Grossfire 6 ja 7

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä Hk, 12/1/07.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hk

    Hk venture -12 , polaris 1???

    Kokemuksia kyseisestä kelkasta . Olis tarkoitus laittaaa tuollanen peli.
     
  2. zmpy

    zmpy Well-Known Member

    Moi
    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=3296.0
    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=855.0

    Kiva kevyen tuntunen peli viedä. Seiskan karkea matto on reitillä kankea, mutta alustaa säätämällä tuo saattais hieman parantua. Tahtoo mutkasta lähtiessä vaan sukset osottaa taivaalle. :) Kunnon umpiseen en ole vielä päässy testaan, kun ei oo lumia. Kulutus tähän mennessä ollut reitillä 21-24 reippaassa ajossa ja kevään umpiskikkailussa oli 28.

    nusnus... se on Crossfire eikä Grossfire ;) ;D
     
  3. svart

    svart kelkaton

    Joensuussa paikallinen edustaja ilmoitti eilisessä lehdessä uusia Crossfire 6:nen 7990.- ja 7:satanen olikohan se 8990.- vai 8490.-
    Ei muuten pahat hinnat jos tollanen kiinnostaa.
     
  4. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Itse tykkään kovasti :) Tuolla arvosteluissa on mun aatokset vekottimesta.

    Ajoasento on miellyttävä ja seisomaan on helppo nousta. Sarvia ite nostin 2", kun olen pitkähkö (187cm) ja ajelen ummella (tai ainaki yritän ajaa) aika paljon. Ummella ajoominaisuudet on muutenkin mahtavat. Kelkkaa ei uskois etenemiskyvyn puolesta puolipitkäksi ja taas käännellessä sitä ei myöskään uskois puolipitkäksi ;D Kääntyy tosi näppärästi ja rattimiehen käsissä tuolla pääsee varmasti melkoisiin paikkoihin. Koitin viime pääsiäisen ajaa kelkkaa kii tasasella. Ajoin ummelle sen silleen, että lumi tuli ajovaloihin asti ja sammutin sen siihen. Lunta oli about nivusiin ja kelkasta ei näkyny kuin tuulilasi. Kun kelkan pisti käyntiin ja kaasun pohjaan, vekotin oikein loikkasi montustansa - oli Polaris-sukulaiset ihmeissään :D Kulutus on reitillä 20+ litran tuntumassa. Ruisku toimii 100% (ainaki itellä on toiminu). Joka kerta kolmannella käyntiin. Alustaa en ole itse moittinu, vaikka lehdissa etupukkia sanovat löysäksi. Itseasiassa löysäsin keväällä iteltä etupukkia pikkusen ja lisäsin keulimisenestoa pykälällä tuon kankean ohjauksen takia. Tuon löysäyksen jälkeen etupukki pohjas jonku kerran, mutta en oo vieläkään sitä kiriny takas. Itse ohjaus on siis keveä ja herkka, mutta suksen pirut kadottaa otteen maasta ja kelkka menee tangentin suuntaan reitillä mutkassa. Ajoasento on hyvä omasta mielestä. Se ei oo niin agressiivisen etukeno mitä esim REVissä, mutta seisomaan nouseminen on silti iisiä. Vakio tuulilasi suojaa aika hyvin. Tosin 2" korotuksen jälkeen kädet tarvii suojat, koska kädet nousi lasin takaa viiman vietäviksi.

    Huonoja puolia:
    Mulla on korkealla harjalla (45mm), niin kääntyvyys on huono, kun tela ei kertakaikkiaan halua kääntyä. Pito tuossa korkeassa on sika hyvä, peittosi Summit tonnin pidossa tuossa välipäivinä. Se normaali 32mm tela voisi olla reitillä tosi hyvä. Vakio sukset kantsii vaihtaa toisiin - itellä tosin vakiot vielä alla. Tehoa on mukavasti, tosin DD systeemin (kakkosvariaattorin) hienoinen epämääräisyys häiritsi itteä, joten muunsin kakkosen vanhan malliselle vääntö jouselle ja nyt toimii hemmetin hyvin. Bensanpainetta on yläpäässä hieman liikaa kuten myös öljynsyöttö on rikkaalla vakiona, mutta sullahan on lääkkeet noihin juttuihin :) Kuomun takalaita on terävä ja se tulee tosi taakse. Se on kyllä hyvän näkönen, mutta siihen saattaa lyödä "taistelun tohinassa" polvensa ikävästi. Jonkulaiset polvi/säärisuojat ois varmaan paikallaan, tosin itelläkään ei oo semmosia. Valonvaihtajaksi olisin kaivannu Firecattien tyylistä systeemiä, eli jarrukahvaa eteen päin tökkäämällä vaihtas. Nyt tuo valokatkasin on aika arassa paikkaa ummella temutessa ja pääsiäisenä mulla siittä nappi lähtiki. Se nyt ei onneksi ole kuin parin euron osa ja helppo ite vaihtaa, mutta piti ajaa puoli pääsiäistä pitkillä koko ajan.

