Ilokaasutopic

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä -valopää-, 7/1/07.

  1. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Sitä minäkin muistelen, mut onko hommat muuttunu
     
  2. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    Nostellaanpa tämmöistä topikkia..

    Tämä juttu vois kiinostaa laittaa hassukaasut itellekki kun vain tietäs mistä ja miten kaasua saa? ???

    Ei ole järkee itellä maksaa kalliita lisenssejä joten mistä oiko tie..! :p

    Yamppa ja muut laukaan poijjaat varmaan auliisti auttaa mulle setit paikoilleen jos hinku iskee kovaks..mutta mutta se kaasun saatavuus!
     
  3. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Muuta tapaa ei keksitty kuin että pullon vuokraaja hommaa sen lisenssin. Woikoski ei suostunu yksityiselle ollenkaan myymään, yritykselläkin pitää olla hyvät perusteet hommaan. Agalta sen saa yksityinen lisenssillä. Loppupeleissä ei toi dr hommaan oikeuttava lisenssi niin kallis ole että kannattais alkaan kikkailemaan. Agalla vaativat myös yrityksen nimissä otetulle pullolle hyvät selvitykset ja perustelut.

    Oikotietä ei löydetty, tosin ei sitä nyt tolkuttoman paljo etsittykään. Eikä muuten ole sitte halpaa se kaasu, tonnin jos isolle pullolle lasket hintaa lisensseineen, vuokrineen ja sisältöineen niin sillä se on tallin nurkassa.
     
  4. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    Pitäsköhän mun sitte maksaa/ostaa teiltä osuus pullosta jos vaikka laittasitte setit kiinni..ja rahalla maksan! ;D

    Piru ku mieli tekis jotaki itekki laittaa tehon kasvatukseen,mut mitä lie kaikkee joutuu laittaan mun Lynxiinki jos laittas ja että uskaltaa vielä käyttääkki koti tantereita kaumpana ja tarkoitan tällä varmuutta koneen puolesta? ???
     
  5. Poikanen

    Poikanen BoonDocker DS4100 850 E-TEC -18

    NOS asennusohje vastasi ainaki mulla moniin kysymyksiin. Tuohan olis ihan jännä juttu kokeilla jos vain tuota kaasua jostain suht helpolla sais. Kaiken haluaisin tietenki konepellin alle, joten tiukkaa vois tulla ko sinne pitäis saada pullo, toinen bensatankki ja muut rojut sopimaan.
     
  6. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Paikallinen tuning pulju joskus sanoi täyttävänsä pulloo, jos on tarvetta. Silloin ei ainakaan ollut mitään puhetta lisensseistä yms. Hinta oli varmaan jotain 40e pintaan tommoselle pikkupullolle (olisko 2,5lbs?)...
     
  7. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Joo, on kyllä firmoja jotka pikkupullon suostuu täyttämään. Se ei tietenkään mitään lisenssejä vaadi. Mutta hinta on kova ja sitte joutuu aina meneen johonki täytättään. Lisenssin siis vaatii se, että saa sen ison pullon itelleen vuokrattua.

    Ite laittasin Boondockerin setin. On todella yksinkertainen verrattuna noihin muihin ja pelaa hyvin. Boondockeri ei siis tarvii erillistä bensapumppua eikä sitäkautta myöskään tota erillisä polttoainesäiliötä jos käyttää tuoreöljyvoitelua, koska kyseessä ei ole ns märkä suutin, vaan polttoaineen lisäys hoidetaan itse kaasusuuttimella, jolla pystyy samalla säätään, paljonko kaasun paine paineistaa kohokammioita huohotiletkujen/dpm:n kautta. Ei oo tuossa setissä kovin montaa osaa. En nää mitään syytä lähteä kikkaileen bensapumppujen ja juttujen kanssa.
     
  8. Leader Dog

    Leader Dog ROTAX 440x-06 +R8 -63+R8 -64+912-ULS

    Teollinen typpi oxidduuli Ala`Woikoski. ;D . jos lähi piirissäsi on hammaslääkäreitä niin voit kysellä heiltä ko . herkkua.
     
  9. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Ilokaasutopic

    Hassukaasusta ja Holtzmanin RX1 sarjasta. Onko kenelläkään tietoa, mihin kohtaan ilmanputsarikoteloa pitäisi ne kaksi kaasusuutinta asentaa? Varmaan laitimmaisten kaasarien väliin, etupuolelle? Mikä etäisyys, 5cm vai enemmän? Laittelin Holtzmanille kyselyn asiasta, rahaa vastaan saattaisivat kuulemma kertoa nuo asiat...
     
  10. Alien162

    Alien162 RMK 800 TURBO 2003 vertical escape 162-2,5

  11. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Ilokaasutopic

    Juu, kahlasin läpi nuo kaikki keskustelut tuolta. Tuo versio on hieman erillainen kuin mitä minulla on. Minulla on polttoainesyöttö suoraan imukurkkuihin, eli sarjassa tulee uudet imukurkut kaasarien ja kansien väliin ja hassukaasu syötetään kahdella suuttimella ilmanputsarikoteloon.
     
  12. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Ilokaasutopic

    Vaan jos tuossa toimii yhdellä suuttimella joka on keskellä koppaa kurkkujen edessä, niin luulis että ei ainakaan huonommaksi mene kun laittaa kaksi suutinta niin että ovat samalla etäisyydellä vierekkäisistä kurkuista..
     
  13. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Ilokaasutopic

    Niinpä. Se mitä netistä olen kuvia löytänyt erillaisista järjestelmistä kelkoissa, ei näyttäisi olevan niin tarkka suuttimien sijoituksesta. Eli, tullee n. 10cm päähän, reunimmaisten kurkkujen väliin.
     
  14. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Vs: Ilokaasutopic

    En oo ihan varma että ymmärränkö miks yksityishenkilö ei voi ostaa/vuokrata sitä isompaa pulloa mistä vois ite täyttää sitä kelkassa olevaa pikku pulloa.. Osaisko joku selittää/neuvoa?
     
  15. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Ilokaasutopic

    Kait pelkäävät väärinkäyttöä. epäilevät, jotta jos meillä olisi paljon kaasua halvalla, laitettaisiin yksi suutin kypärän sisällekin. ;D
     
  16. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Vs: Ilokaasutopic

    HAHA, tuota mä vähän suunnittelinkin.... ;) ;D
     
  17. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Ilokaasutopic

    Olisiko tämän keskustelun pätkän paikka pikemminkin varusteet puolella tms. enemmän teknisellä osastolla?
     
  18. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Ilokaasutopic

    Kaasua pitäisi saada. Kukaan ei varmaan tiedä Lappeenrannan seudulta täyttöpaikkaa? Kotkassa olisi, muttei ole tullut sinne lähdettyä vain sen vuoksi. Kaksi pikkupulloa pitäisi täyttää jotta pääsisi kokeilemaan... Alkaa reiti olemaan jo siinä kunnossa että voisi jo kokeilla kaasujakin.
     
  19. koikka

    koikka Member

    Vs: Ilokaasutopic

    Ei tuo ilokaasupullon hommaaminen oulussa aninakaan niin iso ja kallis juttu ollut. 430euroa vuokra ja sisältö! n10kg pullo ja saa vaikka watercross kertalisenssillä!
     
  20. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Ilokaasutopic

    Ei tuo halpaakaan ole kun täällä maksaa täytettynä 26 eur/kg...
     

Suosittele tätä sivua