g-typen koiranluu

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä msl-83, 2/1/07.

  1. msl-83

    msl-83 Lynx enduro

    Tuli mieleen kun tätä hajonnutta osaa vaihtelen, niin miksi tässä koiranluussa ei ole rasvanippoja? Kuitenkin kysymyksessä osa joka liikkuu akselista päistään? Entisessä koiranluussa oli metallipusla alumiinia vasten ja nyt kun ostin uuden niin siinä tulee jo muoviholkki alumiinin ja rautapuslan väliin, mutta mistä voitelu..?
     
  2. Antza

    Antza 800 etykki

    Niin sanoppa muuta... Voihan siihen tietysti nipat laittaa jos haluaa, mutta itse olen tyytynyt välillä suhuttelemaan jotain öljyä siihen ettei nyt aivan kuivilla mene.
     
  3. LamsiA

    LamsiA ?

    Onkos montaki kertaa menny poikki? Ite ostin reilu viikko sitten tuon -99 mallin enduron ja koiranluuhan sielä oli poikki. no ei siinä, hitsasin semmosen rautakimpalleen että kestää iskuja. ;D
     
  4. msl-83

    msl-83 Lynx enduro

    Mulla oli ensimmäinen kerta tämän hajoaminen. Mietin itsekin raudasta kyseisen osan valmistamista, mutta ajattelin, että jos koiranluu on raudasta ja tällä ei ole mahdollisuutta hajota. Niin mikä paikka silloin vaurioituu.. Liukurunkoihin taitaa tämän jälkeen kohdistua rasitus. Eli päädyin siihen, että koiranluu on tarkoituksella hiukan heiveröisempi..? Vai mitä olette mieltä?
     
  5. Antza

    Antza 800 etykki

    Taisihan se noissa vanhemmissa lynssin alustoissa olla rautaa... Mutta ei se nyt kauhian kallis osa ole ostaa alkuperäisenäkään, olikohan 15€ pintaan....

    Joo, rautaahan se noissa vanhemmissa on ollut http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=3139.30
     
  6. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    Sen kun kerralla laittaa kuntoon/korjaa, niin kestää varmasti riittävästi eli vuosikaudet.
     
  7. LamsiA

    LamsiA ?

    Itse kans mietin että jos koiranluu ei anna periksi nii mikä sitte. Viime talvena ajoin -92 cobralla ja sieltä oli kans ostaessa koiranluun korvalliset lähteny mutta koiranluu itessään oli ehjä. Jos se G-tyypissäki sitte ne korvalliset pettäis jos koiranluusta on tehty liian jämerä?
     
  8. Antza

    Antza 800 etykki

    No minulla petti ekana se koiranluu alkutalvesta ja lopputalvesta sitten se etupukin korvake ratkesi irti, mihin se koiranluu tulee kiinni ;D
     
  9. PYY

    PYY Well-Known Member

    siihen koiranluuhun saa helposti lisättyä itte rasvanipat päihin, mutta eihän se rasvanpuutteeseen hajoa? mulla on hajonnut se aina murtumalla siitä etupukin puoleisesta päästä.
     
  10. msl-83

    msl-83 Lynx enduro

    Niin ei varmasti rasvanpuutteeseen hajoa, mutta kun miettii tämän osan (tai sen ympäristön) liikkuvan kuivana. Tämä osa on silloin entistä tiukemmalla, koska itse "luuhun" tulee enemmän rasitusta, johtuen liikkumattomista nivelistä..? Tein nyt omaan typeen ne rasvanipat siihen. Katsoopi nyt onko vaikutusta. Hyvin ne ainakin sinne mahtuivat ja tietty todella vaivattomat tehdä.
     
  11. AlEkS1

    AlEkS1 Summit x 165"

    Joo kyllä tässä poikien kanssa on tullu monet kerrat samaa mietittyä kun on tuota alustaa purkanu ja koonnu.
     
  12. LamsiA

    LamsiA ?

    juu... oli jääny koko koiranluu johonki päi Rovaniemeä ;D

    [​IMG]

    Oli pultti lähteny toiselta puolen tuosta tangosta mihin iskarin alapää tullee kiini. :( Muistakaa poijjaat kiristellä nuita pultteja! ;D
     
  13. AlEkS1

    AlEkS1 Summit x 165"

    Tuliko mitään suurempaa vahinkoa?
     
  14. pekkisrace

    pekkisrace F5 -06


    Asiaa... Jos tarttee jotai hilkettä tonne telastoo ni tiiät kenee ottaa yhteyttä.
     
  15. LamsiA

    LamsiA ?

    eipä siellä nii kauheita, hitsailin itte uuen koiranluun kasaan ja paikallaan se näytti vieläki olevan. etupukin puoleisen korvakon tein kokonaan uuden. muutama uus pultti ja alusta paikalleen.
     
  16. Jartsa

    Jartsa Lynx Enduro Sport -05

    Kannattais tutkia alustaa tarkemmin, harvoin se itsestään porsii...
     
  17. AlEkS1

    AlEkS1 Summit x 165"

    Joo mutta voi se vika olla muussakin kuin alustassa
     
  18. LamsiA

    LamsiA ?

    Kyllähän se johtuu ajotyylistä + ko ei oo huollettu tarpeeksi. Pitäs seurata ja kiristää pultit ja rasvata paikat useammin.
     
  19. AlEkS1

    AlEkS1 Summit x 165"

    Niinhän se on eihän sitä aina jaksa kaikkea katsoa ja sitten luullaan että kyllä se vielä kestää.
     
  20. oppera

    oppera Well-Known Member

    Ihan mielenkiinnosta lueskelin tätä juttuketjua, ja rupesi ihan kiinnostaa tuo "koiranluu" mikä se on ihan suomeksi ja missä se sijaitsee? Kuvahan olis ihan jeeskin. Jos joku viisaampi vois antaa valoa tupaan ;)
     

Suosittele tätä sivua