ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Hörhö, 7/1/06.

  1. repeat

    repeat Kitty Cat

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Tällaset lasit http://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/kelkkailuvarusteet/spy-klutch-snowx-ajolasit-reaper-muvihrea/ tuli hommattua itselle. Lasit päässä maiseman väri on keltanen ja välillä näkyy maisema hieman vihreän sävyisenä. Täytyy kai tunnustaa että ennen näitä olen pitänyt sinistä linssiä hyvänä :-[ Tänään testasin eka kertaa mukana tulevaa kirkasta linssiä ja täytyy kyllä todeta kirkas on jatkossa minun valinta hämärään.

    Hieman rantun oloset on vaan nuo lasit asetella päähän ainakin nykysen kypärän kanssa. Meinaa jonkin verran päästä tuulemaan otsaan jos ei aseta laseja huolella. Eiköhän sekin tilanne muutu kunhan saan hankittua uuden kypärän.
     
  2. Karrppa

    Karrppa ockelbo 300

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Onko kellään kokemusta lämmitettävistä ajolaseista? Lähinnä tuo brp:n malli kiinnostais. Itsellä tahtoo mennä heti ajolasit huuruu ku pikkusenkaa alkaa kelkan kans meiskaamaan umpisessa. On kokeiltu nenäsuojia jolla ohjata ilmaa mutta jostain se silti sitä huurretta repii ja ajolasit nakattava pois ja sitten siristellään ja kärsitään ajoviimasta. Päivitykseen itsellä menee joka tapauksessa ainakin ajolasit ja ens kaudelle ehkä kypäräkin niin jos jollain kokemuksia brp:n tai jonku muun valmistajan lämmitettävistä ajolaseista tietyn kypärän kans niin mieluusti kuulisin.

    Ski-doo helium lämmitettävät:
    http://www.brppac.fi/pac/ski-doo/ajovarusteet/kyparat-ja-lisavarusteet/helium-lammitettavat-ajolasit.html/
     
  3. summit

    summit ski-doo expedition LE 900 ace turbo

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Onko kenelläkään kokemusta nuista omilla vahvuuksilla olevista ajolaseista mitä rovaniemeltä saa.
    menee hermot näiden silmälasien kanssa aina tiellä ja aina huurussa ;D ;D
     
  4. Seiti

    Seiti AC ZR6000R SX -16 & SnoPro 440@700 146" -04

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Laita piilarit, niin ei tarvi tapella niitten silmälasien kanssa. Pikkasen totuttelua nekin aluksi vaativat, mut ovat kyllä sen 100 kertaa paremmat reissussa kuin mitenkään päin lasien kanssa.
    Ite oon niin sokee ilman laseja, että tuollaset vahvuuksilla olevat ajolasit ei oikein toimi, pitäs olla sitten joka välissä kaivamassa silmälaseja taskusta ku ottas ajolasit pois.
     
  5. Kimple

    Kimple Shredder RE 3900

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Mulla on noi ajolasit vahvuuksilla Rovaniemeltä. Eli niissähän tulee ajolasin sisälle asennettavat erilliset silmälasit, jotka voi helposti siirtää
    ajolaseista toiseen.Itse ostin noi Progrip lasien kanssa ja olen käyttänyt myös Smitheillä ja Scotteilla samoja laseja. Ja nuo on kyllä hyvät,
    eivät todellakaan huurru helposti ja jos pysähtyessä huurtuukin niin selkiää heti kun lähtee liikkeelle ja ilma virtaa. Olen miettinyt, että miksi
    nuo ei huurru ja normi silmälasit OTG lasien alla huurtuu, ja päätynyt siihen, että se on varmaankin se lasien etäisyys naamasta mikä ratkaisee.
    Eli nuo on kauempananaamasta lähes ajolasin linssissä kiinni. Anyway, itselle ainakin nuo on ollut yksi parhaista kelkkailuun liittyvistä
    hankinnoista. On kiva ajaa kun näkee!
     
  6. lake-man

    lake-man Lynx RE E-tec -13

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Jos jollakin on ongelmia lasien huurtumisen kanssa, niin voin suositella Scotin Proair laseja.
    Tehokas ilmanvaihto, jäällä ja kovalla pakkasella liiankin tehokas. Mutta ei huurru ;D
     