    Parannuksia:
    Paineenkuristimella saa yläpäähän terävyyttä ja selkeyttä. 700 konehan on pirteä ja varien säädöllä siitä saapi vielä kaikki epämääräisyydet pois, niin kaikkinensa voipi suositella. 600 cc konetta en oo ajanu. Sanovat että ummella loppuu jerkku hieman kesken - mutta en tosiaan osaa sanoa oikeasti sitte tuosta. Rungosta jenkeissä on ollu haloota, että se taittuu etupukin kohdalta. Catti ei oo vielä tehny mitään asian korjaukseksi. Monet on laittanu etupukin taakse tunnelivahvikkeen (kts. Sapen mafia projekti), iteltä tuo vielä uupuu. Aikomus kyllä on laittaa. Runko on sama M/CF.

    Itelle kelkka sopii tosin hyvin omaan näppiin, kun pääasia ei oo olla mikään kelkkareittien-maikköl-suumahheri. Nuo umpisen ominaisuudet painaa enempi mun vaakakupissa. Mutta matalemmalla harjalla voi olla tosi nopea reittipeliki? Ite en tosin matalempaan vaihda :)

    Käy koittaan, jos vain mahdollisuus on.

    Edit:
    Svar ja Zmby ehti vetää väliin, ku meitsi kirjotti eeposta ... ::)
     
  5. Hk

    Hk venture -12 , polaris 1???

    Osat löytyy hyllysta (paineensäätäjä ,putket,boxi,kaasut yms. sälää )
     
  6. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Aivan, sitä tarkotinki :)
     
  7. zmpy

    zmpy Well-Known Member

    Bearilla ja mulla molemmissa viime keväänä takapukin iskari lämpes reilusti, kun ajettiin jossain 0 - +10 kelillä reilua reittipomputusta. Toisella iskarista loppu vaimennukset menomatkalla ja toisella paluumatkalla. Jäähdyttyään toimi taas ok. En ole huoltanu ton jälkeen ja tän talven ajot on pelannu hyvin.

    Sulla on jotain vikaa ;) mulla lähtee aina toisella... no kesän jälkeen vaati kolmannen nykäsyn.
    Okei okei... viime viikonloppuna piti nykiä jostain syystä abt parikymmentä kertaa ja lähti vasta, kun painoi kaasua nykästessä... mutta 99,8% kerroista toisella käyntiin :)
     
  8. zmpy

    zmpy Well-Known Member

    Tule käymään testaamassa :) ...mulla vakio ja Bearilla hieman modattu.

    Ai niin noista sivakoista unohtui. Ne vakiosukset on kyllä suolesta ja syvältä mitä Bearin kelkkaa olen testannu. Itellä Porder Prot ja ero on huomattava niin reitillä kuin umpisessa.
     
  9. rehto

    rehto Well-Known Member

    Grossfire, niin härski peli että tekee oikein pahaa :p
     
  10. Pollari

    Pollari Guest

    härskituli ;D
     
  11. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Ainiin. Pitääpä vielä lisätä tuosta ummenajosta:
    Eli, kelkka "leijuu" todella keveästi umpisilla. Tuota on hankala kuvata, mutta se menee todella keveästi ummella ja se ohjautuu melkein ajatuksen voimalla. Sukset on suurimmaksi osaksi ilmassa koko ajan ja kelkkaa ohjataan kallistelemalla. Kelkka kääntyy jyrkästi, kun jalalla polkaisee astimesta.

    En ole vielä päässy itekkään ihan sinuiksi ummen ominaisuuksien kans, kun on niin vähän kilsoja takana. Mutta kunhan kelkan saapi hanskaan, on sillä taatusti lysti ajaa :) En ole koittanu 600/800 REV-summittia/reneä ummella, joten en osaa vertailla niihin. Mutta Summit 1000 on selkeästi eri maata ummenkäsittelyssä - se on höyryjyrä verrattuna CF:een :)
     
  12. maroach

    maroach RMK800 '14

Thread Status:
Not open for further replies.

Suosittele tätä sivua