FX Nytro RTX keskustelu

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 25/3/07.

  1. znood

    znood Guest

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Joo kyllä tuohon voimansiirtoon pitää vielä jotain miettiä.
    Vääntöähän tuossa on ihan eri tahtiin kun kakstahdissa mut se tarvis saada käyttöön ohjaajan haluamalla tavalla. Vakionahan tuo on reitillä ihan ok jos ei ihan hiljaa ajeta.
     
  2. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Itte oon niin raakile kelkkailija vielä että ajaisin tuolla ihan nyt vakiokilkkeilläkin. MUTTA jos jollakin olis ylimääräsenä vaikka tuollaset 18mm rullat ja jokin hyväksitodettu jousi niin voisin sopuhintaan ne ostella pois!! Jos ei ole niin avaisitteko mulle vielä mikäs se värikoodi siinä jousessa nyt tarvi olla et paranee tuo vakiokytkytin? Kiiitoosh!
     
  3. znood

    znood Guest

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Haulla tästä aiheesta löytyy useampiakin vaihtoehtoja jousiksi, mutta en ole kyllä itse kerinnyt perehtyä millaisen itse laitan. Näkee sitten kun pääsee pidemmällä matolla kelkkaa testaamaan että mitä tarvitsee muuttaa.
    Näissähän ei ole mitään universaalia totuutta paremmasta.
     
  4. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Kyllähän minä tuon tiijän.. ::)
     
  5. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Vai taas väännetään kytkimen säädöistä samat tarinat. ;D
    Mulla jäi keväällä viimeisenä kiinni Hanskin 17mm rullat, ja Yellow-Pink-Yellow jousi. Eli 2,5kg/mm, total 113kg, 85,4mm pitkä.
    Aika hyvin jo toimi, eli paljon paremmin kuin vakiohiluilla, mutta testi jatkuu kun tulee lunta. 8)
    Green-Pink-Green pitää ainakin vielä testata. Eli 2,75kg/mm, 121kg, 84,3mm. Se tuli ainakin todettua, että alle 2,5kg/mm jousi ei jaksa "seurata mukana" noilla isoilla rullilla, vaan kytkin "jää auki" jarrutuksissa jne. Ja jos haluaa ettei kytkentäkierrokset nouse, niin jousi pitää olla aika lyhyt. --> Tuo G-P-G vaikuttaa paperilla hyvältä, eli jos yhden vaan haluaa ostaa, niin olis mun ehdotus.
    Toki nää tuntuu olevan hiukan yksilöitä nää kelkatkin, ja kuinka paikat on jo kulunut jne...

    Vakio on Yellow-Silver-Yellow on 2,5kg/mm, 118kg, 87,4mm.
    Ja vakio helix vielä toistaiseksi käytössä.
    Jos joku tilailee kesän aikana jenkeistä halvalla niitä muuttuvakulmaisia Warriorin tms helixeja, tai sitten joku tarvikeosa, niin laita privaa kiitos.
     
  6. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Roger that! Tarttee vaihtaa vaikka nuo rullaset ja kahtoo sitte talvella tuota jousihommaa ja opiskella sitä muitten asioiden ohella. Kyllä mulle tuo vakiokin kelpaa vallan hyvin et ei sen puoleen. Kilkattaminen siitä kytkimestä pois ni olisin tyytyväinen. Ja plussana se nykivä lähtö pikkukierroksilla pois ni avotsie! Muuutta kahtellaan talvella taas..

    vai pitäiskö alkaa ajaan järvessä............. ::)
     
  7. znood

    znood Guest

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Miten ootte topannu tota penkkiä ?
     
