Brp.n takuuhuollot

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Skippaduu75, 3/2/22.

  1. Skippaduu75

    Skippaduu75 Well-Known Member

    Morjens
    Miten muilla mennyt takuuhuollot brp.n laatiman listan mukaan?
    Käytin 6000km huollossa ja kotona kateltua paikkoja ni voimalinja ainakin oli yhtä likainen kun huoltoon viedessä...
    Riittääkö pelkkä paineilmalla putsaus ja asiakkaalta rahat pois..
    Edellisessä 3000km huollossa oli kyllä putsattu kunnolla ja lautaset kiillotettu myös mutta nyt ei.
    Kuiten ite näkisin aika tärkeänä puhdistaa tuo voimalinja.
    Tokihan siihen menee aikaa ja kate huononee jos alkaa kovin puhdisteleen paikkoja mutta kyllä raha kelpaa:mad:.
    Sitä vaan kyselen että Mites muilla on puhdistettu kytkin ja kakkonen ennen kuin menen pitämään "kehityskeskustelun" kyseisessä huoltoliikkeessä....
     
  2. teme-

    teme- Well-Known Member

    Tässä se taas nähdään että parempi tulee kun tekee ite. Pari kertaa kauteen itse puhdistan paineilmalla sekä karhunkielellä ja brakecleanerilla hankaan lautaset.
     
    Skippaduu75 tykkää tästä.
  3. K9Pro

    K9Pro Lynx Rave RE 3500 600R 2023

    Kyllä on kaikissa huolloissa kytkytin hinkattu puhtaaksi. Ite hyvin laiska putsaamaan, niin ainakin kerran vuoteen se mintissä!
     
  4. vetkulilm

    vetkulilm -23 Freeride, -19 Iron dog 600R

    Huollot on priimaa ja ilmoittavat heti jos jotain yllättävää on löytyny. Ja lautaset on kiiltäny. Topicin aloittajan kannattaisi mainita mistä on saanu huonoa palvelua ja käydä se keke pitämässä siellä!!
     
  5. Busse-

    Busse- Commander ltd 600R ZR 120 Nordik 377R

    Missä päin suomea?
     
  6. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Minulla on pieni aavistus, ja vähän kokemustakin liikkeestä, joka myy paljon kelkkoja ja muita pienkoneita, ja niitä myös silloin paljon takuuhuolletaan/korjataan, ja isot määrät vaihdossa tulleita tietenkin vaatii samat, niin suurpiirteisyys ja hutilointi lisääntyy. Firmojen koneissa hutilointi, kun tärkeimmät kuitenkin on tehty, ei varmaan niinkään sapeta, mutta yksityisasiakkaan silmäterän sinnepäin kasattu kampe tympäisee.
     
    Viimeksi muokattu: 5/2/22
  7. Skippaduu75

    Skippaduu75 Well-Known Member

    Kyllähän nuo kamppeet ite huoltaa paremmin mutta tässä nyt on kyse periaatteesta ja takuu kamppeesta.
    Työ mistä maksetaan ja jätetään tekemättä niin minun mielestä ei mee oikein.
    Helvetin kallista "huoltoa" että takuu säilyy...
     
  8. Skippaduu75

    Skippaduu75 Well-Known Member

    Eiköhän tuo lapinlääniin sijoitu...
     
    arzka- tykkää tästä.
  9. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Jos se kytkimen ja kakkosen oikeasti haluaa kunnolla puhtaaksi niin aukihan ne pitää käyttää, ja siinä kyllä aikaa sitten menee. En näkisi sillä pelkällä lautasten putsailulla olevan kauheasti hyötyä. Itse ruukaan putsailla lautaset vain jos kokeilen eri remmejä tai muuten laitan uuden remmin sisään.

    Orkkisremmit pölyää siihen malliin joka merkillä että kyllä itse ainakin kauden alussa putsaisin oikeasti perusteellisesti paikat. Jos taas pikaputsauksen tekee purkamatta/irroittamatta mitään, niin "uittaa" bräkliinissä kytkimen ja kakkosen ja reilusti paineilmaa ja rättiä perään, ja jos on joku pieni pistoharja vielä niin aina parempi :D

    Edit.
    Itsellä löytyy tälläinen työkalu millä saa pdriven kammettua auki, tälläinen jos on käytössä niin luulisi saavan kytkimen kohtuu puhtaaksi ilman purkamistakin: https://www.goodwinperformance.com/product/gp-pdrive-quick-change-ramp-roller-tool/
     
    vetkulilm, Nebwy ja Skippaduu75 tykkäävät tästä.
  10. Lnxi

    Lnxi Well-Known Member

    No johan on itkun aiheet. Itse ajanu kymmeniä tuhansia eikä oo kytkimiä hierottu millää karhunkielellä koskaan pelkästään paineilmalla enimmät remmin yms pölyt pois ja sillä hyvä.
     
