Noo Salazking on antanu mulle just tuon tuotenron SZ-505074461DS-20, että passaa Shredderiin ja on ne siinä mulla jo pari talvea ollutkin niin tohtisin väittää että passaa ds+
Kyllä ne siihen passaa, mutta jos on tehty aimmalla mallilla, ne on väärän muotoset, tai ainaki matalammat. Jos ne puolestaan on valanu nuo käyttäen sitä Plussan mallia niin sitte ei ole ongelmaa.
Sehän vakiokumien mitalla jos tekee niin ei tuu häävi, ainakaan vakiota parempi, nyt kun keula nousee maasta irti suksen nokka lörpähtää alas. Ei oo amerikan ominaisuus ylittäessä esteitä ym
Minä aikanaan testailin aika paljon näitä suksen kumeja ja niiden eri versioita. Protoilin siis itte. Koissa ykkösmallin Blade DS:ssissä se kumi oli liian löysä. Suksi muljus alas ja ylös. Niitä kumeja modasin rajoitinremmin pätkillä, jokka ruuvasin kiini siihe pintaan. Käytös rauhottui aivan älyttömästi. Tehas teki tuossa kakkosversiosa sitten sen mallin vähän saman tyyppiseksi, mitä nuo mun protoilut. Tärkein muutos oli se, että suksi ei pääse niin helpolla tökkään pystyyn. Se on kaameeta myrkkya ajettavuudelle näissä BRP vehkeissä. Ite en ole kyllä huomannu että mulla ainkaan shredderissä susket alkas kovin pahasti roikkua alaspäin keuliessa. Jonkin verran ehkä, mutta se on myös yksi ominaisuus, joka vaikuttaa kun ajetaan vilttoa ja haluaa lähtiä alamäkeen. Jos suksi ei myötää siinä rinteen suuntaisesti, niin keula haluaa väkisin puskea ylämäkeen. Nyt kun ohjauksen käntää myötämäkeen, ja sukset pääsee vähän mukautumaan rinteen muotoon, ohjaa keula ittensä alamäkeen vähän niinku itekseen. Jos jossain on plussan vakimitoilla jäykempiä kumeja, niin sellaset vois kyllä itekki ottaa kokeiluun. Nuo vakiokumet kestää ehkä puoli talvia, jonka jälkeen ne alkaa väsymään.
Ja jos ne on tosiaan tehty sillä ykkösmallin DS:n kumin muotilla, niin sillon suksi lerppasee kyllä suuntaan ja toiseen.
Voi olla toki että vaatii vielä totuttelua, päälle 10v catilla ajamisen jälkeen vaan tuntuu hullulta se että suksen nokka laskee
Juu. Näissä BRP vehkeissä pitää olla enemmän huolissaan jos se nokka nousee. Sillon alkaa melkonen vikurtelu rinteessä ja kuski haluaa hakata ranteet poikki
Jotenkin yleisesti muutenkin nämä BRP:n kumit kuluu tosi nopeaan. Käytännössä pitää vuoden tai viimeistään kahden vuoden jälkeen vaihtaa uudet. Catissa en muista, että vaihdoinko suunnilleen ikinä uusia kun ei ne menny lerpuiksi.
No tämä on kyl ongelma, johon en ole koskaan ikinä törmännyt. Että suksi taittuu alaspäin? Ei ole kyllä tullu pieneen mieleenkään, että toi olis ongelma. Enemmän se tosiaan oli ongelma noil aiemmil Bladeil, että se suksi tökkäili pystyyn. Se haittasi oikeesti ajamista. Miul on ollut tapan kerran vuoteen vaihdella noi kumet ja unohtaa koko asia. Näis uudemmis Bladeissa noi kumet kestää kyl koko talven. Aiemmissa niitä rikkoontui välillä. Kun nää DS+ sukset tuli silloin 20, niin ajettavuus näis muuttui valtavasti. Se suksi on takaa pidempi ja leveempi, juuri siksi, että kun käännät sitä tankoo alamäkeen, niin suksi myös kääntyy ja samalla painuu vähän sen rinteen suuntaan. Jos sen ominaisuuden noista poistaa, niin menee kyl perseelleen ajettavuus näissä. Mutta eikös sitä ole aina tarkoitus pyrkii tehdasta edelle Jos matalat nokat haittoo, niin vieläkös sellasii korkeita muovei saa joita noi pohjoisen miehet käytti ennen. Isäukollakin oli 3900 Lynxis sellaiset. Niis oikeen luki että Vuotsolaiset Ne oli komeet ja olis korkee nokka
Totta siihe pitää tottua, vaan nyt jos ajatellaan että vasemman suksen edessä on 20cm korkea este, minä kallistan nopeasti kelkkaa oikealle sen 25cm että suksi teoriassa nousee yli. No suksen nokka laskee 10cm kun suksi irtoaa maasta ja tökkää vitusti siihe esteeseen tähän ku lisätään että blade ds+ nokka on luokkaa 10cm vähemmän nouseva ku vaikka catin, niin on tullu tökkejä melko monesti. Ite suksi ds+ minusta huippu kyllä ajolleen
https://www.svh.fi/kelkka/moottorik...-nZbIAtobi1TAyR5-JSCHJkKNefiUzJhoC5xEQAvD_BwE Pollen Gripperiin toimivaa kumia. Snow-x on jotain kumeja Brp vehkeisiin, mutta en oo perehtynyt mitä ja miten pelaa.