Jokikeskus Snowcross 2008, Vallitunsaari Kemi

Keskustelun 'Kisat' on aloittanut käyttäjä Fania, 8/2/08.

  1. ViRi

    ViRi Well-Known Member

    Asiaa kumpikin. Vaikka taas menee ohi aiheen, niin liputampa taasen tulevan kevään lajiparlamenttiin osallistumisen puolesta. Luulisi puhetta aiheesta ollut jo riittävästi, mutta kumma kyllä nytkin vasta aletaan ällistelemään kun omaan nilkkaan alkaa kopsahtelemaan, tässä tapauksessa B-finaalien puutteen muodossa.

    Tuosta Fiiberinkin mainitsemasta B-luokasta on ollut puhetta ainakin niin kauan kun miekin olen matkassa pyörinyt, mutta puheeksi se on jäänytkin. Seuraavan kauden systeemeistä päätetään aika pitkälle keväällä pidettävässä lajiparlamentissa, mutta eipä siellä paljon hupi/harrastekilpailijoita ole näkynyt, vaan paikalla on ollut näitä kovemman luokan kuskeja eri luokista. Liekkö tuo sitten ihme että luokat on mitä on.

    On aivan käsittämätöntä sellainen ajatuskulku, että reenailempa niin kauan että minusta tulee pro-kuski, jotta tohdin mennä kertomaan mielipiteeni omaa harrastetta koskevaan tapahtumaan. Voipi olla ettei siinä vaiheessa enää sattumalta harrasteporukan jutut kiinnosta. Tuo parlamentti on sillain veikeä tapahtuma ettei siellä aja kukaan muita kuin omia asioita, joten jos asiaan haluaa vaikuttaa niin kyllä sinne pitää jalkautua itse.

    Summa summarum; aktiivisempaa otetta silloin kuin päätöksiä tehdään.

    ps. Itse olen rohkaistunut käymään em. tapahtumassa isojen poikien kanssa, joten voin sen verran kertoa siitä ettei se ole ainakaan emma-gaalaan veroinen tapahtuma, jotkut ovat olleet jopa ilman pukua ja kravattia ja kaiken lisäksi sieltä pääsee hengissä pois ;)

    pps. Tuo open-kalenterin sorvaaminen MM-miesten mukaan ona todellakin sen luokan surma niin kuin Fiiberi viisaasti analysoi, mutta siitä saavat pro-miehet pitää itse huolta.
     
  2. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Onko tuonne kähinöihin, joku pääsy maksu? Tietäs varata jotain rahoja taskunpohjalle, jos sielä käy kelkalla pyörähtään??
     
  3. Zeta

    Zeta Well-Known Member

    Itse olen ajanut kuin käärmettä pyssyyn B-luokkia crossiin jo kohta puolikymmentä vuotta. Tyrmäys on tullut aina liiton puolelta ja perusteluna on, että on liian vähän kuskeja.
    Lajiparlamentissa tällaisista asioista keskustellaan ja liiton toive on, että jokaisesta kilpailuja järjestävästä kerhosta olisi edustus paikalla. Eipä siellä ole paljon muita näkynyt, kuin Parikkalan porukkaa... Nyt Fania vaan parlamenttiin kertomaan mielipiteensä asian tiimoilta. Taustatukea saat kyllä ;)

    Jokainen lienee huomannut, että meillä on crossin puolella positiivinen ongelma. Meillä on liian paljon kilpailijoita :D
    Vanhatkaan kun ei tajua lopettaa ;D
     
  4. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Asiaan vielä liittyen;
    En tiedä, olenko ihan metässä, mutta kisoja jokusen vuoden seuranneena olen huomannut sellaisen seikan, että harrasteluokan kärki vetää nopeampaa kuin Pro-luokkien häntäpää. Muutaman kerran olen nähnyt senkin, millaisen vaaratilanteen saa aikaan tilanne jossa Pro-luokkien kärki tulee tuulen nopeudella ajaen jopa kymmeniä sekunteja nopeampia aikoja kuin häntäpää. Siinä on ollut vahinko lähellä useammin kuin kerran, kun hitaampia varvataan varsinkin nykysuuntauksen mukaisilla hyppyradoilla.

    Tällä edellisellä tarkoitan ja perustelen ketään sormella osoittamatta, että B-luokka tai SemiPro, kummaksi luokkaa haluaa kutsua, olisi erittäin hyvä vauhdin mittari ja ponnistuslauta kohti Suomen kärkeä. Jos harrasteessa kulkee, niin tietää että ei ihan hännillä pyöri Proossakaan.
     
