FX Nytro RTX keskustelu

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 25/3/07.

  1. AMasa

    AMasa Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Ei kukaan.
     
  2. znood

    znood Guest

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Minä olen laittanut aina yamahassa kesäksi... Nyt nytrossa ekakerta mutta räksässä kolmeksi kesäksi sen mitä kelkka mulla oli.
    Öljyn määrä pitää olla pieni ettet tee hydraulista lukkoa koneeseen.
     
  3. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Olisko ollu teelusikallinen per pytty sano ohjekirja muistaakseni.. Jokku puhuu et se stabilointiainekin suojais renkaat yms. en tiedä.. Parashan kai olis että käyttää konetta kerran kuussa pari minuuttia häh?
     
  4. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Kaikkee sitä kuulee... Kannattaa myös upottaa pumpuliin ja vetää vacuumiin koko laite. 8) ;D

    Vähintään pari kertaa kesässä kun käyttelee, niin taatusti riittää. En ole edes stabilointi ainetta käyttänyt. Mutta lähes tyhjään tankkiin kerta kesässä esim 5-10l uutta bensaa ennen käyttämistä olen laittanut.
    Jotkut laittaa kesäksi pienkone bensaa, joka säilyy paremmin. Pitää itekin koittaa. (jos jaksaa...)
     
  5. Vilho

    Vilho freeride

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Kyl nuo kelkat tuntuu toimivan samanlailla seuraavana talvena ja seuraavanakin vaikka olis kuusen alla tai lämpimässä tallissa vakuumissa
     
  6. znood

    znood Guest

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Ongelmaahan ei ole jos ei kelkkaa säilytetä pitkään nollan tienoilla olevassa lämpötilassa jolloin koneeseen tiivistyy kosteutta. Kondensiolla saattaa aiheuttaa hapettumista pytyissä. Enemmän kannattaa keskittyä bensan laatuun. Oma tapa on ollut ajokauden lopussa imeä kaikki bensiinit pois ja parin kuukauden välein laittaa puolet lisää olemassaolevaan määrään korkeaoktaanista bensaa jolloin oktaani pysyy yllä.

    Ajokauden alussa on tankki täynnä käypää pensaa eikä tulppien palamisesta ole ongelmaa :).
     
  7. Plaaf

    Plaaf Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Syksyllä avaimesta käyntiin ja ajamaan...Akusta pidän kyllä enemmän huolta, kun näistä polttoaineista.
     
  8. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Paras vaihtoehto minun mielestä säilyvät vähintään sen 3vuotta vrt. 98e5 3kk, ei tartte muutakuin akkua ladata ctekillä ja pamahtaa kerrasta tulille. Toinen hyvä vaihtoehto on venäjänpoikain 98 bensa jossa ei ole turhia hienouksia ;D
     
  9. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Väitäkkö, että jos laitat öljyt koneeseen, nii pystyt olla käyttämättä Nytroa kokk kesänä. Mullakai tulis pahat vierotusoireet jo parin viikon jälkeen, jos ei pääse käyttämään. ;)
     
  10. Kawamasa

    Kawamasa Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Nyt sitte saatana vieköön urpot, järki käteen. Kyllähän täällä ääliöjuttuja kirjotellaan kaikenaikaa mutta koittakaa nyt pitää se sormi edes hetkeksi pois perseestä.
    Voi vittu teidän kans!! Ootteko tosissaan huolissaan koneen säilymisestä kesän yli???!!!
    Koittakaa kunnioittaa omaa maalaisjärkeä edes hitusen, vaikka ette ymmärtäisi tekniikan päälle hevon vittua!! Ihan uskomatonta!
    Voi jeesuksen perse!!!
     
  11. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Ei nyt ylireagoida. :) Jokainen tyylillään.

    Itse en ole nähny tarpeelliseksi öljyjen laittoa koneeseen kesän ajaksi, ja niillä moottoreilla on ajettu yhteesä 40tkm ilman ongelmia, nii en uskos et se kovin heikentää näiden jammun moottorien kestoikää. Ja kelkathan on ollu kuusen persiissä säilytyksessä, mut siihenki on tulossa muutos tän kelkan osalta ;)

    Mut jotku haluaa pitää varmasti hyvää huolta vehkeistään.
     
  12. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    ;D ;D ;D
    Ite käytän muutaman kerran kesässä, sillä siisti ja hyvin pelaa.
    Pienkonebensaa suositellaan käyttää seisonta bensana, varsinkin kaasarikoneisiin. Laittaa ken viittii.
     
  13. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Meillä on monta ruohonleikkuria ja niillä on ajettu monta kesää eikä oo koskaan laitettu öljyjä männän päälle kun ei ne pysy siellä!
     
  14. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    No ihan vaan ajattelin lämpimikseni kirjotella kun ohjekirjassa lukee. Järki minullakin sanoo että käyttelee sillon tällön. :)

    Aiheena ei ollu bensansäilytys mutta asiaa kuitenkin! ;)

    No perhana! :D

    ??!??!??!??! :eek: Kenellä on sormi perseessä? SULLA?!! :eek: Ota pois! Ei vituta noin paljoo sitten!! ;D
     
  15. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Oottelinkin että koska rupeet avautumaan aiheesta ;D ;D Itsehän olen purkanut koneen kesäisin kokonaan. Laakerit,männänrenkaat ja venttiilit ovat polttoöljyssä likoomassa. Sylinterit ja raakakansi on sivelty kiehuvalla tykkirasvalla. Kaasuttimet käytän kahdenviikon välein ultraäänipesurissa,sekä säädän bensanpinnan korkeuden kohdilleen. Seosruuvejakin pyörittelen ettei vaan jumit iske. Ruiskukoneissahan kannattaa ilmamäärämittaria kolistella ja lisäillä/vähentää vastusarvoja, ni toimii sitte varmasti seuraavana talvena.
     
  16. AMasa

    AMasa Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Hyvä työmies ku tekee mitä käskee, mutta ei oo oma-alotteisuutta yhtään niin pistää vaikka peukalon perseeseen, mutta ei osaa ottaa sitä pois ennenku käsketään.
     
  17. debar

    debar Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Avaimet hukassa, mikä avuksi? Saako jotenkin käymään ilman avaimia? Viisain ostaa ilmeisesti tarvikevirtalukko vai saako uudet maahantuojalta?
     
  18. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Uuden ovh tais olla 85e, sis 2 avainta. Minuutin homma, mukana pätkä johtoa lähimpään liittimeen.
     
  19. Larkko

    Larkko Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Stabilointiainetta olen ruukannu laittaa tankkiin, alustan olen rasvannu ja ctekillä olen lataillu akkua tarvittaessa. Ainahan tuo on ajokauden alussa hörähtäny tulille. Tulpatkaan ei ole palanu, vaikka eka tankillinen on ajettu vanhoilla bensoilla...

    Mie piän, että höpö hommia tuommonen turha hifistely.
     
  20. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Onkohan -08 ja uudemman geometrian välillä eroa saisko vanhempaankin pidemmät iskarit..?
     

Suosittele tätä sivua