autolla ajo jäällä

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä arskaw, 26/1/13.

  1. arskaw

    arskaw Well-Known Member

    Eli saako kortiton ajella meren jäällä autolla?
     
  2. 39syncro

    39syncro skidoo

    Vs: autolla ajo jäällä

    Eikö se niin ole että aidatulla alueella johon ei muilla moottoriajoneuvolla pääse saat ajaa millä vaan.
     
  3. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: autolla ajo jäällä

    Mulla on sellainen käsitys, että ei saa.
     
  4. arskaw

    arskaw Well-Known Member

    Vs: autolla ajo jäällä

    Tuli vaan mieleen kun tytär poikineen tulee kylään ja saisi jotain ohjelmaa aikaseks, joskus aikanaan sai ajella mutten tästä päivästä tiedä.
    Merivartiostokin ajelee jotta ajattelin ettei isoja ongelmia tulisi.
     
  5. Lynx700500

    Lynx700500 Well-Known Member

    Vs: autolla ajo jäällä

    Kukaan siihen ei puutu jos itse olet radan merelle tehnyt ja kortittomat ei siirtymää sinne aja. Ainakin itse on näin tehty ja koskaan siihen ei ole kukan puuttunut. Hyvää ajoharjoitusta kaikille.
     
  6. arisal

    arisal Ski-Doo Summit T3 163" 2015

    Vs: autolla ajo jäällä

    Tsekkaa täältä pelisäännöt http://www.poliisi.fi/poliisi/etela-savo/home.nsf/pages/5E78D5E318931BA0C22576A5003869F4
     
  7. tunppi

    tunppi Polaris 700 Pro X -03 - Polaris XCR 600 -95

    Vs: autolla ajo jäällä

    Ei saa koska ei ole suljettu yksityinen alue. Jos teet sinne radan ja estät sinne pääsyn muilta niin sitten luultavasti saa.
     
  8. arskaw

    arskaw Well-Known Member

    Vs: autolla ajo jäällä

    kiitokset
    Eli tuon Arisal in linkki kertoo mielestäni että 15 vuotias saa ajella ilman korttia.Hyvä näin, jos joku käsittää eri tavoin niin kertoo.

    Noniin toinen yli 15 ja toinen alle, hirvee huuto, saas nähdä miten käy. ;D
     
  9. arskaw

    arskaw Well-Known Member

    Vs: autolla ajo jäällä

    Nojuuen aio jäärataajoja järjestää vaan ajeltiin tuo 15 täyttänyt ratissa minä vieressä ja alle 15 takapenkillä mököttäen.Kruisailtiin pitkin poikin ja tultiin sitten kotiin syömään.Hyvin meni eikä merivartiostoa näkynykkään.
    Olen yrittänyt niin omille muksuille kun heidän muksuille opettamaan ettei ole pakko tehdä laittomuuksia, ainakaan minun paikalla ollessa.
    Iteminä aikoinaan jäärataakin m-pyörällä ajellu, myös autolla, oli mukavaa ja sai kalustoon tuntuman mikä vieläkin asuu viallisessa selkärangassa.

    Niin olihan siellä kymmeniä pilkkiautoja liikkeellä.
     

Suosittele tätä sivua