Finnmark - Mehamn

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä Leppis, 8/12/06.

  1. Leppis

    Leppis Entinen retkikelkkailija

    Kertokaahan reitistä Nuorgamista eteenpäin Mehamniin! Eipä kai siellä mitään ylläreitä ole odotettavissa? Jokia ja järviä näkyy reitillä olevan lukemattomia. Kai siellä joku palstan väestä on ajanut? Nuo Huru-Ukot kävivät hieman lännempänä, kertomus on jo luettu pariin kertaa!
     
  2. Korben

    Korben talvi on ihmisen parasta aikaa. Ja kesä.

    Ite en ole käyny, mutta mulle on kerrottu, että siellä on ihan hyvät reitit. Ainu vika kuulemma, että ei ole oikein opasteita. Ja paikalliset pässit ajelleet välillä niin sikinsokin, että ei erota mhin reitti jatkuu... GPS on kuulemma aika hyvä juttu sille perälle. Poliiseja kuulemma oli sillon ollu aika paljon liikkeellä ja lupia oli joutunu näyttelemään paljon.
    Siitä on kaks vuotta aikaa ku jätkät oli käyny siellä päin. Toivottavasti asiat on jo toisin... Itelläki vähän himottais lähteä joku viikendi sinne ajelemaan, ku kelkki valmiiksi utsjoella. ei ois paha matka...
     
  3. Leppis

    Leppis Entinen retkikelkkailija

    GPS kartat on norskit tehneet viime keväänä ja tuolla kelkkareittikartat topikissa annoin niille linkin. Olen jo ladannut ne omaan Garmin ohjelmaan ja uskoisin sen avulla reittien löytyvän. Maasto kuitenkin varmaan erilaista kuin mihin on tottunut. Odotetaan ja katsellaan keväällä miltä siellä näyttää.
    OT. Täällä mökillä järvi möyryää 8 asteista vettä etelätuulessa, pian yltää rantanurtsille!
     
  4. Kake3

    Kake3 Well-Known Member

    En minä ainakaan tähän mennessä mitään lupia ole tarvinnut Norjassa urilla ajaessa.
     

Suosittele tätä sivua