500 SKS öljy ei pysy ketjukotelossa.

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Metu, 1/1/07.

  1. Metu

    Metu Pollepa polle

    Polaris 500 sks -01 pakilla. Mikähän on, kun ei meinaa pysyä öljyt kotelossa. Paikallaan seisoessa ei vuoda, ajaakin kestää noin 15 km ennen kuin vuoto alkaa. Olen käyttänyt kannen auki jo kahdesti ja toisella kertaa laitoin hieman liimaakin väliin, mutta ei auta.

    Eilen huomasin että kun pinta tippuu alarajaan vuoto loppuu. Huohotustakin on parannettu, öljytikkuun pieni reikä, siihen nippa ja letku.

    Annanko öljyn olla alarajassa vai mitä teen? Ketju ei mielestäni ole liian kireällä, eikä koppa lämpeä liikaa. Öljynä kokeilin 75-90 ja 80-90. Tiiviste on ehjä ja ei ole kovettunut.
     
  2. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    Laakerin eli vetoakselin kautta poistuu... varsinkin jos on paljon kilometrejä niin se on todennäköisin paikka! Taitaa olla pieni remppa eessä. (ei onneks kallis)
     
  3. Metu

    Metu Pollepa polle

    En huomannut kertoa äsken, että öljy tulee konehuoneeseen. Tunnelin puoli on täysin kuiva. Kilometrejä 2400.
     
  4. Vieras

    Vieras Commander

    Mulla karkasi kans öljyt, mutta ne tuli vetoakselin stefan kautta. Se vaihdettiin...tai noh, kun on pätevä kaveri auttamassa, niin se siis vaihto sen
    ja itse lipitin batterya siinä tupakoinnin ohessa 8) Ja se kannessa oleva pieni o-rengas meni vaihtoon myös.
    Käytitkö tiivisteen poissa, tuossa oli jotain liimaa kuivunut sinne tiiviste uraan, voisko vuotaa sieltä?
     
  5. xc700

    xc700 600rr

    Kannattee kuitenkin vaihtaa se kannen tiiviste. Tarkasta pakin käyttövipuakselin tiiviste kotelon kannesta ja kannattee myös katsoa sitä vetoakselin stefaa. Jos vielä avaat kotelon katso ettei kotelo ole mistään halki ja jos on niin sen voi onneksi hitsata. Tiedän itse tapauksen jossa kotelo oli halki laakerin alareunasta llakerin takaa ja sieltä karkasivat öljyt.
     
  6. Metu

    Metu Pollepa polle

    Pitää käyttää vielä kerran koppa auki. Taidan laittaa liiman myös tiivisteen uraan, jos se auttaisi asiaa, ja öljyt vasta päivän parin jälkeen pirttiin. Pitää tutkailla myös halkeamia.
     
  7. Metu

    Metu Pollepa polle

    Noni. Koppa alkoi pitämään. Kelkka oli lämpimässä hallissa kellon ympäri, ja annoin liiman kuivua kunnolla ennen öljyn lisäämistä. Tänään ajettu 40 km, eikä ainakaan vielä ole vuotanut. Seuraavalla kerralla pitää kyllä uusia tiiviste.
     
  8. Byebye

    Byebye Guest

    Vedä sikaflexit tiivisteuraan ja tiivisteen päälle. Kyllä pysyy ja se mikä tulee yli ni sormella vielä kun pyöräytät, ni avot!! ;)
     

Suosittele tätä sivua