    juoni, jazka, Rautane ja 4 muut tykkäävät tästä.
  11. Bete

    Bete Well-Known Member

    Eihän kaikki vaihda autoonkaan öljyjä huolto-ohjeen mukaisesti :confused: Ei se silti sitä tarkoita että kaikki toimii niinkuin pitää jos joku ei puhdista vaikka sitä kelkan kytkintä kunnolla.
    Appiukolla on kelkat just tuolla pidolla että "ajetaan niin kauan kun toimii" ja sen kyllä huomaa kun ite edes siirtää pihassa niitä. Ne ei toimi niinkuin kuuluu.
    Liikkeellelähtö kolahtava, meno nykivää, moottori ei jaksa kiertää tarpeeksi jne jne.
     
    Arwid Käkivaara tykkää tästä.
  12. Skippaduu75

    Skippaduu75 Well-Known Member

    Eihän kyse ookkaan siitä vaan mitä oikesti tehdään näissä huolloissa ja mitä ei...
    Kuiten velotetaan täys hinta..
     
  13. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Omat tai tuttujen kokemukset niin autojen kuin kelkkojen kuin muidenkin huoltoliikkeiden korjauksista on vaihtelevia. Jos asentaja on asiantuntija niin hommat sujuu, mutta sitten välillä ei taas suju mikään ja hinta on kuitenkin melkoinen. Toinen juttu tuntuu liittyvän siihen, että tieto ei kulje työnjohdan ja asentajan välillä. Ei ole eka kerta, että on työnjohtoon sanonut jonkun lisätyön mikä pitäisi tehdä ja sitten kun se laite tulee huollosta niin asiaa ei ole tehty ollenkaan.

    Minusta nämä eri laitteiden takuuhuollot on muutenkin vähän erikoisia. Valmistajan ohjeissa lukee yleensä hyvin tarkkaan mitä pitää tehdä, mitä öljyjä käyttää jne. Sitten takuuhuolto kuitenkin pistää hanasta sitä mitä löytyy moottoriin. Jos se menisi itse tekemään niin se on takuun hylkyperuste, mutta kun takuuhuolto sen tekee ja laittaa leiman niin ei ole mitään ongelmaa. Itse olen sitä mieltä, että jos laite on takuunalainen ja siihen on huolto-ohjelma niin takuuhuollon tulee tehdä vähintään ne kaikki mitä siinä huolto-ohjelmassa on mainittu. Ymmärrän kyllä senkin, että takuun säilymisen ehtona on se, että laite huolletaan, mutta kyllä silloin asiakkaan kuuluu saada vastineeksi se mitä huolto-ohjelmassa sanotaan.
     
    Skippaduu75 tykkää tästä.
  14. Hiekkis

    Hiekkis Active Member

    Miten nämä takuuhuollot nykyään menee Ski-Doolla jotta 4v takuu säilyy?
    Eli onko pakko käyttää joka vuosi liikkeessä huollettavana vai riittääkö että käyttää liikkeessä 1000km ja 4000km huollot ja muuten huoltelee itse vuosittain ketjukotelon öljyn vaihdot yms.
     
  15. M.E.A

    M.E.A Lynx

    3000km välein tai kerran kaudessa takuuhuollot.
     
  16. Hiekkis

    Hiekkis Active Member

    Minkä verran tällainen kerran kaudessa takuuhuolto on yleensä maksanut ja mitä se sisältää?
     
  17. XX-xenon

    XX-xenon Well-Known Member

    yhdestä paikasta kysyin, niin sanottiin että perushuolto on öljyjen vaihto. 350e maksanut suunnilleen halvin huolto aina. ittellä kans vastustaa tuon ns. takuuhuollon kanssa ihan tarpeeksi...
     
  18. Hiekkis

    Hiekkis Active Member

    Eli 4 vuoden takuuhuollot 1400e.. Se on melkein fifty sixty että kannattaako tehdä huollot itse ja unohtaa takuut.
     
  19. XX-xenon

    XX-xenon Well-Known Member

    etenkin jos ittelle pitää kelekkaa, eikä vaihda parin vuoden välein.. oma juttu vielä kesken katsotaan miten päätyy.
     
  20. vetkulilm

    vetkulilm -23 Freeride, -19 Iron dog 600R

    Vissiin puhutaan 4-tahtivehkeistä? Ei 2-t huolto oo ollu puoliakaan tuosta
     
    Vesukka ja M.E.A tykkäävät tästä.

Suosittele tätä sivua