öljylle merkkivalo

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä 650 efi, 19/11/06.

  1. 650 efi

    650 efi polaris 650 efi

    onko kukaan koittanu rakentaa merkkilamppua öljyvaijerille? meinasin jos laittais mikrokytkimen pumpulle vivun alle. eli valo palais tyhjäkäynnillä aina. kaasulla sammuksissa, ja jos ajaessa syttyy niin ilmoittais et sillo on vaijeri poikki. mistä sen muutoin tietää jos katkeaa ajaessa, on muuten sen takia kerran narahtanu kone kiinni. ajattelin jos joku on vastaavia rakennellu niin olis kokemusta miten kannattaa toteuttaa. tosin yksin kertanen on kaunista virta lampulle ja maa kiertämään kytkimen kautta, itse asiassa ajattelin vilkkuvaa lediä kun sattuu olemaan kaapissa.
     
  2. Rensu

    Rensu Polaris RXL

    Ei ollenkaan huono idea. Sen kytkimenhän voisi laittaa vaikka Oil level anturin rinnalle, jolloin sama merkkivalo hoitaisi molemmat hommat. Vielä jos viitsisi laittaa toisen kytkimen sarjaan seuraamaan kaasua, niin ei valo palaisi turhaan.

    Tämmönen pitää kyllä kasata.:)
     
  3. 650 efi

    650 efi polaris 650 efi

    siinähän se olis hyvä paikka sille, tosin jos se tyhjäkäynnillä palaa aina niin näkee ainakin et lamppu on ehjä. ;D pitää koht ruveta kehittelemään sitä,toteutus asteelle.
     
  4. Hannu_H

    Hannu_H Well-Known Member

    Vielä parempi ratkaisu on heivata koko öljypumppu romukoppaan ja ajaa seosbensalla ;)
     
  5. kärcherking

    kärcherking Well-Known Member

    Empä ole itsekään kovin luottanut pumpun toimintaan, pari prosenttisella seos bensalla oon ajanu ja niin oli aikaisempikin omistaja tehnyt. Öljysäiliössä oon myös öljyä pitänyt.
     
  6. jakkis

    jakkis Lynx Safari 400 & Cobra enduro

    Jaa.. a... Mitähän ne ruiskut tykkää seos pensasta?
     
  7. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    Mulla on kans ollu visio laittaa semmonen mikrokytkin tyylinen ratkasu, mutta en ole sitä sitte ilmeisesti pitäny tarpeeksi tärkeänä ku mulla ei vielä semmosta ole. Minun tuurilla se hehku palais kuitenki just sillon ku sen pitäis syttyä( miten niin pessimisti ) ;D

    Ei ne ruiskut muuten siitä öljystä paljon hätkähä. Käytetäänhän ruiskuvehkeissä peseviä ja voitelevia lisäaineitaki. ;)
     
  8. zmpy

    zmpy Well-Known Member

    Oisko tohon idea dumpata joku komponentti väliin, että ei aina lamppu syty, kun kaasun löysää... esim jos 10sek viiveellä vasta syttyy lamppu. Ei vikkuis koko ajan ajellessa... tyhjäkäynnillä sitten 10sek jälkeen tulis lampun toimivuuskin esille.
     
  9. Rensu

    Rensu Polaris RXL

    Juu, tai jos siihen alkaa rakentamaan jotain. Niin sitten silleen, että käynnistyksen jälkeen palaa pari sekkaa ja sammuu. Polariksessahan(ainakin vanhemmissa) sen kaasun vapauttamisen saa kaasukahvan mikrokytkimeltä tietoon. Ainakin itellä ne ovat käyttämättä hätäkatkaisijan asennuksen jäljiltä.
     
  10. 650 efi

    650 efi polaris 650 efi

    hyviä ideoita!!!!! eikun koeilemaan miten toimii käytännössä. sit kasaamaan ohjeita miten rakennetaan niin myö tumpelommatkin satas jotain aikasiks. :D
     

Suosittele tätä sivua