Bing kaasuttimen säätöohje?

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Bearcat-97, 3/7/06.

  1. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Tää nyt ei varsinaisesti kelkkailuun liity, mutta ku on kesä ja kärpäsiä, niin pistetään sen varjolla kysymys tänne :)

    Eli, mulla on tuollanen vanha Volvo-Penta 120 (12hp?) perämoottori. Kaasarissa on säädöt päin ... juhannuskoivua. En oo vielä perehtyny kaasariin sen kummemmin, joten kysyn että oisko kellään kokemuksia noista Bing -kaasareista? Lähinnä tarttis vain tietää, että mitkä ruuvit on mitäki?

    Pitänee se varmaan avatakki se kaasari, voi olla jotain sammakon raatoja sisällä. Mutta pistäkee inffoa, jos on tietoa.
     
  2. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Noh, kerta ei kellään ole tullu vastaava vekotin vissiin eteen, vastaan itse :)

    Eli, pistin sytkyttimen eilen atomeiksi. Kaasarissa oli repullinen suuttimia ja siittimiä peräperään joka suuntaan. Yhtään säätöruuvia ei ole. Kampe ei oikein käyny tyhjäkäyntiä eikä puoli- eikä täysi kaasulla. Syynä oli, että yks suutin kasvoi ruohoa... Eli putsaus, testilenkki iltasella ja nyt skulaa niin hyvin kuin tuommonen Volvo-Penta voi vain pelata ... :)
     
  3. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Olikos tuo Vulva-Penta sama kuin Arkimercedes?
     
  4. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Juu, sama rysky - eri värinen vain :)
    Onko sulla sellanen?

    Tuo mun malli on semmonen, missä on pilssipumppu built-in siihen jalkaan. Kätevä idea, en tiä toimiiko. Niin ja vaihde menee päälle, jos vääntää kahvasta eteen/taakse, mutta se on otettu pois käytöstä... ei oikein kylmänä toimi se idea ;)

    Edit:
    Hyvin huilaa tuolla 12 heppasella(?) tuo mun 3.3 metrinen vaneri... LAIVA ;D
    Kaks päällä sitte hyytyy... 14 heppanen (V-P tai Arkkimeedes 140) on ilmeisesti sama kone, mutta siinä on jotain pientä eroa. Ois kiva tietää että mitä ...
     
  5. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Mulla on 6 hp 2 pyttyinen arkimercedes, olen antanut sen käyttöön tuonne Lokan perälle. Kauhea kierroskone, 6 hp Evinrude oli "paperia" kun vertasi tuohon ruÅtsin ihmeeseen ;D

    [​IMG]
     
  6. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Saman ajan kamppeita näkyy olevan tuoki. Yhtä virtaviivainen muotoilu yms. Tuo kopan koko on kumma, miksi ihmeessä pitää pikkukoneeseen juntata 32" 3:4 telkkarin kokonen koppa ;D Mulla on sama koppa omassa mikä on 20 heppasessa versiossa ... Kone istuu visuaalisesti tuohon vanerijollan perään kuin Valtra mersuliikkeeseen ...
     
  7. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Joo, koppa on kauhean kokoinen ja näköinen kusilaituluomus ilman mitään äänieristeitä ;D Ja noissahan ei ole ole mitään "Bling Bling" vaan Bing Bing :D ;D
     
  8. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Aivan ;D
    Noh, kyllä tuo hintaansa nähden (2 uutta tulppaa ja uudet johdot) on hyvä kone, joka riittää meitsin rälläyksiin... Pääsee kesällä uistatteleen.
     
  9. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Varo sitten jos koko päivän uistattelet sitä Bingausta korvissa :)
     
  10. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Kyllähän sie tiät, ettei nuo "isolohkot" muuta ku murisee ... :p ;D
     
  11. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Muuten, tuota sun konetta on myös äkäsempänä: 7,5hp
    [​IMG]
     
  12. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Aivan upea, siinä minun koneessa on muuten jonkin 20 hp koneen potkuri paikallaan :eek:
     
  13. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Hehheh, niin vain näyttää olevan. Taitaa olla sama rusetti mikä on mullaki ... voi olla ihan vähän liian jytky sun koneelle ;D
     
  14. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Höpö höpö se mitään liian iso ole, luulekkos tuota konetta täysin vakioksi, sehän on niin väljä että kuutioita on roimasti enemmän kuin vakiona :) Sillä ajaa kuule tuolla potkurilla mutkaista jokea (Luiroa) näkymättömiin ;D ;D
     
  15. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    äijillä on niin suuret myllyt.. täälyä löytyy 3.9 arkkimeetes.. sais hyvän verkonpainon. ;D
     
  16. mohikaani

    mohikaani Tahtooo LUNTA!!!!

    Mulla 5heppane tohatsu ;D
     
  17. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Heh, surffailin tässä netissä (yllättäen) ja löysin kuvan samallaisesta koneesta mitä itellä. Siihen oli omistaja saanu vuosimallinki tietoon: 1965! ;D Rokken-roll ;D
    Samaisesta kuvasta selkesi sitte, että mulla on kasattu sytytyksen ennakon säätö väärin ja kone ei sitte jaksa alakierroksilla vääntää, kun on sytty liian aikasella. Pitääpä patentoida tuohon vähän vakiota laajemmasti tuota sytyn säätöä, alkaa rysky jengaamaan...
     

Suosittele tätä sivua