A-C sno pro lisäjäähdytys

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä Linnan Herra, 7/12/09.

  1. Linnan Herra

    Linnan Herra RalliKatti 440/600. Suzuki LT-R 450/480

    Eli tuli hommattua tollanen 04 sno pro ja on todettu että täällä etelässä se tuppaa rauhallisessa tipujen tiiraus vauhdissa kuumenemaan :-\ jotain samaa vikaa kuskissa. Pitäs ruveta rakentaa lisäjäähyä.
    Niin onko kukaan tehy sitä että sais kerralla hyvän niin ei tulis sitä "ite ku tekee ni saa mitä tulee" olis vinkeille tarvetta ettei tavis mennä perse edellä puuhun.
    Ja jos joltakin löytyy siihen sopivia/muokattavia osia niin ilmoitusta kehiin.
     
  2. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: A-C sno pro lisäjäähdytys

    Mulla on samanmoinen ja siinä on jostain kelkistä napatut lisäjäähyt. Samantyyppiset kuin vanhemmissa ZR Cateissa (ehkä uudemmissakin) ja polariksissa näkyynoita olevan myös. Eli tunnelin etupäästä nousee letkunlähdöt ylöspäin ja jäähyt (n. 6cm leveät, 3 korkeat) yltää lisätankin taakse. Poppareilla rungossa kiinni. Takaa ne on yhdistetty toisiinsa putkella telatunnelissa.

    En vaan tiedä, mistä noi on peräisin Cateissa kun näyttää olevan usein taitos tunnelissa ja noi on suorat. Teho riittää ainakin seiskan jäähdytystarpeeseen etelässä. Lämpövalo vilkkui viime talvena kerran, kun vetarin laakeri hajos ja piti ajaa kovalla ladulla erittäin hitaasti ja pitkät pätkät tietä pitkin.. Loppui heti, kun pääsi pellolle syvempään lumeen.
     
  3. TeHo

    TeHo #13 2015 ZR 6000 R

    Vs: A-C sno pro lisäjäähdytys

    Itse olen miettinyt että josko sitä laittais vaan sopivan kokosen alumiini putken kiertämään tunnelin kattoon reunoja pitkin.
    Vähänä vielä arponut että kuinka sen sinne laittais kiinni, hitsaaminen olis varmaan paras tapa.
    Ei pitäis ainakaan olla kallis tapa lisätä jäähdytystä toki ei ei kyllä yhtä tehokas kun kennojen laittaminen.
     
  4. SnoF5

    SnoF5 AC4000RR, Lynx 250, Lynx 150

    Vs: A-C sno pro lisäjäähdytys

    Itse en lähtis niitä hitasaamaan paikalleen, vain laittaisin niiteillä. Ja uudemmissa polariksissa joissa on tosiaan kennot tunnelissa ovat varmasti parhaat, tokihan ne varmaan käy muistakin.
     
  5. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Vs: A-C sno pro lisäjäähdytys

    Mites catin M/CF-sarjan kennoista muokkaamalla/lyhentämällä? Nehän menee tunnelin nurkkia pitkin perään.

    [​IMG]
     
  6. SnoF5

    SnoF5 AC4000RR, Lynx 250, Lynx 150

    Vs: A-C sno pro lisäjäähdytys

    Eihän tuokaan ole hullumpi ajatus, mutta nuitten saatavuus käytettynä voi olla haastavampaa kuin polariksen.
    Ja samahan tuohon on ehdottaa f-sarjalaisenkin kennoa ja putkia
     
  7. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: A-C sno pro lisäjäähdytys

    Joo, ite meinasin ehottaa just F:n kennoja. Nehän ois iisit laittaa ku tulee astinlaudan reunaan... ei tarvi irrotella telastoja eikä mitään. Seku vain lataa poppariin niittejä ja ranteisiin ruista :)
     
  8. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

Suosittele tätä sivua