Kännyköiden GPS ohjelmat / Android, Symbian, iPhone

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä PKE, 17/1/11.

  1. Harri_82

    Harri_82 Well-Known Member

    Vs: Kännyköiden GPS ohjelmat / Android, Symbian, iPhone

    Ei kannata ottaa nuin isoina palasina karttoja. Ennemmin paljon pieniä niin on kevyempi käyttää. Ainaki Androzic ja Ozi vaihtavat itekseen oikeen kartan ku karttalehden rajoilla pyörii. Mulla taitaa olla jotain 20 km suuntaansa nuo palat tai jotain sinne päin ja tarkuus muistaakseni 1:18000 niin näkyy pienemmät sähkölinjatki niissä.
     
  2. Jazzmaster

    Jazzmaster 600cc 144" tourinki revi

    Vs: Kännyköiden GPS ohjelmat / Android, Symbian, iPhone

    Hommasin just samsung galaxsy s 2 ja oon tässä nyt toista iltaa miettiny, että mikä karttaohjelma kannattaa tähän laittaa. Locuksen ja karttaselaimen latasin, Noh locus näyttää jotain euroopan kaupungin karttaa, enkä löydä suomea ja taas tää karttaselain vaikuttas ihan hyvältä, mut joku tässäkin topikissa mainitsi että se nauhotus ei toimi kovin hyvin ja ne ilmaset kartat on kyllä äkkiä käytetty, eikä huvittas maksaa sitä 10€/2kk jos se reitinnauhoitus ei pelaa kunnolla.
    Tärkeimmät ominaisuudet mulle: Näkee omansijainnin kokoajan ja että se piirtää talteen sen ajetun jäljen(ja näkee ajetun matkan). Tietenkin olisi mahtavaa jos sinne saisi HELPOSTI kelkkareitit laitettua. Mutta luettuani tän topikin tuntuu, että pitää osata koodata koko ohjelma, että sais ne reitit sinne karttaan..
    Ja saa toimia offline/online ei väliä, nettipaketti on iso.
    Mielellään käytännön kokemusta omaavat kommenttia kehiin. Varmatoimista ja yksinkertaista haetaan. Saa olla maksullinenkin kuhan toimii eikä mene hermot sen käytössä ;D Saa myös olla kaiken maailmanhifitietoa siinä kans jos vain edellämainitut ehdot täyttyy.
    Kiitollinen olisin vinkeistä, nyt jo tuntuu, että hermot menee.. ::)

    Ps. Testaamaan en pääse käytännössä vasta kuin seuraavalle reissulle ja siellä sitä jo oikeesti tarvitsisi..

    Jukka
     
  3. Harri_82

    Harri_82 Well-Known Member

    Vs: Kännyköiden GPS ohjelmat / Android, Symbian, iPhone

    Mä oon ainaki ollu tyytyväinen Androzic ohjelmaan jossa voi sit käyttää mitä karttoja ite haluaa. Mulla käytössä kansalaisen karttapaikan kartat ja niihinhän voit ite lisätä kelkkareitit jos ei kaikkia näy.
     
  4. Jazzmaster

    Jazzmaster 600cc 144" tourinki revi

    Vs: Kännyköiden GPS ohjelmat / Android, Symbian, iPhone

    Nonii, Androzic ladattu. Miten saan ladattua sieltä kansalaisen karttapaikasta kartat, en kyllä tajua siitä sivustosta mitään!? Pystytkö vääntään rautalangasta tyhmälle miten se tapahtuu? Enkä kyllä sieltä sivulta löytänyt edes, että minkä typpisiä karttoja sieltä saa (kelkkareitit tietenkin kiinnostaa eniten)

    Kiitos ja anteeksi.
     
  5. maxfun

    maxfun Polaris RXL 1992

    Vs: Kännyköiden GPS ohjelmat / Android, Symbian, iPhone

    MapTo ohjelmalla hakee helpoiten halutut palat karttapaikasta. Nuo haetut palaset voi sit fetch_map ohjelmalla yhdistää isommaksi kuvaksi, jos haluaa. Kaikki tieto löytyy tuolta laittamastani linkistä. Hyvä puoli tuossa MapTo ohjelmassa on se et saa samalla haetun karttapalan koordinaattitiedot map-tiedostossa...
     
