Apuva!

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä mustatuntuu, 5/12/10.

  1. mustatuntuu

    mustatuntuu New Member

    Täällä kyselee yksi tyhmä ja tietämätön.

    Tuossa kuukausi sitten -kun olin pienessä simassa- minulle kaupattiin kelkkaa jonka sitten ostinkin kun halvalla sain (en silti ole sukua Sulo Vilenille vaikka -vaimon mukaan- ulkonäkö muuta väittääkin). Oma kelkkailukokemus on tuolta pohjoisen turistihelveteistä jonossa ajamista ja nokipannukahvien juomista muka erämaassa. Niistä kokemuksista ei puutu kuin, että lapinukko olisi tullut nokea sotkemaan otsaan.

    No joo, karkas aiheesta.

    Eli kelkka on Yamaha. Rekisteriotteessa LTJ-mallimerkintä (mikä sitten lieneekään) on: V MAX-VX700-8DS

    Ainoa mitä rekisteriotteesta ymmärrän on kelkan merkki ja teho (83kW). Siinä on kuulemma Öhlisin iskarit???

    Eli antakaa nyt vinkkejä kannattaako tällaisen tumpelon lähteä sen kanssa ollenkaan liikenteeseen vai hinaanko mökille huussin taakse muiden loisto-ostoksieni seuraksi?

    Kaksi kertaa ole nykäissyt sen käyntiin. Ensimmäisellä kerralla oli paskat housuissa itseltä, että naapureilta. Toisella kerralla vain naapureilta (itse osasin jo varoa).
     
  2. _max_

    _max_ sxr

    Vs: Apuva!

    ei muutako kovaa ajoo :) seitensatkulla kyllä pääsee,kohtalaisen luotettavia motteja
     
  3. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Vs: Apuva!

    Jos kokemuksesi on tosiaan vain jonossa ajelua turistihelvetissä en suosittelisi yksin reissuun lähtemistä, mutta selkääsi säästääksesi ota joku kaveri mukaan jolla on hiukan kokemusta kelkkatouhuista koska tilanne jossa olet jumissa tulee kuitenkin ennemmin tai myöhemmin vastaan ja ainahan se on mukavampaa ajella kun on joku seurana.
    Toki tuolla vehkeellä pitäisi pärjätä nuilla kelkkaurilla kunhan vaan pitää mielessä että "ei se mittään se kova vauhti vaan se äkkipyssäys".
     
  4. mustatuntuu

    mustatuntuu New Member

    Vs: Apuva!

    Kiitos kannustuksesta. Kai sitä sitten pitää uskaltaa ainakin koittaa. Ongelma vaan on se, ettei ole kaveria joka lähtisi mukaan. Mutta onhan aina viimeinen apu: SEPE, jos nyt sattuu lentämään. Sen olen kyllä päättänyt, että jos uskallan lähteä, menevät viereisellä uralla luisteluhiihtäjät ohi ;D
     
  5. kloppi

    kloppi 3900syncro/zr500apv/550rmk

    Vs: Apuva!

    no vaikka perinteisellä lykkijät ;D mut jos meinaat lipsauttaa honkaan ni tähtää ruho siihen tyveen ja ite kuski siitä nätisti rungon ohi ;D ;D ;D
     
  6. mustatuntuu

    mustatuntuu New Member

    Vs: Apuva!

    Tänään meni sitten neitsyys tuolla kelkalla. Maastoon en tohtinut kun kukaan ei ole reittiä vielä korkannut. Eli tein niin kuin täällä maalla on tapana -viime talvena seurasin- ajelin pitkin teitä ja kävelyteitä eikä kukaan heristellyt nyrkkiä. En tiedä ravistinko ketsuppipullosta tulpan pois mutta kun illalla olimme emännän kanssa lenkillä, tuli vastaan kolme eri kelkkaa.

    Täytyy ihastella nykynuorison kekseliäisyyttä. Jos poliiseja näkyy lähimaillakaan, kännykät laulavat. Se vielä lienee aika tavallista mutta minulle uutta oli se minkä taannoin kuulin. Kylän "päätien" varressa on yksi määrätty liikennemerkki. Siihen on sidottu kreppinauha. Kun poliiseista ei ole tietoa, on nauha tangon alaosassa. Jos joku näkee miliisien tulevan kohti kylää niin soittaa ja joku kylällä oleva käy nostamassa nauhan tangon puoliväliin. Niinpä me vanhat pierutkin tiedämme milloin kannattaa pitää kelkka pihassa ja kaasujalka korkealla.

    Meni taas off topic... ::)
     
  7. mustatuntuu

    mustatuntuu New Member

    Vs: Apuva!

    No nyt sitten uskalsin jo lähteä pois pihoilta ja kävelyteiltä. Mutta en vielä maastoon, ajoin kylää halkovaa jokea pitkin. Hyvin pääsi vetämään mutta samalla sitä huomasi, että maastossa taitaa olla meikäläiselle (Jope Ruonansuu-kopiolle) aika arbeeti.

    Mutta mitäs näistä, sanoi huora häistä ja huomenna uudelleen ;D

    Ja parempaa uutta vuotta kaikille.
     

Suosittele tätä sivua