-07 700 cfi dragon. MINKÄLAINEN MATTO? +muuta jorinaa ko.mallista

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Hande82, 24/2/10.

  1. panuma26

    panuma26 Polaris iq dragon 700 cfi

    Vs: -07 700 cfi dragon. MINKÄLAINEN MATTO? +muuta jorinaa ko.mallista

    Kiitos vaan paljon. Pittää tilata niin paranee toi ajoasento kun oon 182cm pitkä niin toi vakio pala jää vähän lyhyeksi :)
     
  2. Saren

    Saren 700cc

    Vs: -07 700 cfi dragon. MINKÄLAINEN MATTO? +muuta jorinaa ko.mallista

    Onkos täällä muut asennellu läpivetäviä? Kuinka ootte toteuttanu liukurunkojenpäät? Näpässy pätkän pois, pikkupyörät ja kärkimuovit? Vai pelkät pikkupyörät? Itellä on lyhennetty ja pikkupyörät, niin oli liuku hävinny 150km kilpisen lumilla alta ja matosta kaikki soljet.. ;D tarvii varmaan kehitellä jotain systeemiä siihen ennen kuin on matto poikki.
    Kuinkahan mahtaa matto kestää ilman solkia ajaa? Tai toiselta puolen puuttuu vaan.
     
  3. hietsu88

    hietsu88 144" switsu

    Vs: -07 700 cfi dragon. MINKÄLAINEN MATTO? +muuta jorinaa ko.mallista

    luisto akseli r mallista dargonin 600 peliin laitoin. lyhensin vain päistä palat pois. ei ainakaan vielä oli lisäpyöriä. olisko nyt jonku vähän alta parisataa km reittiajoa soljet viä paikallansa muovit viä paikallansa eikä oo mattokaa napannu itteensä poikki. onko sulla mänttiremmit miten löysällä ja vaikuttaakos maton kireys siihen touhuun jollain tapaa ???
     
  4. Saren

    Saren 700cc

    Vs: -07 700 cfi dragon. MINKÄLAINEN MATTO? +muuta jorinaa ko.mallista

    Taitaa olla löysimmillään. Onko sitä sun peliä jatkettu? Kun tuossa joutuu ihan himo löysällä pitään mattoa.
     
  5. hietsu88

    hietsu88 144" switsu

    Vs: -07 700 cfi dragon. MINKÄLAINEN MATTO? +muuta jorinaa ko.mallista

    ei ole jatkettu mutta pidän maton löysällä kun on ne läpivetävät :p
    mulla on mänttiremmit jo aika rajoilla että on kireessä kun kelkka on ilman kuormaa tasasella pohjalla
     
  6. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    Vs: -07 700 cfi dragon. MINKÄLAINEN MATTO? +muuta jorinaa ko.mallista

    RMK:sta lyhensin liukurunkoja ja laitoin kärkipyöräsetin. Mulla ei ainakaan kärjestä pääse lähellekkään liukuja matto noiden kärkipyörien ja pyöreän katkaisun takia. On muuten vissi ero kulkuihin tuossa pendoliinossa, ku maton ei tarvitse soida kireällä.
     
  7. Saren

    Saren 700cc

    Vs: -07 700 cfi dragon. MINKÄLAINEN MATTO? +muuta jorinaa ko.mallista

    Ei sulla sattuisi olemaan kuvaa toteutuksesta?
     
  8. summitil

    summitil ex. Switchback 600cfi -07

    Vs: -07 700 cfi dragon. MINKÄLAINEN MATTO? +muuta jorinaa ko.mallista

    Switchbackissä sama homma, eli läpivetävät skidoo-mallin akselilla, liukurungoista pätkä pois ja pyöräsarja päihin ilman palikoita.
    Etupukin kiinnityspistettä laskin pari senttiä alaspäin eli jouduin kohtuu ison palan nappaamaan liukurungoista pois. Myös mänttiremmien akselia piti siirtää taaemmas jotta pyörät mahtuisivat. Aika rajoilla edelleen tuo maton osuminen liukuihin.. mutta kun perää painelee ja nostelee niin ei näyttäis matto vastaavan pahasti liukuihin.
    Vielä en ole isompaa testiajoa joutanut ajamaan, mutta pientä rapinaa kuulunut. Aika näyttää kuinka matto napsii liukuihin..
     