  6. Jazzmaster

    Jazzmaster 600cc 144" tourinki revi

    Vs: Kännyköiden GPS ohjelmat / Android, Symbian, iPhone

    Huhuh, aika jykevää hepreaa kaverille jolla oli normi nokialainen puhelimena vielä 3 päivää sitte ja tietokone netissä surffailua varten ;D Jos joku haluaaa vääntää rautalangasta, nii en pistä hanttiin. Ohjeet sillain niinko step by step ja ajattelet että se kelle kerrot ne ohjeet on sun 88v mummo. Niillä ehkä saattasin onnistua ;D
     
  7. maxfun

    maxfun Polaris RXL 1992

    Vs: Kännyköiden GPS ohjelmat / Android, Symbian, iPhone

    No käytä tuota MapTo ohjelmaa. Tuolta linkistä ku luet niin kyl se ohjelman käyttö avautuu tai ainakin pitäisi avautua. Jos ei avaudu, niin sit varmaan kannattaa hommata vaikka joku maksullinen valmis softa... ???
     
  8. Jazzmaster

    Jazzmaster 600cc 144" tourinki revi

    Vs: Kännyköiden GPS ohjelmat / Android, Symbian, iPhone

    Turvaudun mun nörttikavereihin. Kiitoksia vain ohjeista, eiköhän niille tuo linkki kerro enemmän ku mulle :) Jos nuuskapalkalla sais ohjelmat ja kartat kohilleen ;D
     
  9. Jazzmaster

    Jazzmaster 600cc 144" tourinki revi

    Vs: Kännyköiden GPS ohjelmat / Android, Symbian, iPhone

    Jahas, näyttää siltä että pitää hommata maksullinen softa. (Kuulema mulle liian monimutkanen käyttää toi edellisten viestien systeemi :mad: )

    Eli onko jollakin kokemusta jostain hyvästä maksullisesta karttasoftasta android puhelimeen(samsung galaxy s 2). Tärkeimmät kriteerit, että piirtää ajetun reitin, näkee ajetun matkan ja on helppokäyttöinen ja varmatoiminen. Ja offlinetila käyttö mahdollisuus myös, koska ymmärtääkseni ruotsinpuolella taitaa puhelinlaskuun tulla ylläreitä jos onlinessa pätkyttää menemään.

    Ps. tän jälkeen en rasita tätä topikkia kysymyksilläni, jos vain saan vinkkejä.. ;D
     
  10. Görand

    Görand MXZ XRS ID 600R -20

    Vs: Kännyköiden GPS ohjelmat / Android, Symbian, iPhone

    Ei voi olla noin vaikiaa saada huippu puhelimeen jotakin kartanpiirtäjää, ootko varma ettei siinä puhelimen omassa navigaattorissa ole mitään jäljitys-ohjelmaa? Kumminki toi s2 on melkeinpä paras puhelin tällä hetkellä. Ja jos ite sain nokian E7 helpolla esim ton, dirtviewerin, niin kyllä täytyy löytyä tohonkin joku.
     
  11. Jazzmaster

    Jazzmaster 600cc 144" tourinki revi

    Vs: Kännyköiden GPS ohjelmat / Android, Symbian, iPhone

    Tää meneeki liian huipuks tää puhelin ;D Ois pitäny pysyä karvalakkinokiassa ja ostaa navigaattori, muttako ilimaseksi sai ton luurin, nii pakkohan se on hyödyntää ku mahdollisuudet on.
    Ogelmahan on se, että mun aivokapasiteetti ei riitä lataamaan noita karttoja siihe Androzickkiin. Kaveri (jolla on kans android puh) meinas, että hommata joku maksullinen missä on kaikki valmiina (ja ovat kuulema helpompia käyttää), niinkuin yllä mainittu myös maksullisesta. Mut kukaan ei satu tietään..!?
    Eli nyt vaan riittäs, että joku tietäis jonku hyvän maksullisen, ohjelman (ed. viesteissä mainituin om.) joka ei kovin montaa kympiä nyt maksais. Pääsisitte tekin täällä helpommalla ;D
     
  12. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Vs: Kännyköiden GPS ohjelmat / Android, Symbian, iPhone

    Älä välitä,et oo ainoa tän kanssa painiva. Ite oon pihalla samanlailla ja haluttais kans saada nuo kartat omaan kännyyn mutta nuo fets mapit ei sano minulle yhtään mitään. ::)
     
