600sdi vai 800ho mxz

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä tovayryn, 14/2/09.

  1. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    pitää kyllä miettiä mihin sitä vekotinta käyttää, jos ajelee huoltoasema rallia ja normi reittipöristelyä niin 600 menee oikeen hyin, ja 800 ku jaksaa pitää kiinni :p
    Bensan kulu oli itellä 800 24-40+litraa/100 kilsaa, mutta sen mitä se kuluttaa enempi tulee takasi hauskuudessa 8)
    Ja kesti hyvin sen 14000 itä oli mittarissa, mannat vaihettu 10 kohalla.

    nyt kyllä alla 600Sdi rene, ankä vaiha enää lyhempään koskaan,enkä taia 800:kaan laittaa, on niin mukava pörräillä pitempiä reissuja ilman lisälärsää :D
     
  2. tuosar

    tuosar Team MiniZ

    se kasisatkukaan niin paljoa syö...
    pääsee lähelle SDI:iin ja E-Tec:in kulutuksia, kuhan ON KELIT kohdillaan jne...
    toki saa kulumaan kyllä enemmänkin jos osaa ajaa sinkki suorana :-X

    laittaapi sen myllyn mikä tuntuu ittestä parhaalle.... ;D
     
  3. kangara

    kangara Ski Doo XP

    Alkaa jo hirvittämään, että millon tuo oma 800 laukee, kun ne ei kerran mitään kestä. On tuo tosin mulla menny jo ~4000 km ja edelliselläkin lähemmäs pari tonnia, ja hyvin on käyny ja kukkunu. Männät tosin vois vaihtaa varmuuden vuoksi piakkoin. (kai se nyt sitten kilahtaa, kun piti alkaa kehumaan)

    Ja tuo kulutus...

    Ainakin mitä ollaan ajeltu porukalla (samaa reittiä, samaa vauhtia) niin jopa pienemmällä kulutuksella minä oon päässy, mitä 600 ja 500 kuutioiset kaasarikoneet. Eli ei se kasisatku automaattisesti kauhea bensasyöppö ole, vaikka toki vie se enempi mitä 600 Sdi.

    Todellinen ero taitaa olla n 2-5 litraa kulutuksissa jos ajelee 600 Sdi:llä ja 800 kuutioisella samaa reittiä ja samaa vauhtia. Umpihankikruisailu sitten erikseen.

    Mutta väittäisin, että jos 800 kuutioisen saa normaalilla reitillä ja normi kelillä viemään yli 30 l sadalla jatkuvasti, niin pitää olla jo sitten kunnon vetomies, tai sitten kelkassa on jotain vikaa.
     
  4. jipozu

    jipozu nytro mcexpress

    En vain tykkää kelkoista joita pitää käyttää töpselin nokassa kuittaan ns. piip vikoja, kaasarimalleissa huomattavasti vähemmän ;)
    Mulle riittää autojen mystiset sähköviat ;D
     
  5. ade85

    ade85 Rene 800 X

    Onhan tuo 600 keveämpi viiä patikossa... mutta 800:nen on aina 800:nen.
    En kyllä ite koskaan vaihda enää pienempään... jos ei ihan ihmeitä tapahdu...
     
  6. kakkis

    kakkis Titanic

    sitten vaihtuu täälläkin pienempään ku tulee sellainen kone joka syö kaurapuuroa aamupalaksi ja sitäki äärettömän vähän ja siinä on enemmän hevosia ku vermossa kuninkuusravien aikaan...
     
  7. tovayryn

    tovayryn BDPA General Manager

    tuolle bensan syönnille ihan sama näissä vehkeissä ja mun ajoilla. Lähinnä hakusessa tosiaan kampe mitä ei tarvis sit heti vaihtaa. onko noissa 600sdi:ssä ja 800:Ssa sitte vuosimalleissa eroja, että mitä kannattaa katella?

    ei ainakaa valinta helpotu tässä :D
     
  8. ade85

    ade85 Rene 800 X

    800 ja 600 on eroa niinku yössä ja päivässä... 600 on vaan mopo... varsinkin ku mennään muualle kun reitille, ei 600 jaksa potkia.
    Ja kyllä nuo uuden mallin kamppeet on aika kovia... Eikä siinä pensan syönnissä ole edes kovin suuri ero... e-tecistä en sitte tiiä...
     
  9. Okcelbo

    Okcelbo Well-Known Member

    Ottaapi sen jommankumman rahapussi/resurssit antaa myöden, ei kai se sen vaikeampaa ole ???
     
  10. znood

    znood Guest

    muutamaa 800 koneista ajaneena sanon kyllä että 600sdi on riittävä jos ajaa reitillä, 800 on ainakin tänne etelään liikaa tehoa kun ei tarvitse umpisessa ajella.
     
  11. huhtala_

    huhtala_ Well-Known Member

    tähh? 9000km eikä tunnu missää :eek: :eek:
     
  12. J.J.A

    J.J.A Well-Known Member

    pojjaat tais puhua näistä uusimmista vehkeistä?tiedä sitten..
     
  13. ade85

    ade85 Rene 800 X

    jotain ihme kolinaa kuulu äsken oikealta puolen pariin otteeseen reilu 3000km ajettu, saa nähä koska posahtaa ::)
     
  14. huhtala_

    huhtala_ Well-Known Member

    ahaas no sitte en tiiä :)
     
  15. illu2

    illu2 Todellinen takin kääntö temppu tehty!

    Vs: 600sdi vai 800ho mxz

    Nostetaas tämä ylös joss jollain olis uutta tietoa tuosta 800 power tekistä, eli olen katellu Ski-Doo MX Z 800 X Power Tek -05 tai Ski-Doo MX Z 800 X -04 Molemmilla ajettu noin 6000km.
    Kysymys kuulukin että kannataako laitaa, kestääkö , ajetavuus vai alanko katteleen muita merkkejä?
     
  16. huhtala_

    huhtala_ Well-Known Member

    Vs: 600sdi vai 800ho mxz

    tottakai sitä muitakin merkkejä kannattaa katsella jos nyt et ole ski-doo harrastaja..saattaa olla parempiakin kelkkoj..
     

Suosittele tätä sivua