Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Kottinen, 8/3/10.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Kamerassa päiväys 24.2.1976, että ihan selvä photoshoppaus kyseessä ;D. Oikeasti kuitenki ajettu Ockelbo 300 S:llä ja photoshoppasit vaan tuon lynen tuohon kankaalle.

    E: lisätty lainaus...
     
  2. Eki-S

    Eki-S AC

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    oisit laittanu roikkuun narun nokkaan takapuskurista, yhtä hyvin ois saanu selevää
     
  3. Anonyme

    Anonyme Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Se siitä sit.
     
  4. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Tänään käytiin taas kairassa, ST550 ja AC T570. Hyvin pääsi, lunta oli Tanhuan kairassa 25 - 55 cm. Ei mitään herkkua ajaa kun ei ollut minkäänlaisia pohjia (ei maastossa eikä kuskeilla ;D, vitsi), jängillä paikoin vettä.
     
  5. mäkseta

    mäkseta Summit 800 -13

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Oisko menny wt sakilla keitollinen herneita nokkaa? ::)
     
  6. jysse

    jysse Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Vois antaa muutamille Wt ja mountain maureille pannut niin näkis taas että millä pääsee.

    MOTO ja NALLE on ulkona joka tapauksessa. Toinen ottaa pyllyyn rajalla ja toinen kaivos kaupungissa...
     
  7. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Aikasen katkeraa tms. vastausta, huh.
     
  8. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Se hanuriin ottaminen voi ehkä olla sun käsitys normaalista ajanvietteestä :eek:, mutta kovin paljoa ei kannata mennä yleistämään..

    Mistä?
     
  9. wolle

    wolle Speedot '15

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Olipa mukava palata pitkähkön tauon jälkeen foorumille. Avasin ihan sattumalta tämän topikin ensimmäisenä ja totesin, että mikään ei ole muuttunut ;D
    Jatkakaa.
     
  10. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Tämä topikki on kyllä hupaista seurattavaa. Mielipiteitä löytyy ja välillä vähän asian vierestäkin näyttää menevän ;D
     
  11. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Hohhoi... 8)

    Meikä käy reissussa ja heti täällä tuupataan paskaa tuulettimeen.. Ja nimenomaan asian vierestä, eli oikaistaanpas pari käsitystä.

    1) Nalle EI OLE vaihtanut nimimerkkiä.

    2) En ole ottanut peppuun kaivoskaupungissa.. tähän parikin syytä:

    a) Peppuun ottaminen, niin kivalta kuin se kenties JYSSEn korvaan saattaa kuulostaakin, ei ole meikäläisen heiniä. Kukin tuupatkoon tavallaan, mutta minua ei henkilökohtaisesti nuo B-rapun hommelit isommin jaksa kiinnostaa... Mutta koska sinua tuo homma jotenkin vaikutti kiinnostavan, niin älä huoli.. Ethän sinä voinut tietää, että se nainen olikin mies ;D

    b) Sodankylä ei ole kaupunki.

    Eli tuossa nuo räikeimmät töpingit, meikäläistä koskien... Noista "pannuista" en ymmärtänyt tarkoitusta, mutta se ei varmaan haittaa ::)

    Mitä tulee kairakeskusteluihin, niin tämä huutohan ei näytä loppuvan koskaan.. Ja siitä jälleen kerran osoituksena nimenomaan mountain-leirin päästä purkautuva metakka.. Sitä lunta ei vissiin edelleenkään ole riittävästi ;)

    Tai no, eihän sitä ole. ;D

    Tuo, mitä tuossa aikaisemmin mainittiin minun virheellisestä näkemyksestäni noiden mountainien jäähdytyksen suhteen, oli aika mielenkiintoinen juttu... Toki, karkealla telamatolla varmasti on valtaisa merkitys sille, ettei se kennosto saa vaikeissa oloissa lunta osakseen.. Ja siksi nuo mountainit aikausein muistuttavat enempi satelliittia, kuin kelkkaa, kun sinne on pitänyt kötöstää jos jonkinmoista vaijerinpätkää raapimaan maasta hilettä.. Mitä tulee taas verrattuna esimerkiksi SThen, niin onhan siinä jäähdytyksessä ihan oikeasti selkeä ero. Tyhjä varmaan muuta väittää? Ja ainakaan tuolla omalla kelkalla sitä jäähyongelmaa ei ole ollut ikinä koskaan.. Ja mitä tulee taas noihin uudempiin leveämattoisiin (commander, 59, 69...), niin niissä ylikuumeneminen on vielä hankalampi saavuttaa, kun niissä on fektikennot, jotka pitävät niitä lämpöjä kurissa..

    Eli kyllähän joku mountaini oikeasti on altavastaajana kun aletaan puhumaan lumettomista oloista.

    Ja jottei menis hyvät tingat pieleen, niin on ne altavastaajina joskus muutenkin ;)
     
  12. jysse

    jysse Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Tää on kyllä hyvä topiikki. :)

    Aivan sama mitä paskaa tänne kirjoittaa niin aina tulee kannanotto.
     
  13. jaffa

    jaffa Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Flektitön rautarunkoinen kaasari ST lämpenee moninkerroin pahemmin kuin pitkä e-tec.
     
