FX Nytro RTX keskustelu

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 25/3/07.

  1. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Jotkut sanoo, et nytro on vikuri ajettava. Kyllä mun nytro oli aivan eri ajettava, mitä talvella motormanin testissä ollu nytro SE. Yllätyin tänä keväänä 400km:n aikana, et miten suoraa ja vikuroimatta tää menee vakiosivakoilla! Mut ongelmanaha noissa suksissa on se kantavuus ja huono kääntyvys sohjossa. Muistaako kukaan Grippereiden leveyttä? entä PP:t? Slytogitha on n. 18cm.
     
  2. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Entäpä Lynxin uudet sukset..?
     
  3. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Net on kaikki lähes samanlevysiä.
     
  4. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Motorman myi kyllä Ropalista viimme talvena.
    Tais ajottua kevätsohjoille ajot? Kyllähän vakiollakin purevassa kelissä hyvillä raudoila ajaa, keväällä PP on vittumainen suksi purevuuden vuoksi.
     
  5. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Omat kokemukset on vakiosuksilla, PP:llä ja SLT:llä. Vakiosuksilla tosin suht lyhyt kokemus, rapiat 100km ja varsin sekavilla alustasäädöillä. Silti ei valittamista, kääntyi kyllä. Itteä vaan häiritsi kun ne on niin onnettoman kapeat ja kaupan päälle vielä typerän näköset. :D

    PP:t oli kivat, toisen kölin höyläsin pois mutta jäi silti hiukka raskaan oloiseksi ajaa. Olis ehkä kyllä voinu suksipaineita keventää vielä koska mitään aliohjautuvuusongelmaa ei esiintynyt.

    SLT:t samalla setupilla, kevyemmät ohjata kuin mitä PP:t oli. Kaposemmat joten jos ummelle lipsahtaa niin PP kantoi paremmin.

    Jos nyt pitäis tuon kokemuksen pohjalta ostaa jommat kummat niin en tietäis että kummatko. Ehkä vois jatkaa PP:n kanssa "taistelua" jos siitä sais vielä hiukka keposemman ajaa.

    Ja nuo SLT:t ja PP:t oli mulla siis SLP:n omilla raudoilla.
     
  6. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Niin ajoittu.

    Hups, tarkotin hirvosta. Samana päivänä ajoin myös doolla, katilla ja lynellä. Ja kyllä, se oli paras.

    Nii siis passaako tosiaan vaikka Polarisaatio Iqn suksen kiinnityssarja suoraa nytroo? Tai katin?
     
  7. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Olkatappien (ja sitä myöten suksien satuloiden) mitoituksissa on ihan muutamien millien heittoja Poon, Catin ja Jammun kesken eikä satuloita tai olkatappeja ole tarvis rälläköidä tai naamattomasti prikoilla leventää. Olkatapin ja suksen väliin tulevaa kumia saattaa suksesta riippuen joutua hieman leikkelemään.

    Bompalainen on se poikkeus, BRP:n olkatapit on selkeästi kapeammat eli bomban suksia muihin merkkeihin laittaessa on melkeinpä pakko vetää rälläkällä olkatappia kaposemmaksi.

    Oon kokeillu jammussa kaikkien merkkien suksia tahi satuloita, brp oli ainoa joka vaati töitä.
     
  8. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Elikkä vois ostaa Lake-Importilta slydogit vaikka Pollen tahi katin kiinnityksillä ku eioo jammulle. Mut ei hätäillä, jos löytäski ni gripperit jostai ja kokeilis niitä! :)
     
  9. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Voi ostaa. Jos on molemmat saatavilla niin ota katin.

    Makuasioitahan nämä mutta ite koin kääntyvyyden dogeilla selvästi huonommaksi kuin esim vakiosirkkeleillä.
     
  10. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Mitkä sukset sulla oli? Nii kyllähä vakioillaki kääntyy mut ei kanna yhtää.
     
  11. Harri.T

    Harri.T lynx

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Katoppa postilaatikkoon, laitoin yv:tä
     
  12. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Vakioilla kun ajaa 5-10cm uudessa lumessa reitillä tai sattuu ajamaan ulkokaarteessa niin tulee oho tilanteita ja sitten kun se suksi sukeltaa :mad: varmaan kaikki kapeilla suksilla ja 4-t yamahoilla ajaneet tietää asian... Nuo warrior/apex XTX läpyskät on kyllä olleet yllättävän hyvät paitsi ihan siellä puuterikeleissä kun joutuu puuta kiertämään, tälle kaudelle testailin slt/pp sukset powderit liian ottavat reitillä ummessa ok joskin vois olla hieman leveämmät ja slt:t reitillä hieman paremmat kuin vakiot mutta ummella huonommat kaikin puolin.
     
