Brp RER/non-RER variaattorien vaihto keskenään?

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Hippo, 18/1/09.

  1. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Miten onnistuu?
    Haulla löyty juttua ku jotku oli laittanu sähköpakin pakittomaan kelkkaan mutta sen mitä kattelin niin pakillinen variaattori on booriakselille ja pakiton kiila-akselille ???
    Räjäytyskuviaki kattelin ja esim. tuommonen -02 lyne jota on saanu sekä pakillisena että pakittomana niin vetoakseli on kuiten sama.
    Mitä minä en nyt hoksaa?
     
  2. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    Kyllä ainaki -01 700 enskan pakiton 2-vari menee nuihin RER vehkeisiin..

    Joten eiköhän muistaki evo -01-> passaa keskenään!  ???

    Edit:ethän nyt sekota kun nuita on kiila helixillä ja ilman!?
    Niiku on mulla tuossa omassa -06 kiilamallin helixi!
     
  3. Praaaaap

    Praaaaap SKS 146

    Juu, kyllä noita pakittomia vareja löytyy myös boori akselille.
     
  4. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Joo no oon vissiin katellu liian vanhojen värkkien pakittomia vareja ku kaikki on ollu kiila-akselille.
    Räjäytyskuvissaki kyllä kuvan mukaan se pakiton on kiilalla mutta ne kuvat tahtooki olla vain suuntaa-antavia ja numeroilla haetaan osat.
    Missäköhän kaikissa vehkeissä nuita pakittomia vareja on booriakselilla?
    Nuo helixit kyllä tiesinki että löytyy kumpaaki mallia mutta tuo vetari meinas aiheuttaa harmaita hiuksia.
     
  5. skspolaris

    skspolaris Well-Known Member

    en ole kyllä mitään pakkia suunnitelut mutta olen joskus mietiskellyt mitä eroa nuissa pakillisissa ja pakittomissa variaattoreissa sitten on saatan olla tyhmä mutta hyvä se on tuokin sentään joskus oppia tietämään ;)
     
  6. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Pakillisessa on kahdet liukunastat ja helixissä kulmat kahteen suuntaan, lisäksi jousi on semmonen johon ei tule esijännitystä.
     
  7. Praaaaap

    Praaaaap SKS 146

    Ainaki kaikissa zx:ssä ennen sähköpakkeja ??? Ja evoissa tietenki sama homma.
     

Suosittele tätä sivua