  9. Harri_82

    Harri_82 Well-Known Member

    Vs: -07 700 cfi dragon. MINKÄLAINEN MATTO? +muuta jorinaa ko.mallista

    Mulla ois kans liukujen lyhennys ajankohtasta lauantaina ku pääsee niputtaa uuden telan switsun alle. Paljonko ootta joutuneet lyhentään liukuja ja moniko piikkeset vetarit käytössä? Mulle tulee 8 piikkeset vanhan mallin akselilla. Huomenna ois tarkotus keritä tekeen mänttiremmiakselin tilalle uus akseli johon tulee pyörät ja mänttiremmit samalle akselille jos vaan jotenki sopii. Siten ainaki sopis jos pyörät vaan liukujen ulkopuolelle.
     
  10. Saren

    Saren 700cc

    Vs: -07 700 cfi dragon. MINKÄLAINEN MATTO? +muuta jorinaa ko.mallista

    Kyllä ne sopii remmien väliinkin. Vois koittaa muistaa ottaa kuvan kun poikkee tallilla.
    Aika paljon loppujen lopuksi tarvii näpästä veke.
     
  11. Harri_82

    Harri_82 Well-Known Member

    Vs: -07 700 cfi dragon. MINKÄLAINEN MATTO? +muuta jorinaa ko.mallista

    Otappa tosiaan kuva niin helpottaa savottaa. Pitää laittaa ainaki yks pyörä tuohon remmien väliin ja sit liukujen ulkopuolelle yhet niin luulis senki riittävän.
     
  12. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    Vs: -07 700 cfi dragon. MINKÄLAINEN MATTO? +muuta jorinaa ko.mallista

    Eijole, enkä valitettavasti tähän hätään saa otettua. Lyhensin niin paljon kuin uskalsin siten, että kärkipyöräakseli tuli vanhan mänttiremmiakselin paikalle ja remmit pyöräakselille. Liukujen kiinnitysruuvien ihan vierestä lähin isolla rälläkällä kairaamaan ja noin 1cm jäi vahvuutta mänttiremmiakselin vanhojen reikien kohille. Siis sillai viistoon / pyöreähkösti. Ja ei tosiaan kärkimulikoita.
     
  13. panuma26

    panuma26 Polaris iq dragon 700 cfi

    Vs: -07 700 cfi dragon. MINKÄLAINEN MATTO? +muuta jorinaa ko.mallista

    Sellanen tuli tossa mieleen että onko normaalia että tuo mun polle on syöny jo 2 tulppa paria tälle talvelle? Ajettu tänä talvena n.800km :). Periaatteessa sen ekan kerran kun se hajotti minulta tulpat niin ennen sitä piti ajaa hemmetin hiljaa ja melkeen tasakaasulla että sehän voi hajoittaa ne sen takia mutta kestääkö ne miten kylmäkäynnistyksiä? Muuten kelkka on toiminut aivan mahtavasti ;D
     
  14. propalis

    propalis rattikelkka

    Vs: -07 700 cfi dragon. MINKÄLAINEN MATTO? +muuta jorinaa ko.mallista

    onko siihen tehty päivitykset moottoriin? näissä tais olla alkuun tuota tulpansyöntiongelmaa enemmänki ei tuo pari tulppaa vielä paha ole. kannattaa käyttää kone ihan lämpimäks ennen ku lähtee ajamaan.
     