  13. Harri_82

    Harri_82 Well-Known Member

    Vs: Kännyköiden GPS ohjelmat / Android, Symbian, iPhone

    Lueskelkaapa monikäyttöinen autonavigaatori keskustelua niin löytyy apuja tuohon karttojen lataukseen mihin fetchmappia tarvii. Sit ne pitää kääntää sopivaan muotoon ja nakata muistikortille ja Androzicista valita oikee karttakansio ja sen jälkeen näkee mihin on eksyny ;D
     
  14. Jazzmaster

    Jazzmaster 600cc 144" tourinki revi

    Vs: Kännyköiden GPS ohjelmat / Android, Symbian, iPhone

    Mut siis eikö saa ostettua rahalla androidmarketista (ei mitää uuden navigaattorin hintaista) ohjelmaa suoraan puhelimeen jossa on kaikki nuo edellämainitut ominaisuudet? Ilman säätöä. Mulla oo ees mitää muistikorttia tuohon..
    Sit jos näin on ettei löydy, niin pitää vissii palkata joku koodari että kääntää ja vääntää nuo systeemit kohilleen tähä luuriin. Noissa (ohjelmissa missä pitää säätää) alkaa vaan mietityttää, että jos niitä ei osaa ladata osaako niitä ees käyttää..

    En tiä perkele, sitä taijetaan ajella vaan perinteisesti mututuntumalla ja toivoa ettei taas pahasti harhaile väärillä reiteillä..
     
  15. köpizi

    köpizi PURE jenkki

    Vs: Kännyköiden GPS ohjelmat / Android, Symbian, iPhone

    En jaksanut lukia taaksepäin mitä siinä pitää olla mutta kokeile marketista Easy Go ohjelmaa, sitä saa muistaakseni 14 päivää ilmaiseksi kokeilla.
     
  16. Jazzmaster

    Jazzmaster 600cc 144" tourinki revi

    Vs: Kännyköiden GPS ohjelmat / Android, Symbian, iPhone

    Asia selvä! Kokeiluun menee.
     
  17. GT-555

    GT-555 RE E-Tec

    Vs: Kännyköiden GPS ohjelmat / Android, Symbian, iPhone

    Iphone käyttäjät dynolicious ohjelmaa kokeilemaan.. Suorituskyky ja g-voimien mittausta :D
     
  18. Jazzmaster

    Jazzmaster 600cc 144" tourinki revi

    Vs: Kännyköiden GPS ohjelmat / Android, Symbian, iPhone

    Dääm!
    Easygohun saa androidille vasta touko-kesäkussa semmoset päivitykset, mitkä mittaa piirretyn reitin matkaa ja saa ostettua reittikartastonkin vasta sen päivityksen jälkeen. Symbianissa ollu jo pitkään.. Kyselin suoraa sieltä easygoun tuesta.
    Nyt on Sygic kuitenkin ladattu jos vaikka sillä onnistuisin saamaan reitit talteen. Autolla ajaessa ainakin pelittää hyvin.
     
  19. mkm

    mkm New Member

    Vs: Kännyköiden GPS ohjelmat / Android, Symbian, iPhone

    Oruxmaps toimii kivasti ainakin kelkkareitit.fi gpx-fileen kanssa, kunhan siitä karsi 2/3 ja jätti Oulu-Kuusamo linjan kohdilta ~150km ylös ja alas reittejä. Muuten kippas tuossa Motorola Defyssä Orux, vissiin oli liian raskas gpx-tiedosto sitten, sillä harvemmallakin välillä. Tuon kevyemmän gpx-tiedoston saa vaikka sähköpostilla jos itse ei jaksa askarrella EasyGPS:llä.
    OSM Mapnik:n kanssa siis kokeiltu, fetch_mapilla tosin tulossa tästä Tyrnävän seudulta jokusia kilometrejä suuntaan jos toiseen kartta, toivottavasti toimivat myös noilla offline-kartoilla. Pelkät kartat toimi ainakin mutta tuli tehtyä niin pieni kartta aluksi ettei se yltänyt reiteille asti.

    Hommaa vähän helpotti se että tullut Ozi:n ja karttapaikan kanssa touhuttuja jokunen vuosi sitten offihommissa.
     
  20. Maco81

    Maco81 Well-Known Member

    Vs: Kännyköiden GPS ohjelmat / Android, Symbian, iPhone

    Mites ihan perinteinen Sports Tracker piirtää reitin ja näet kartalta missä tullu ajeltua. Siitähän on nykyään Android versio http://www.sports-tracker.com/
     

Suosittele tätä sivua