IBC-kytkin yamahaan.

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä leiska, 10/11/10.

  1. leiska

    leiska SkiDoo Freeride

    Terve. Onko jollakin kokemuksia tuosta IBC:n kytkimestä SxR 500:ssa? Mulla ei kytkin itellä oikeen toimi. Mahtaa olla niin kulunu ja jousi löysä sun muuta niin mietin että olisiko ratkaisu minun kaikkiin ongelmiin moinen huoltovapaa kytkin? Tietääkö joku missä hinnoissa nykuaikana pyörivät. Samanikäkauden puhallinkoneissa ovat ainakin nuita käyttäneet menestyneesti.

    Leiska
     
  2. Lapin Kelkkailija

    Lapin Kelkkailija Well-Known Member

    Vs: IBC-kytkin yamahaan.

    Moi itse kyselin omaan -98 500cc V-max-iin uutta ibc kykintä 300€ saa sellasen meinasivat että on aika lailla huolto vapaa eikä ole kuluvia osiakaan niinkuin vakio kytkimessä. .kannattaa varmaan vaan käyttää auki se tutkia kunto jos mitään vakavampaa ei ilmene puhdistus ja paikalle takas..
     
  3. jutila

    jutila Jamaha ei pamaha

    Vs: IBC-kytkin yamahaan.

    Mulla oli ainaki eksaitterissa ex-omistaja päästäny sen kytkimen vaan niin paskaseksi (eli luultavasti rasvannu), ettei pelannu oikeen yhtään. Käpälät ei mahtunu ees liikkumaan ääriasentoonsa ja kaikki rullien fiiberiholkit oli tiessään.
    Purku, putsaus ja jenkeistä uuet fiiberit+nailonirikat ja avot.
     
  4. pottu

    pottu Guest

    Vs: IBC-kytkin yamahaan.

    Kuluuhan se kytkimissä ne nailoni liukupalatkin ja liikkuvanlautasenkeskihela.ja uudemmissa kytkimissä sen kytkimenpäätylautasenhelakin on fiiberiä ja vanhemmissa on sellainen metallinen "pallolaakeri" kyseisessä kohti.
     
  5. pottu

    pottu Guest

    Vs: IBC-kytkin yamahaan.

    Tällaista ibc kytkintä olen harkinnut ostaa mun phazer 2 projektiin, siihen varmasti välttäis moinen "peltiheikki". Toisaalta jos vielä Joensuun Jokikoneen vintillä on se uusi pz kytkin ilman painoja ja rullia myynnissä,niin vois ostaa sen ja tilata rapakon takaa rullat ja painot siihen.
     
  6. ppm

    ppm Member

    Vs: IBC-kytkin yamahaan.

    mistä te niitä kytkimen osia tilaatta sieltä Usasta?

    onko niin palio halvempia ja kestääkö kauan ku tuloovat?
     
  7. leiska

    leiska SkiDoo Freeride

    Vs: IBC-kytkin yamahaan.

    No tuolta BOATS.NET:stä ainakin noita kytkimen orkkisosia löytyy hyvään hintaan. Itselläni on nyt sellainen konversio tuossa omassa sx500r:ssä että tulee 44mm 345cm matto alle ja 8-piikkisillä läpivetävillä. Niin kytkimen jousi on luultavasti löystynyt vuosien varrella ja kun katselin kytkimen painoja niin niitä on joku keventänyt jossakin vaiheessa hiomalla liukupintoja.
    Niin jos siihen tilaisin uuden jousen niin pitäisikö ottaa ihan vakio vaiko ottaisinko jäykemmän vai löysemmän ajatellen että se käyttäystyisi parhaiten tuon telan ja välitysten kanssa. Olisiko ehdotuksia? Ja jos joku hyvä muistinen osaisi sanoa vielä jousien värityksestä, mitkä värit vakiossa ja astetta jäykemmässä tai löysemmässä?

    Leiska
     
  8. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Vs: IBC-kytkin yamahaan.

    Nuita värejä en muista, mutta kytkimen painojen pintaa jos on hiottu niin ihme on jos pelaa, puntin alkua voi kokeilla lähtökierrosten nostamiseksi mutta itse liukupinta kannatta jättää alkuperäiseksi.
    Kyllähän nyrkkisääntönä voi pitää sitä että karkeampi ja pidempi matto hukkaa tehoja ja silloin on syytä joko muuttaa välityksiä tai rukata kytkin ja vari hiukan jäykemmäksi ellei raski hankkia erilaisia helixejä (loivempaa tai muuttuvakulmaista)) optimoimaan tuota voimantuottoa.
    Olettaisin tuohon alkuperäiseen aiheeseen palatakseni että tuo IBC:n kytkin on sellainen yleishyvä mutta ehkä hiukan juonikkaampi säätää tarvittaessa kuin tuo Jammun käyttämä japanilaisvalmiste.

    PS:
    Piti sitten tarkistaa tuo kytkimen jousi, eräässä manuaalissa on BL-P-BL, sininen-pinkki-sininen.
     
  9. jutila

    jutila Jamaha ei pamaha

    Vs: IBC-kytkin yamahaan.

    Ootkos varma, ettei o jossain vaiheessa vaan ollu rullat niin valmiit, että painot on hioutunu ihan omin toimin. :-X
     
  10. leiska

    leiska SkiDoo Freeride

    Vs: IBC-kytkin yamahaan.

    Kyllä mie vahvasti uskon että hiottu ku on sen näköset jäljet että smirkelöity olis. Punnitsin ne kielet kyllä niin aikalailla saman painoiset ne oli että sinäänsä ihan hyvin.
    Katsoin nyt niitä jousia niin kytkimessä on valkoinen-pinkki-valkoinen ja variaattorin jousessa näkyi vain pinkki läiskä. Onko tuollaiset kelleen tuttuja. Ja onko näistä väreistä jotaki taulukkoa netissä? Helpottaisi vaähän uusien jousien tilaamistaa.


    Leiska
     
  11. jutila

    jutila Jamaha ei pamaha

    Vs: IBC-kytkin yamahaan.

    Totallyamahasta tais jonkunlainen taulukkoko löytyä. Ainaki vakiojousten värikoodit näkee.
     

Suosittele tätä sivua