800 etec linjaus.

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Jii.Pee, 7/2/18.

  1. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Täällä on varmaan joitain brp huoltomiehiä jotka voisi kertoa miten tuo kone linjataan ja mitä arvot pitää olla? Ennakot ja variaattorin linja kytkimeen ovat ilmeisesti erit pitkissä ja reittikelkoissa. Luulis että tällaiseen perus asiaan löytyisi enempi tietoa mutta on vissiin salaista :rolleyes:

    Kun olen tuota koneen tuentaa tutkinut niin en kyllä ole huomannut että siinä mitään säätöä olisi. Ainoastaan se kolmella pultilla oleva rajoitin mikä pitäisi säätää 0,5mm välykselle. Mulla se on ollut kiinni.
     
    F3 tykkää tästä.
  2. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    IMG-20180207-WA0003.jpg
     
  3. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Eli muuta ei voi säätää kuin variaattoria ulospäin prikoilla? Jossain listassa myös 146" freeride on tuolla 39,4mm arvolla.

    Jos rs kumet laittaa vakioon niin meneekö enempi pieleen? Itsellä on rs kumet, mutta ei tietoa onko muuta tehty. Ei ainakaan pahasti kuumu hihnat eikä yksikään ole hajonnut vaikka minkälaisia säätöjä olen testannut. Testimaastot ei kyllä ole raskaimmasta päästä. Joillain kuulostaa olevan säädöt melko pielessä kun reittiajossa hajoaa hihnat.
     
  4. torviscas

    torviscas Well-Known Member

    Eli mitataanko nuo mitat sillä neliötanko tyylillä vai brp linjausraudalla vai päteekö mitat molempiin?
     

    Lisätyt liitteet:

  5. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Ei sillä ole väliä mikä suora rauta siellä välissä on. Kunhan ei ole liian leveä että mahtuu variaattorin väliin.
     
  6. torviscas

    torviscas Well-Known Member

    Saatoin jopa ymmärtääkki;) Eli molemmilla tyyleillä mitatessa saa saman tuloksen? Elieli kysymys rautalangasta vääntäen. Kertooko linjausrauta saman linjan, mitä neliörauta(tai muu vastaava)?
     
  7. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    En ole virallista rautaa käyttänyt mutta suoralla raudalla saa nuo mitat niin kait ne pitäis silloin saada oikealla linjausraudallakin. Eli eiköhän molemmilla päde nuo samat mitat.
     

Suosittele tätä sivua