Isolle miehelle kelkka

Keskustelun 'Minkä kelkan ostaisin?' on aloittanut käyttäjä janichka, 10/2/15.

  1. janichka

    janichka Member

    Elikkäs kelkkakuume iskenyt ja mahdollisuus vihdoin hommata ensimmäinen kelkka. Budjetti n.max 4000€. Varmaan suurin osa ajoa reiteillä.

    Kelkoista ei juurikaan ole kokemusta siksi hieman kysyn neuvoa.

    Olen yli 190cm pitkä ja satakiloinen, aiheuttaako tämä jotain erityistä kelkan suhteen? En nyt kumminkaan ihan normikokoon mene......

    Löytyskö Torilta tai Nettimotosta jotain, n. Porvoo-Kouvola-Kotka akselilta esim. joku noista?

    http://www.nettimoto.com/polaris/900-fusion/1781470

    http://www.nettimoto.com/polaris/600-switchback/1799473

    http://www.nettimoto.com/arctic-cat/f8-sno-pro/1799459
     
  2. Murre

    Murre Hardcore+6900+SnoSport125

    Nuista catti, snoprossa jonkinmoiset iskarit. Polleissa kovat hinnat mielestäni
     
  3. Kimbe81

    Kimbe81 Lynx Rave RC600sdi 06vm "pps edition"

    Vs: Isolle miehelle kelkka

    Joinki saanu sellaisen käsityksen että nuo fusion pollet kannattaa skipata. ::)
     
  4. juse132

    juse132 Active Member

    Vs: Isolle miehelle kelkka

    100kg ei ole mikään ongelma jollei kelloa eikä kuikeloita vastaan tarvitse ajaa. Normaalisti vakioalustat lienevät parhaimmillaan n 85 kiloisille, mutta tilannetta voi parantaa säätämällä/simmittämällä alustan uudelleen. Mutta tuo pituus aiheuttaa ongelmia. Joudut pakosta istumaan melko takana eli takapukin päällä, josta seuraa helposti se, että et saa kelkkaa sladiin ja siksi ajamisesta tulee kulmikasta ja kiikkerää. Lisäksi opit alustan ja myös suksien säätämisestä menee ohi oppikirjan, koska suurin osa sinusta on tuon geometrisen kolmion ulkopuolella. Todennäköisesti myös monissa kelkoissa nykyään oleva kippurapäinen ohjaustanko tulee aiheuttamaan ongelmia tiukemmissa käännöksissä. Sekä aina liian matalat tuulilasit. Eli miellyttäviä kilometrejä sitten vaan ja terkut kelkkatehtailijoille.
     
  5. juse132

    juse132 Active Member

    Vs: Isolle miehelle kelkka

    Tuossa pollessa on kyllä melko hyvät tilat ja muistaakseni tuossa mallissa taisi olla vielä ohjausakselin eteen/taakse-säätökin mikä kyllä helpottaa elämää ohjaksissa. Tarkka ohjaus, muuta en alustasta osaa mainita.
     
  6. Tuplaäksä

    Tuplaäksä Well-Known Member

    Vs: Isolle miehelle kelkka

    Minun entinen Warrior Yamaha centeristä Kuopiosta. Se on tehty isolle miehelle


    XX l
     
  7. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Vs: Isolle miehelle kelkka

    Ite unohtaisin tuon 900:sen Fusionin. Kokemusta ei ole joten silleen ei perusteita. Mutta toi catti ehkäpä tytkimisen arvoinen. Jotenkin hinta - vuosimalli kohillaan. Parasta jos voit mennä paikanpäälle kattoon.
     