  14. Luuseppä

    Luuseppä SR Viper Turbo, Nytro Turbo Mtx

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Eiköhän pidetä keskustelu kuitenkin kelkoissa eikä mennä tälle linjalle.

    Aika säälittävä veto jysseltä. Bannia, sanoisin.
     
  15. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No kyllähän nuo E-tecit on sitten uskomattoman viileitä kapistuksia... Kenties yhtä kylmäpäisiä kuin käyttäjänsäkin.

    Kannattais varmaan joskus kurkistaa STn hameen ale ja vilkaista, minkäkokoinen kennosto siellä telatunnelin katossa asuu.. Ja kuten todettu, aika monessa kelissä on omalla ja työpaikan STlla tullut ajettua, eikä lämpöongelmia ole ikinä ollut. Eli jos joku väittää, että ST lämpenee jotain sporttia pahemmin, niin kannattaa miettiä uudestaan.
     
  16. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Noo.. Älä Seppä ole julmana.. Kyllä ainakin minä olen tälle foorumille kirjoitellessani ottanut myös sen asian huomioon, että ihan kaikki eivät pysty sietämään minun laukomiani totuuksia ja mielipiteitä. Ja siinä vaiheessa jälki voi olla tuon edellämainitun näköistä. Eli, kun ei enää ole mitään sanottavaa itse aiheeseen, niin sitten vedetään esiin se "homokortti", joka sopivassa paikassa lyödään pöytään, toivoen, että saavutetaan toiselle osapuolelle nolo lopputulos. Noh, minua ei nämä heitot ole koskaan jaksaneet isommin hetkauttaa. ;D

    Mutta niinhän se loppujenlopuksi menee, että vastapuolen keskustelutaidot näkee vasta siinävaiheessa, kun mennään tiukkojen asioiden äärelle.. Minulle tuo Jyssen heittämä kommentti kertoo aika paljon itse kirjoittajasta, joten eiköhän siinä ole rangaistusta kerrakseen.

    Ja mikä parasta, nyt kun tuo kommentti on jo noinkin moneen otteeseen kopioitu, niin se ei itse enää saa tuotostaan poistetuksi. Näkevätpähän muutkin, kuinka hernepitoista osaa keskustelu näillä keitoksilla joskus olla. ::)
     
  17. takana

    takana Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Niin ja sitten ku ei ole muuta sanottavaa niin kitistään jostaki jääraapoista . Ja on toki lunta ihan nokko isukki on summasellla ajellu jo metissä +1500 km ilman lämpö ongelmia.
     
  18. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Ai, sekö on nyt kitinää, kun mainitsen, että kelkkaan pitää jäähtymisen varmistamiseksi lisätä raapparaudat?? Mielenkiintoista.

    Tosiasia kuitenkin on se, että nuo raapparaudat ovat yksi hyvä esimerkki siitä, että kelkka on tiettyyn olosuhteeseen soveltumaton. Jos se olisi soveltuva, ei sinne tarvisi mitään ylimääräisiä vaijereita pulttailla kiinni. Ja tuo sinun vastauksesi puolestaan on osoitus siitä, kuinka henkilökohtaisesti tämä Summit-ilmiö otetaan. Jos ja kun kelkasta löydetään niitä piirteitä, jotka on toisissa laitteissa toteutettu paremmin tai kestävämmin, niin heti tulee piikkiä siitä, että "eikö ole muuta sanottavaa"...

    Aloitappa vaikka lukemalla nämä minun kirjoittamani postaukset läpi tästä ketjusta. Niistä kenties ilmenee, kuinka pätevänä kelkkana minä noita vuorikelkkoja pidän.. Mutta niistä kyllä ilmenee myös niitä seikkoja, joiden perusteella minä en noita mattolaitureita pidä sen kummempina kelkkoina kuin muitakaan. Ja se on asia, joka on ihan hyvä muistaa sillointällöin.
     
  19. jaffa

    jaffa Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Kyllä Summitit vaan yleistyy esim poromiesten kelkkoina kovempaa vauhtia kuin milloinkaan :) Tälletalvelle on minun tiedossa 8 uutta Summit miestä ja kaikki on ostaneet kelkan työkayttöön. Joukossa on 30-55v kavereita jotka ovat omistaneet poro okkelia, ST:tä, 59, 250, 3900, 49, ace tundraa, M catteja, foxia, scandikkia, wt ski-doota, v800 tundraa, elania, 6900 lynejä ym.. kukaan ei ole vielä vaihtanut takaisin 59:ä foxia eikä muitakaan. Myyntiin on joutanut kaikki vanhukset. Ovatkohan pahasti mokanneet?
     
  20. takana

    takana Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No jos mountain miehet itkee niin sinä sitten kitiset ;D olen kyllä lukenut sinun postauksesi,Ja huomaa kyllä että kokemuksesi on hyvin vähäinen kyseisistä kelkoista. Ja mitä tulee niihin jääraappoihin ei ole kummassakaan summitissa kyseisiä kapistuksia ja hyvin on pärjänny ja m8 ne on ja hyvin harvoin on tarvinu



    E: mihin sinun wt on sitten soveltumaton jos siihen on pitäny army puskuri pulttailla

    E: ja en tätä kyllä henkilökohtaisesti ota naurattaa vaan ku asiasta muka tietävä pätee täällä
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Suosittele tätä sivua