Asetoni ja penkin nahka.

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Patu, 2/3/07.

  1. Patu

    Patu Ski-doo Rev 600 H.O -04

    Näinpäs tuolla keskusteluissa ku isot ja hurjat pojat hinkkas asetoonilla tekstit penkistä pois. Nyt kysymys kuuluukin kun tuossa Revassa on osa penkistä keltaista nahkaa
    ja siinä on se fucking blair morgan teksti, että lähteekö se pelkkä teksti siitä kiitämään vai menetänkö sen keltaisen värinkin?

    Ei nimittäin huvita ihan koko penkkiä rueta hinkkaamaan, suattaa olla aika työläs.
     
  2. peccis

    peccis Assault 850 144" -20

    kokeile johonki pieneen kohtaan mikä ei näy.... iteki oon harkinnu tuota putsausta. mistä sitä tököttiä saa?
     
  3. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Joo isoja ja hurjia hyvinkin  ;D

    Nollakolme majavanhäntä revistä poistettiin pomppantieer -teksti keltaselta pohjalta pois. Keltanen jäi. Koittele silti johonkin näkymättömään paikkaan ensin.

    Ei myöskään kannata hinkata isolla liikkeellä ja levittää sitä mustetta-tai-mitä-lie maalia-onkaan, vaan pieni ala kerralla ja puhdasta rättiä kehiin tarpeeksi useesti.

    Asentonit maali- ja rautakaupoista ainakin, myös Puuilot, säästökuopat ym. halpismarketit.
     
  4. JH79

    JH79 Well-Known Member

    Yleensä teksti on maalattu ja nahka värjätty, et ei vaikuta nahan väri..
     
  5. peccis

    peccis Assault 850 144" -20

    poistin just omasta ne vauhtiraidat. lähti kyllä helposti, mutta niistä punasista viivoista jää himmeät jäljet kyllä näkyviin
     
  6. Patu

    Patu Ski-doo Rev 600 H.O -04

    Kiitoksia vinkeistä. Pitänee rueta hinkkaamaan huspois ne.
     
  7. peccis

    peccis Assault 850 144" -20

    älä sitte innostu muoviosiin laittamaan sitä asetonia! saattaa mennä himmeeksi...melko ärmättiä ainetta :)
     
  8. korhja02

    korhja02 Kelkaton!

    Ostaa semmosen laitteen mihin riittää lumipesu. ;)
     
  9. Petrol

    Petrol Lainattu

    Ksyleeni toimii myös mutta heikommin, liiman poisto aine, voi käyttää muoviosiinkin.
     
  10. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Tuli vain tos mieleen kun vähän kokeilin  ...et kun tuol asetonilla kun noita tekstejä poistaa kiiltävä pintaisesta nahasta niin se vetää sen ihan mattaseksi. Jotain ainetta millä sitä vois käsitellä sit takas kiiltäväksi? Mitäs muuten olette yleensä käyttäneet noihin päällisten hoitoon?
     
  11. juhispahis

    juhispahis AC PORO

    Silikonillahan sen varmaan saa kiiltäväks, mutta tulee pirun liukas pinta sen seurauksena sitten!
     
  12. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Taitaa tulla vähän turhan liponen jakkarasta tuolla silikoonilla.
    Muita hyviä ehdotuksia?
     
  13. Grazy

    Grazy Guest

    Nestemäistä kengänhoitoainetta laitat niin tulee hyvä ;) eikä ole liukas
    semmoisella olen aina ennen kautta hiuttanut kaikki nahat, saa mustana ja värittömänä
     
  14. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Ennenku ehdin tätä lukea olin jo kokeillut ko. ainetta ja todennut et tämähän toimii.  :)
    mut kiitos kuitenki.
     
  15. mikkokyröläinen

    mikkokyröläinen Well-Known Member

    Saahan sen kelkan arvon noinkin alemmas ;D
     
  16. peccis

    peccis Assault 850 144" -20

    onneksi on vielä semmosia tyyppejä ketä kiinnostaa hiukan erottua massasta ja tehdä kelkalle mistä ite tykkää eikä ajatella mystiseltä kuulostavaa arvonalennusta joka vaikuttaa lähinnä autokauppiaiden selityksiltä vrt sana "viritetty". minä ainaki teen omalle kelkalle mitä mieleen tulee ja aina se on jolleki kelvannu minun jälkeen
     
  17. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    se on noissa rahotusvehkeissä oma huolensa ton arvonalennuksen kans ;D
     
  18. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Ja jos pelkää arvon alennusta niin harrastaa kyl ihan vääriä hommia. ...ostelis vaik antiikki esineitä ja hinkuttelis niitä sit kiiltäviksi päivät pitkät. Niillä se arvo jopa voi noustakkin.
     
  19. I_me

    I_me Paljon osia, mut ei enään yhtään kelkkaa...

    Tai öljyä ;)
     
  20. Patu

    Patu Ski-doo Rev 600 H.O -04

    *reps*

    Minä ajattelin itse aikanaan kun rupesin niitä tarroja repimään, että jos joskus raaskii kelkastaan luopua ja alkaa mahdollisella ostajalla itku siitä kun ei oo tarroja
    ni sitten on ostaja hyvä ja painelee ostamaan sen tarroilla varustetun jos se on sitten niin paljo parempi. Ja milloinka joku on tehnyt muuta kuin persnettoa kelkkakaupoissaan?
     

Suosittele tätä sivua