  8. janichka

    janichka Member

    Vs: Isolle miehelle kelkka

    Niin hieman arvelinkin että "ongelmia" tuo pituus tulee aiheuttamaan. Jospa joku normaalia pitempi henkilö antaisi jotain esimerkkejä minkälaista kelkkaa kannattaisi metsästää. Ei kehtaisi ensimmäiseksi kelkaksi ostaa semmoista jossa hermot menee vaikka tiedostan että tuskin tulen saamaan mitään optimi kelkkaa. Sais nyt jonkun :)
     
  9. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Isolle miehelle kelkka

    Minä oon yli satakiloinen ja Catin alusta kantaa hyvin. Uskoisin myös että saat siinä kohtuullisen ajoasennonkin. Tanko on säädettävissä.

    Toki en oo kuin 183 pitkä, joten...

    -P-
     
  10. jam

    jam BRP 2020

    Vs: Isolle miehelle kelkka

    Täällä + 100kg ja 190cm yamaha nytro alla sopii mulle
     
  11. KMV

    KMV ZR 6000 137" SP LTD

    Vs: Isolle miehelle kelkka

    Allekirjoitan edellisen vaikken 190 cm olekaan. Nytrossa melko väljä ajoasento.
     
  12. janichka

    janichka Member

    Vs: Isolle miehelle kelkka

    Alkaa vaan budjetti paukkumaan yli....
     
  13. jam

    jam BRP 2020

    Vs: Isolle miehelle kelkka

    Ennen nytroo oli 900 fusioni enkä voi suositella. Alat vaan tinkaan...
     
  14. juse132

    juse132 Active Member

    Vs: Isolle miehelle kelkka

    Itse olen etsinyt sopivaa vuodesta 1997, toistaiseksi huonoin tuloksin. On ollut vaan huonoja ja vielä huonompia. Ajoasentoakin pystyy tietenkin muuttamaan, vaihtamalla suoran tangon, laittamalla riittävän korkean raiserin, korottamalla penkkiä jne. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa,että istut (seisten et voi ajaa juuri ollenkaan vaikka tekisit mitä) yksinkertaisesti väärässä paikassa kelkkaa.
    Jos ihan pakko on kelkkailu aloittaa, niin osta sellainen mikä viehättää omaa silmää ja roppaa eniten. Toisaalta voisi olla antoisampaa innostua vaikka mönkimisestä ;D ;D ;D
     
  15. janichka

    janichka Member

    Vs: Isolle miehelle kelkka

    Kiitos tästä positiivisesta kommentista ;D

    Onneksi etelässä aika lyhyt tuo kelkkailu kausi niin ei tarvitse kauan kärsiä ;)

    Yrittänyt vahtia Nettimotoa ja Toria mutta huonosti tulee kelkkoja myyntiin.....
     
  16. Lahtinen

    Lahtinen cf8 -11

    Vs: Isolle miehelle kelkka

    Mulla on pituutta 195 ja ei mulla oo mitään ylitsepääsemättömiä onkelmia ollut millään merkillä/mallilla ajaa. Nykysessä ac cf8 on teleskooppi ohjaus ja joskus miettinyt et jos sitä vie pari tuumaa nostas ni olis ihan optimi seisten ajaa istualtaan toimii jo nyt hyvin. Alustan shimmauttaa omalle painolle sopivaks ja pikkasen sarvia ylemmäs yms niin kyllä pitäs ihan asijallinen tulla lähes mallista riippumatta.
     
  17. lynx special edition

    lynx special edition Well-Known Member

    Vs: Isolle miehelle kelkka

    lynx rs 600
     
  18. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Isolle miehelle kelkka

    Miksi?
     
  19. janichka

    janichka Member

    Vs: Isolle miehelle kelkka

    Kiva tietää, menen tänään katsomaan tuota aloitus viestin arctic cat:a jos siitä saisi kelkan itselleen....
     
  20. lynx special edition

    lynx special edition Well-Known Member

    Vs: Isolle miehelle kelkka

    itte kanssa kohtuu iso äijä ja ei mulla siinä ainakaan ahdasta ole. ja alusta kantaa varmana vaikka millasessa sikapatissa...
     

Suosittele tätä sivua