  15. panuma26

    panuma26 Polaris iq dragon 700 cfi

    Vs: -07 700 cfi dragon. MINKÄLAINEN MATTO? +muuta jorinaa ko.mallista

    Juu kelkkaa on aina ennen ajoa käytelty lämpimäksi monta minuuttia. Yleensä sillain että veden lämpötila on mittarin mukaan 10'c ennen kuin on lähetty ajelemaan ja senkin jälkeen ajeltu hitaasti lämpimäksi :D. Mitä ne päivitykset tekee moottorille? Tuleeko selviä muutoksia??
     
  16. eerote

    eerote 800 Switchback Assault 144" -13

    Vs: -07 700 cfi dragon. MINKÄLAINEN MATTO? +muuta jorinaa ko.mallista

    Mulla on mennyt noita tulppia tänä talvena jo varmaan kymmenkunta paria ja ajettu sentäs 150 km. ;D Pulkka lähti eilen huoltoon, varmaan päivittelevät ruiskun ohjelmiston ja on siinä varmaan vähän muutakin häikkää kun tyhjäkäynnillä jää kierrokset leijaamaan. Imukurkku halki? Itse pyrkinyt lämmittelemään koneen sinne 30-40°c enne kuin lähtee ajamaan. Pistää kelkan käymään ja vasta sen jälkeen kamat niskaan ni kerkiää lämmetä mukavasti. :)
     
  17. Hande82

    Hande82 600ace xtrim-21,600rave-10,lynx650-95,winha30

    Vs: -07 700 cfi dragon. MINKÄLAINEN MATTO? +muuta jorinaa ko.mallista

    ei oo tulppia menny vielä tänä talvena ja viime talvenakin vaan yhdet.
    kone kannattaa käyttää sinne ainaki +20 asteeseen ennenku lähtee ajelee.
    +30 astetta lähtee vasta "imu" pois päältä.
    kylmäkäynnistyksen jälkeen moottoria EI SAA sammuttaa ennenkuin mottori on lämmenny tarpeeksi.
    jos sammuttaa kylmänä, niin tulpat on sen jälkeen melko varmasti entiset.
     
  18. panuma26

    panuma26 Polaris iq dragon 700 cfi

    Vs: -07 700 cfi dragon. MINKÄLAINEN MATTO? +muuta jorinaa ko.mallista

    Vaikka olenkin lähteny ajelemaan +10 asteessa niin tietenkin olen pirun sievästi ajanu :D. Kiitokset vaan tosta kylmä sammutus vinkistä ;D! Joskus kun on pitänyt tallista siirtää nopeasti kelkka ulos niin on tullu sammutettua liian aikaisin...
     
  19. -Tonde-

    -Tonde- Well-Known Member

    Vs: -07 700 cfi dragon. MINKÄLAINEN MATTO? +muuta jorinaa ko.mallista

    Eli saako edes sähköpakkia käyttää heti käynnistyksen jälkeen ?

    Mulla kelkka +20 asteisessa tallissa etuperin ajettuna, josta olen sen melkein heti käynnistyksen jälkeen peruuttanut ulos. Tosin tuo tarkoittanee samalla sitä, että kun pakkinappia painaa, niin moottori sammuu? hetkeksi suunnan vaihdon vuoksi. Vai pitäiskö kiskoa kelkka ensin käsin ulos ja käyttää sitä jonkin aikaa ensin paikallaan ja sitten vasta pakkia ?

    Tallissa sitä ei voi käyttää, kun pirunmoinen homma tuulettaa se (yhteydessä asuintiloihin ja pakokaasun haju tunkee läpi pienimmästäkin ovenraosta).
     
  20. hietsu88

    hietsu88 144" switsu

    Vs: -07 700 cfi dragon. MINKÄLAINEN MATTO? +muuta jorinaa ko.mallista

    suosittelen että peruutat sen kelkan lämpösenä sisälle, mutta ei kai se noinkaan välttämättä kuolemaksi ole jos ei tulppia syö.
     

Suosittele tätä sivua