  13. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Mulla oli Nytrossa 7" powderhoundit, vakiosirkkeleilläkin on tullu ajettua. PP:tä en oo Nytrossa koittanu, Bomban alla ne toimii mun makuun helvetin hienosti, Joskus kun oli itellä PP:t mountain maxissa, en tykänny siinä. Mun mielestä suksien pitää olla ku erotuomarin pallopelissä, sillon menee hyvin ku niihin ei tarvi kiinnittää huomiota. Sillon harvoin ku oon ropaliksilla ajellu asia on ollu Grippereiden kans just näin.

    Joku varmaan niistä powderhoundeistaki tykkää, mulle niitä ei enää tule jos vielä kelkan hankin. Ne ei oo huonot, mutta ne ei oo tarpeeks hyvätkään.
     
  14. znood

    znood Guest

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Kyllä se on vaan etu tossa nytrossa että keula kantaa ja takapää kyntää tietäen yammun keulan osien hinnat ja heikkouden.

    Se että jos perä kyntää ei huuda huonompia suksia vaan pidempää mattoa, koska kelkka on kuitenkin keulapainoinen.
     
  15. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Eikö grippereilläki oo taipumus nousta pystyyn ku alkaa vähän kantavaa hankea löytyyn? Eli tommonen nokkapainonen norsu sukeltaa hanakasti hankea vasten ja meno loppuu ko seinään, samoin pienissä hypyissä tulee etuperin volttia heleposti, ainaki kuskille. ;D PP/slt teki ainaki tätä, slt selvästi vähemmän vaikka tykkäsiki kapeampana haistella lähinnä kiviä, kantoja ja puitten juuria. Se olkatappien siirto eteenpäin vähentää vaivaa muttei poista sitä kokonaan. Mulla oli viimetalvena enimmät ajot pp:t paikallaan enkä voi suositella nytron keulassa muuale ko pehmeään puuteriin tai möyhennetylle crossiradalle. Molemmissa toimii niinku suksen pitääki, puuterissa jopa hienosti kuhan ei oo kantavia kerroksia välissä. Sen verran tuli kauhunhetkiä koettua ko kampe päätti haistella millon mitäki uria eikä aina 3-6m leveä reitti riittänykkään. Pari kertaa nimittäin puista kaarnat pölähtäny ja vaakakierrettäki oon meinannu kokeilla.. :D Ite laittasin leveämmät ja pitemmät mitä nuo pp/slt/gripperi on, eli slydogin 8" tai jokku c&a xtx tms. Suksipaineet kohilleen ja iskareihin simmit kuntoon niin ei oo raskas ohjata ja kääntyy, raudalla voi vielä hienosäätä tuntumaa ja kääntyvyyttä tarpeen mukaan.
     
  16. znood

    znood Guest

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Onko kukaan koittanu skeidan pilot DS-suksia nytroo ? Ne on ihan hyvän oloset ainakin bc renessä vakiona.. Ei mitkään kauheen ottavat mut kuitenki.
     
  17. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Onkohan ne kovinki erilaiset ku Summitin Pilot 6.9:t? Niillä oli taipumus liidellä umpisella, hitaassa ajossa käänty ihan ok mutta esim auraamaton metsäautotie ja 80 km/h oli aika hasarditouhua.
     
  18. znood

    znood Guest

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    eikun taitaakin olla just pilot 6.9
     
  19. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Mulla olis muuten yhen talven ajetut PP:t slt:n omilla raudoilla. Ja satulatkin on ihan yamahaan tarkotettu. Ajattelin et jos joku haluis vaikka kokeilla ja vaihettais päikseen? Voisin kokeilla ihan tuota normi slt:n suksea. Vihreät jos löytyis joltain ni olis hyvä! 8) PP:t on mustat höyläämättömät ja sinisillä lenkeillä.

    Pistä yyveetä jos vaihellaan! Jussit!
     
  20. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    PP:t toimii hienosti myös reitillä, kunhan höylää molemmat kantit pois. Ja varsinkin etupäästä kanttia voi vielä pyöristää aika reippaasti.
    Kääntyy hyvin, oli alusta mikä tahansa, ja kantaa.
    Ohjausakselin modi taitaa olla jo kaikilla Nytromiehillä tehtynä. Jos senkin jälkeen tuntuu ettei ukko jaksa kääntää, kannattaa ostaa 400cc fööni, ja pilkkivehkeet moottorikairalla. 8)
     

Suosittele tätä sivua