  5. Ph

    Ph Guest

    pps. Tuo open-kalenterin sorvaaminen MM-miesten mukaan ona todellakin sen luokan surma niin kuin Fiiberi viisaasti analysoi, mutta siitä saavat pro-miehet pitää itse huolta.
    Asiassa on hyvät huonot puolensa. Tällaisena silloin tällöin viivalle lähtevälle on helpompi kömpiä kisoihin yhtenä viikonloppuna köröttelemään. Ei tarvitse otta ressiä monesta kisaviikonlopusta  ;D

    Kisaformaatti on kyllä mielenkiintoinen, mutta raaka. Ehkäpä viikonlopun jälkeen olemme kaikki hieman viisaampia et miten toimii. Mielenkiinnolla radallepääsyä odottaen  ;)
     
  6. Zeta

    Zeta Well-Known Member

    Juuri näin! Sähän voisit kirjoittaa tästä vaikka jutun lehteen...

    Jokunen vuosi takaperin Hetassa oli silloisen 800-luokan SM-kisa. Kattelin kauhulla, kun Janne Tapio ohitti vikana kulkeneen kuskin tasan joka toinen kierros täsmälleen samassa paikassa... :eek:
    Kumpi oli väärässä kisassa???
    Todennäköisesti molemmat ;D
     
  7. ViRi

    ViRi Well-Known Member

    Kuka kameran kanssa huseeraa paikalla niin napsaskaa kuva jos 101 sattuu kohdalle.
     
  8. AK837

    AK837 Well-Known Member

    #837 kuvia kans jos kameran kans liikkeellä :)
     
  9. juhou

    juhou Well-Known Member

    sunnuntaina tuun räpsimään muutaman kuvan. pistäkäähän postia jos kuvia haluutte :)
     
  10. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Sekä lauantaina paikalla, että sunnuntaina vahvennettuna Ollilla. Tulukaahan joriseen jos satutte tuntemaan.
     
  11. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Kävin kattoon radan ja ai että näyttää makialle :p
     
  12. Grazy

    Grazy Guest

    Ihan varmasti tunnistetaan, ellet satu jotain naamaria lyömään päähän ;D
     
  13. viinapiru

    viinapiru Lynx RE -07

    Maksaakos tuonne muuten mitään tulla katteleen????????
     
  14. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Varmaan on ilimane ku ei missään oo mainittu tai sitte on nii kallis ettei kehata ilimottaa ku portilla
     
  15. Fania

    Fania 14 vuotta ilman kelkkaa ja taas tuli laitettua.

    täällähän on aktiivisesti keskustelu käynyt kun kisat lähenee. :)

    Lipun hinta kisa-alueelle on 10 euroa ja Ravintola Puukerho tarjoaa palveluitaan kelkkaväelle kisojen alusta yön pikkutunneille saakka. Lisäksi lipun hintaa kompensoimassa on erittäin kohtuuhintainen L-PMK buffetti!

    Ei muuta kuin nautinnollista kelkkapäivää kaikelle kelkkaväelle ja ajakaahan/olokaahan ihmisiksi. :)
     
  16. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Klo 9 reikäleipä lähtee tämä sälli tulemaan paikan päälle. Fania, keneltäs pitää kysellä sitä vapaakulkuneonväristäliiviä, Isä-Toppalaltako?
     
  17. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Muistakaakin ottaa niitä kuvia! :-[

    Aivan perkeleen mahtava ilma taasen, niinku oli kallinki kisoissa sillon vuosi, pari sitten.

    Ja meikäläinen kipeenä enkä pääse mihinkään...

    Pitäsköhän tässä hakeutua narun jatkoks vai mitähän jäynää sitä keksis...

    Voi hyvänen aika että osaa vituttaa...
     
  18. Fania

    Fania 14 vuotta ilman kelkkaa ja taas tuli laitettua.

    Ei muuta kun sopivasti vaatetta päälle ja käy syömässä makkara.
    Raitisilma on hyväksi kunhan et urheilemaan rupea. :)
     
  19. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    http://www.mylaps.com/results/newResults.jsp?id=744425

    Aika ajojen tuloksia.

    Hongalla menny lujaa [​IMG]
     
  20. Fania

    Fania 14 vuotta ilman kelkkaa ja taas tuli laitettua.

    Sääli tuo Jurvelinin tilanne.. no peli on peliä.
     

Suosittele tätä sivua