  7. MatiasS

    MatiasS Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Mulla nyt ekaa talvea käytössä nuo ajolasit omila voimakkuuksila ja nyt ko on tottunu noihin nii. voin sanoa että pois en antas. Ennen noita oli käytössä scottin 87 OTG ja olihan se semmosta tappelua ko aina pysähtyessä ajolasit pois, silmälasit pois ja sitten vasta kypärä ja ko jatko niin sama tietysti päinvastasessa järjestyksessä. Lisäksi silmälasit huurtui ja noissa ei taas sitä ongelmaa ole. Paikallaan ollessa saattaa huurtua mutta melkeinpä heti ko lähtee liikkeele niin huurre lähtee. Piilareita mie en ala silmistä ronkkimaan. Mulla on linssinä joku keltasen ja oranssin suuntaan ja hyvät muuten paitsi aurinkoa vasten ajaessa jolloin ei näe mitään. En ole viittiny laittaa useampaa linssiä ko laiskana en niitä kumminkaan vittis vaihella. Itekki olen aika sokea ilman laseja mutta pärjään kyllä tarpeen vaatiessa ilmanki niin ei tuola mettissä pörrätessä ole viittiny pitää silmälaseja matkassa. Jos johonki ihmisten ilmoile lähtee niin lasit häätyy melkein olla jos meinaa vaikka kahvila käyä jossaki reissun päälä. Suosittelen noita ajolaseja voimakkuuksila kyllä kaikile jotka tarvii laseja ajaessa, on ne niin hyvät.
     
  8. Harri_82

    Harri_82 Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Talven ajojen perusteella näitä laseja voi vaan kehua. Kelit vaihdellu pilkkopimeästä pääsiäisen todella kirkkaaseen keliin eikä oo ollu ongelmia missään kelissä. Jännä tuo linssien väri ku parantaa kontrastia pimeässä ja estää häikäsyn kirkkaalla.
     
  9. lynx 250

    lynx 250 Lynx boondocker 800 -14/15

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Kevätkeleillä käyttäny scottin harmaalla puolipeililinssillä varustettuja laskettelulaseja. Muuten hyvät mutta etenki jäällä liian pieni kehys, jos pakkasta yli -5. Mutta aurinkoisilla kevään nollakeleillä toimii :D
     
  10. JalmariVari

    JalmariVari Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Päivitystä noihin Oakleyn O-frameihin, muutaman sadan kilsan ajojen jälkeen linssiin ilmestyi kummaa "tekstuuria" joka alkoi haitata näkemistä. Ei oltu pyyhitty millään aineilla eikä karkealla liinalla ja pinta kuiteski näytti ihan sileeltä molemmin puolin. Vein sitte näytille AllRightille, mistä olin ostanukkin. Aikamme niitä tutkimme ja arvelivat lopulta kosteutta päässeen linssien väliin ja ja tehneen kuviot sisäpinnalle. Eipä mitä, heti vaihtoivat uuden linssin laseihin takuuna ja nyt oottelen uutta ajokautta että näkee pysyykö se kirkkaana. :D
     
  11. V.H

    V.H Active Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Tervehdys
    Porukka täällä varmaan tilannut 509 aviator ajolaseja jenkeistä/ulkomailta?
    Olisko kellään antaa linkkejä ulkomaisiin verkkokauppoihin mitkä toimittaa myös suomeen?
     
  12. H-pux

    H-pux SBA 650

  13. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Hankkimassa uusia laseja. Onko noi Aviotorit hyvät? Ne on yksi vaihtoehto.
     
  14. niso

    niso Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )


    Edellisen kauden ajoin aviatoreilla eikä mitään valittamista.
     
  15. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    On hyvät mutta niillä pronssin tjsp värisillä peililaseilla ei nää hämärällä mitään.
     
  16. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Juu, ei oo yhtä hyvää.... Kandee pitää kahdet mukana... Sään ja valon mukaan.

    Mr Cool
     
  17. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Niin olen tehnytkin. Katselin toisiksi laseiksi Scotin Hustleja tai Dragonin laseja varsin isolla hengityksen ohjaimella. En muista niiden nimeä tähän hetkeen. Kahdet lasit on aina mukana jos lähtee vähänkään pidemmälle reissulle.
     
  18. Lassiv

    Lassiv Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Olisko vinkkejä joksikin toisiksi laseiksi.. turbo flow scott endurot nyt ihan perus linsseil. Noihin ei varmaan eri linssejä saa?

    Jollekkin kirkkaalle kelille sopivat varmaan olis jees kokeilla. Shoei crossi potta käytössä. Silmälasit myös käytössä scottien kans ainakin ihan ok ollu käytettävissä. Kaikki vinkit otetaan vastaan :)

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4
     
  19. V.H

    V.H Active Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Mitkähän värit olis sit hyvät?
    Ajattelin yhdet aviatorit tilata ja yhdet vaihtolinssit niihin.
     
  20. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Vs: Re: ajolasien linssien väri? FAKTAA



    Joo, Pitää edelleen paikkansa linssien väreistä. Kehysten väri voi olla sitten mitä vain.

    Ja peilipintainen linssi heikentää valonläpäisyä... Vaan onhan se niin hyvän näköinen ;D


    Mr Cool
     

Suosittele tätä sivua