öhlins iskarin varsi

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä cooper, 28/1/06.

  1. cooper

    cooper zr 580 efi

    no joo tulipa taas kelkkailtua pari päivää saldona
    pe. iltana kelkka katolleen  :'(
    la. päivällä etupukin iskari poikki!  :eek:  :mad:

    niin kopsahti tossa iskari poikki ja sitte kun tuossa etupukissa on joku n. 5 cm tanko niin sen toisenpään kiinnitys meni ihan riekaleiksi.
    varsinainen kysymys koskee tuota iskarin vartta se meni alapäästä poikki mutta ei kuitenkaan vääntynyt ja iskari toimii ihan hyvin, niin onko mahdollista että tuosta saisi vielä toimivan pelin? jousi on jos ei nyt elämänsä kunnossa niin ihan normaalin näköinen  8), ei siis ole mitenkään käyrä.
     
  2. Axi

    Axi AC ZR 600 APV ja projekteja

    Riippuen vähän siitä, mistä meni poikki: Hitsaa kiinni. Tai vaihda pelkkä varsi, niitähän "saa" varaosana.
     
  3. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Jeps,minulla meni myös lyksistä etupukiniskarinvarsi poikki,meinasin ensin että teen siihen hydrauliikkatuupinmännänvarresta uuden mutta on kulemma liian heikkoa tavaraa siihen.Vaaraniemeltä ostin sitten öhlinsin alkuperäisen varren halpaan hintaa 55 euroa ja sekin oli eri iskarista,liian pitkä niin sitä joutui lyhentämään ja tekemään uudet kierteen,aika kovaa ainetta on.Muistaakseni oli 12 millistä. :)

    E:Niin että pura se varsi pois ja tekase tai teetä uudet kierteet sorvissa siihen.
     
  4. cooper

    cooper zr 580 efi

    no mulla ittellä ei kyllä oo minkäänlaisia vehkeitä tai taitoa tehhä nuita metalli hommia, mutta meinasin vaan että kannan tonne huoltoon tuon iskarin ja sanon että taikokaahan kuntoon. uuet kaasuthan sinne on pakko pistää niin ei kait mulla ole mitään syytä alkaa enempää purkamaan sitä jos en saa itte kasattuakaan ????
     
  5. Axi

    Axi AC ZR 600 APV ja projekteja

    Aivan oikein!
     
  6. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Jep,minulle kun kävi niin että sitä vartta ei löytynyt maasta ei kuusta,3 viikon toimitusaika oli uudelle varrelle ja meni poikki siitä mistä kierre osa alkoi,eli se kierre jäi sinne silmukan sisään.Se oli 97 g-typen iskari.Mutta kyllähän ne sen huollossa kuntoon saavat. :)
     
  7. cooper

    cooper zr 580 efi

    joo sieltä juuresta se meni poikki :eek:  alkaa tämäkin asia selviämään. 8)
    kyllä on mukavaa tämä kelekkailu, isoveli hiihtäny jo 2 kertaa enemmän kuin mie ajellu tuolla ;D
     
  8. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Tuli vain mieleen että jäihän talteen se alumiinilätkä joka tulee sinne silmukan juureen ja jousi tulee sitä vasten.Minulla lensi jonnekkin hankeen se ja iskarit kun oli huollettu niin etsin sitä,ei muuta kuin tilaamaan uutta. :p
     
  9. cooper

    cooper zr 580 efi

    kyllä kaikki osat on tallessa onneksi :)
    sinänsä kävi kyllä tuuri tuossa että se löyty vasta kotona telaston takaosasta.
    niin ja kiitoksia vaan vastauksista molemmille :)
     

Suosittele tätä sivua