Hauskanpitoa huonolla omatunnolla - TM testaa

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Ike, 8/2/06.

  1. Ike

    Ike RossiMaksi

    Tulipa lueskeltua päällisin puolin uutta Tekniikan Maailma-lehteä. Yllä oleva otsikko löytyi kelkkojen päästöjä käsittelevästä artikkelista tourinki vertailun lisäksi. Siinä oli vertailtu autoa, perinteistä kaasuttimin varustettua kelkkaa ja puoliruisku, eli taisi olla SDI- kelkkaa ja nelari-kelkkaa päästöjen suhteen.

    Jutun punainen lanka oli aika lailla se, että kelkkojen kehitys puhtaampaan suuntaan on vasta tapahtumassa.

    Mitäs mieltä itse olette aiheesta? Minusta ihan ok että laajalevikkeinen lehtikin testaa ja antaa yleisölle tietoa kelkoista, mutta tuo huono omatunto ei ainakaan minua vielä vaivaa vaikka vanhalla 2-tahtisella ajankin... :p

    Ike
     
  2. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    Eipä ole minuakaan pahemmin vaivannut. Voisihan se pensaa vähemmän syyvvä..... ::)
     
  3. BABLO

    BABLO Polaris RMK 850 Khaos 146 Slash -22

    Minulla on Kioton ilmastosopimuksen mukainen päästökauppa, möin omat päästöni brasiliaan... ::)
     
  4. RiejuRace

    RiejuRace Ski-Doo Mxz 500

    kelkkailiat on yks pieni paska jotka saastuttavat luontoa ;)
     
  5. Keeloppi

    Keeloppi Well-Known Member

    Eipä taida tosiaan kelkkojen päästöt olla ongelma. Mutta kyllä kelkan pitää 2-tahdille haista :)
     
  6. J.Toivanen

    J.Toivanen Well-Known Member

    Pitäähän sitä löytyä ominaishajua ajopuvusta ;D, nelaria en maha ostaa itelleni milloinkaan (niinhän mä nyt sanon....) ::)
     
  7. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Minä tein oman päästökaupan. koneeseen "jotain pientä" ja vaihdan putket 3->3 (3->3 oli jo vakiona) ja vaimentimen 3 ->1 mallista 3->3, haisee yhtä pahalle kuin aiemmin ja jos mahdollista parkuu vielä enemmän. Kioto, onko se sushia?
     
  8. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    Ja USA kun ei ole ratifioinut Kioton ilmastosopimusta, niin Polarikset saa päästöjään päästellä.
     
  9. janppa

    janppa Guest

    Hmm.. Ja tästä tulikin mieleen että Polariksen mainoksissa mainostetaan 600cc kaasaripelin täyttävän EPA 2006 vaatimukset, eli pakko tulla joku ruisku systeemi siihenkin tulevaisuudessa, että pysyy päästöt kurissa, tai sitten ei ;)
     
  10. Jasu_

    Jasu_ mxz600 00 &<3 x-rs <3

    Minun mielestäni autoista ja muista menopeleistä pitäisi ottaa katalysaattorit veks ja tuprutellaan sitten kunnolla

    Syy: Helsinkiin on tullut hyttysiä!! niin ennen katalysaattoreita en ole ikinä nähnyt mehiläistä kummempaa täälä helsingissä edes kärpäsiä, ja kaikki tää liian puhtaan ilman syytä :( ;D ;D ;D
     
  11. Viper MCX

    Viper MCX SR Viper L-TX MCX. Warrior GT MCX. KG700.


    Olenko väärässä ... eikx se pitäis ostaa siält eikä myyrä ;)
     
  12. Jälli-Eeti

    Jälli-Eeti Lynx Re 600 Etec -12

    pittää se kakstahille haista. mukava haistella sitä ja tytökki tykkää ;) ;D
     
  13. Puppe

    Puppe BackyardKing

    :)
    Joo, on kumma kun maailmalla porukka myy ilmaa toisilleen.
    Venäläiset kauppaa päästö-oikeuksia eurooppaan ja hymy suussa laskevat paskat jorpakkoon ja taivaalle. Päivän päätteeksi hypätään leksukseen ja mennään kotio syömään kaviaaria ja samppakaljaa...
    Voihan UMTS! :-X
     
  14. WeePee

    WeePee Lynx Enduro

    Ootteko te ihan idiootteja ku ylistätte sitä 2-t katkua. Se ei nimittäin oo mitään lääkettä, vaan terveydellä haitallista myrkkyä.
    Mulla ainaki alkaa ottaa henkeen tuo savu, kun sitä on päivän haistellu toisen perässä.

    Ja muutenkin joskus saa hiihtäjiltä yms. luonnossa liikkujilta vihaisia katseita kun tuolla narmauttelee sillä kovaäänisellä haisevalla vanhan kansan 2-t kaasari kelkalla.

    Onhan se mukava nauttia puhtaasta luonnosta kun sellaista vielä on.
     

Suosittele tätä sivua