ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Hörhö, 7/1/06.

  1. Pkh

    Pkh Rave RE 600 E-tec -13

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Kohtuu pakkasilla toimii hyvin. Kovemmilla pakkasilla kosteus tahtoo jäätää rupelin ja patteri hyytyy hetkessä.
    Toki en missään kunnon "puskaralleissa" ole testannut.
     
  2. Hösö

    Hösö rev ss-x 137"

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Oakleyn airbrakesta kellään kokemusta?

    Snoukkapuolen lasi, mutta pitäs kuulemma istua kypärään aika mukavasti...
     
  3. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Ojan raudasta kävin kyselemässä noiden brp lämpölasien perään. Koneelta katsottiin ja yksiäkään ei ollu maassa ja mitään hajua ei ollu milloin niitä saavat. Kysyntää kuulemma on mutta kun ei niin ei..
     
  4. anddi77

    anddi77 AC XF8000 CrossCountry -14

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Samasta paikasta kyselin tammikuussa ja piti kuulemma helmikuussa tulla, liekkö tehdas tupella sitten. Kannattaa kysyä vielä raahen motocafesta.
     
  5. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Meinasivat ettei niitä oo tälle talvea saatu suomeen ollenkaan.
     
  6. Lemposetä

    Lemposetä Lynx rave 600 Etec 2011

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Loukolla sama vastaus. Ei tietoa millon saavat hyllyyn. Ilmeisesti ollut heillä kova kysyntä..
     
  7. stm

    stm Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Kattoppa poka minun fb:n kelekkikuvija!
     
  8. Hösö

    Hösö rev ss-x 137"

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    eikö sulla ollu ponsorimeihemit?
     
  9. stm

    stm Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    tälle kautta eirreikit kans. Antilla on kans ja hyvin on toiminu.
     
  10. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Tämän kauden ajot noilla menty ja olen kyllä tykännyt, tosi laadukkaan oloiset kakkulat. Tieten nämä ei ole ehkä paras valinta koville pakkasille/puskaralleihin kun foami ei ole kovin paksu ja tuuletus on niukempi kuin O-framessa. Lisäksi nenäsuojaa ei saa, joten mulla välillä hengästyessä puskee huuruun nenän kohdalta. Mutta kevät keleille varmasti huippulasit ja onhan nuo pirun siistit ;D Ainakin Arain kypärään istuu loistavasti, mutta siinä kypärän aukko onkin sen verta iso että ei ole vielä tullut laseja jotka ei siihen mahtuisi.
     
  11. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Rillien kanssa toimivia laseja ei ole tainnut vastaan tulla? Velipojalla on sen verran vahvat lasit ja kelkkailu loppuunsa aika satunnaista, ettei sen kannata lähteä tietättää ajolaseja. Piilareitakaan se ei saa. Onko jotain laseja jotka toimis ees kohtalaisesti lasien kanssa?
     
  12. Laplander

    Laplander Just A Member

    Eikö nuot 509 ole aika isorunkosia ja niihin se puhallin?

    E: Vaikea sanoa ko ole vishin kelkkaillu rillipään kans ikänä mutta luulis että tilaa pitää olla..
     
  13. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    No tuo toimivuus on vähä vaikeaselkonen juttu. Ite olen ajanu 25-vuotta lasit päässä, siis tekonäkölasit. Tuona aikana olen kokeillu monia eri ajolaseja ja toiset toimaa toiset ei. Mutta tärkein juttu tuossa toimivuudessa on oma käytös. Eli ei höngi sinne lasin sisälle, sillon ei huurru. ;D Toinen homma on että unohtaa hyllyyn neopereeniset yms kypärälakit ja naamasuojat. Jos höyry ja lämpö lähtee kiipiämään naamaa pitkin ylös, on tuloksena jäätyneet lasit. Ajaessa pitää muistaa, että heti kun pysähtyy, toppaa lasit pois päästä ja pistää ne johonki missä ne ei huurru. Kelkastakin saattaa tulla höökiä, joten sitä pitää varoa. Liikkeelle lähdettäessä lasit on viiminen varuste joka veetään päähän. Hengitystä pidätellen liikkeelle...

    Laseista nuo 509 on toiminu ihan jees lasien kanssa. Toki niillekki pitää näytää vähä puukkkoa foamiin, että mahtuu sangat kunnolla. Scottilta olen käyttäny http://www.mc-scatter.com/moottorikelkka-osat-ajolasit-scott-recoil-snow-cross-grid-lock-white-p-40494.html . Näissä on hyvää tuo todella laaja ja pehmiä foami, jonka ansiosta okulaarit asettuu alle tosi nätisti.
     
  14. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Ihme hommaa, HJC hengitysilmanohjain jokakelille kiinni niin ei nouse se huuru sinne laseihin. -33,5c pakkasta ja koko päivän lasit päässä, Luostolla ekan kerran pois ;)
     
  15. Nenone

    Nenone BC X-RS 146"

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Hyvin sopi silmälasit myös 509 Aviatoreiden alle kun ei viittinyt parin kilometrin jäälenkin takia alkaa piilareita ähräämään!
    ...ei paina sangat linsseihin eikä kehykseen, ainakaan allekirjoittaneen pärställä
     
  16. anddi77

    anddi77 AC XF8000 CrossCountry -14

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Vahvuuksien puolesta löytyy ainakin piilareita -20...+20. Smithin Turbo on kanssa hyvä ja pysyy föönin ansiosta huurre aika hyvin poissa.
     
  17. Jukkis

    Jukkis Sidewinder L-TX 137, SRX 137

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Noihin ainakin minulla sopii lasit oikein hyvin, smithiltä löytyy kans silmälaseille suunniteltuja malleja.
    http://www.emc24.fi/product_info.php?cPath=444_468_374&products_id=31561
    Silti suosittelisin niitä adapterilla olevia ajolaseja, ovat todella kätevät. Sen adapterin voi vaihtaa eri ajolaseihin ja sitä kautta se on aika pitkäikäinen.
     
  18. Skiri

    Skiri Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Olen harkinnut uusien kelkkailulasien ostamista ja mielessä on pyörinyt polarisoidut linssit. Auto käytössä minulla on aurinkolasit, jotka ovat polarisoidut ja ne on tosi hyvät siihen.

    Toimiiko kelkkailu käytössä noi polarisoidut linssit?
     
  19. Petr

    Petr Rene BCX 600

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    http://viewer.zmags.com/publication/a8d5d7ea#/a8d5d7ea/38

    Millaisethan nuo Ski-doon ladattavalla akulla toimivat Helium-lasit olis käytössä, tekeekö mitään?
    JOS ne toimis hyvin sillä mahottomalla kelillä kun sataa alijäähtynyttä vettä (siiettä), nii vois harkitakin.
    Mutta kokemuksia kaivataan, ei viitti hankkia ihan sutta, hintaa kuitenki 199 e.
     
  20. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Ei sille kelille oo mitään. Umpikypärä lämpövisiirillä ja piti käydä Tiasessa lämmittämässä hiustenkuivaajalla . Voi niitä aikoja.

    Mr Cool
     

Suosittele tätä sivua