  8. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Eiköhän se korjaannu jos heittää 800 koneen tai turbon pellin alle. ::) Meikä kuiten laittas niinku muissaki että penkki osiksi ja fyllin pohjasta slaissi puukolla, saksilla, moottorisahalla ja rälläkällä pois ja tilalle kovempaa vaahtomuovia, vaikka limiä ja kontaktiliimalla kiinni. Sitte jotaki vähän pehmeämpää siivu pääle ja nahkaa pääle kokeillen että paljonko kestää korottaa samalla, ainaki meikän polvet yrittää kertoa pitempien reissujen pääle että tarttis vähän korottaa penkkiä. Sitte vain lopuksi lamellilaikalla rösöt pois ja nahka pääle niitaten tai ehkä tekee/teettää uuen päällisen samaa kuumaa.

    Onko nuo POM:mi puslat kestänee porukalla keulassa? Jos laittas koneen laulaan...
     
  9. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Mikäs suksi muutes toimii parhaiten tässä? Oon ite aatellu Slydogin 7".. Pitäs kääntyä reitillä, mutta tärkeämpää on, että ei keula sukella kauheana hyppyjen jlk. Oli jo noilla vakiosuksilla tänä keväänä yhen hypyn alastulossa lähellä että ei voltilla lentäny sarvien ylitte. Suksen pitäs olla sellane joka toimii puuterikikkailussa hyvin, kantaa keulaa etes jtnki ja toimis reitilläkin. Slydog, PP vai???
     
  10. znood

    znood Guest

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Minä mietin vuotsolaisia normisuksiin vaan nyt ainakin aluksi. En halua ohjauksesta raskasta kuten pp-suksella yleensä tulee.
    Se ohjauksen äkkinäinen vetely johtuu muista seikoista kun vakiosuksista.
     
  11. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Elä heletissä vuotsolaisia laita nehän ei oo tehty kuin ojanylityksiin ;D slydogit on hyvät nytron keulilla mitä itte viime talvena pääsin testaamaan.
     
  12. znood

    znood Guest

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    No halpaa huvia se on ainakin koittaa parikymppiä kipaleelta suksimuoveja ennenkun laittaa 300e uusiin suksiin :) Jos vaikka jättää sitten kolistelusuksiksi.
     
  13. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    n.200€ käytetyt sivakat ja jos ei ole tyytyväinen laittaa "kiertoon" kyllä niistä joku toinen tykkää jos et sinä.
     
  14. znood

    znood Guest

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Äkkiä haulla löyty että 51mm matto ei mahtuis kovin hyvin 8-piikkisillä pyörimään... Faktaa vai fiktiota ?

    Mattoa en rupea leikkelemään.
     
  15. AMasa

    AMasa Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Hyvin pyörii.
     
  16. znood

    znood Guest

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Joo, näemmä nastasuojat pois sanoo keskiarvovastaus :)
     
  17. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Kysymys lienee sellainen johon ei ole yksiselitteistä vastausta. Missään nimessä slydogit ei ole ihan ideaalisuksi nytroon, mutta en tiedä onko mikään muukaan. Itse lähtisin Grippereitä asentamaan jos Nytroa olisin hankkimassa, ihan kokeilemisen ilosta. Se vähä mitä oon Poolla ajellu niin niissä sukset on ollu huomaamattomat, hyvän sivakan ominaisuus se. Korostan kuitenki että Gripperistä Nytron nokassa ei oo kokemuksia.
     
  18. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Gripperit on kyllä sopivan neutraalit sukset toisinsanoen hyvät (kääntyy, kantaa, kevyt käännellä) ja ehkäpä jopa parhaat sukset millä olen ajanut sen mitä testailin eräässä skiitossa olikohan toissakeväänä.
     
  19. znood

    znood Guest

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Mites pollen suksen sovittaminen yammuun? Siis kiinnitysleveys ja suksen kölien korkeus kiinnityspisteeseen nähden ?

    Aikoinaan oli rx:ssä ctrl sukset ja joutu hiukan kaventamaan kiinnitysleveyttä olkatapeista.
     
  20. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Jammun, Poon ja Catin sivakat menee heittämällä sekasin, Bombassa selkeästi eri mitotukset
     

Suosittele tätä sivua