Kahvatupit

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Elisa, 16/10/06.

  1. Elisa

    Elisa Administrator

    Kysytäänpäs nyt seuraavaa: mitäs kahvatuppeja suosittelisitte? Entiset on niin sileiksi kuluneet, että olisi varmaan aika vaihtaa tuoreempiin... Kai se sen puolesta olisi ihan sama, mitkä tahansa on paremmat kuin nykyiset, mutta kertokaapaahan mielipiteitänne. ::)

    E: Onkos kellään kokemusta noista SLP:n Anti Slipeistä?
     
  2. Stinky

    Stinky 2016 M8000 Hardcore 162

    Scottin FX-1:set on ihan ehottomat :) Hyvä ote evätkä oo liian kovat... hinta tais olla 13€/pari. Mut kukahan noita nykyään myy kun ei ainakaan noissa postipaten tuomissa kuvastoissa enää ollut.. Duellin kautta noita ennen on kuiten saanu.
     
  3. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Et varmaan tätä tiennytkään, mutta mulla on polariksen omat greptilet vai mitkähän ne on :D. 3M tais olla valmistaja niillä. Tosi ohuet ja siksi tykkään niistä, tosin ei yhtä pitävä ote kuin noissa kumimaisissa niinkuin scott ja lynx/skidoo mallisissa.
     
  4. Stinky

    Stinky 2016 M8000 Hardcore 162

    Jaa nekö on polariksen omat tupet.. mulla kans nykysessä vielä noi 3M greptilet paikoillaan, mut aattelin ensi tilassa hommata scotit tilalle. Tuli viime talvena kaasukädestä keskarin ja nimettömän nivelet niin kipeiksi kun ovat niin kovat nuo tupet.. tosin ajo tapahtuikin sillon pääasiassa radalla ::)

    Btw. näkyy noita Scottilaisia olevan vielä tuolla Duellin nettikatalookissa ja EMC:n valikoimassa myös...
     
  5. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Ainakin niitä löytyy ihan Polariksen kataloogista.
    Jos scottilaisia ei löydy, niin nuo Lynxin ja Skidoon käyttämät kumitupet on aika samanlaisia ja hyväksi todettuja.
     
  6. V-max Mään

    V-max Mään 660r, F7

    ite ainaki 2-pyöräsen stongassa oon tykänny scott fusion. Kelkoissa on tähän mennessä ollu vielä alkup.
     
  7. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Noita Scottin FX-1 vastaavat nykyään Arieten FX-1 hinta vähän nousi (ylläri), Duelilta saa. Oon kokeillu noita, mutta palasin niihin Pollen ohkaisiin 3M tuppeihin, suosittelen
     
  8. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Olen ajellut Scott/Ariete tupeilla ja kuitenkin olen tykästynyt pehmeämpiin Gripster tuppeihin. Jotenkin on vaan paremmat omaan käteen.
     
  9. stm

    stm Well-Known Member

    Scott:n FX-1:ä on tullu käytettyä, sekä lynxin orkkis kahvoja. Varsinkin Scott:n kahvoissa on hyvä pito, jopa märissäkin olosuhteissa. Toissa keväänä lähti nahka kämmenestä kokonaan crossikisoissa, ku oli läpimärät neopreeni-hanskat ja noi Scott:n kumet. :eek: Muuten ei ole kyllä pahaa sanaa sanottavana.

    ps. Onko kukaan kokeillu polkupyörän tuppeja!? Ite olen ihastunu Bontragerin lukkogrippeihin, ku omassa sykkelissä on sellaset, mutta en sitten tiiä miten ne pelittäis kelkassa ???
     
  10. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Noissa lukkogripeissä ei varmaan kahvalämppärit pelitä, ku eikö niissä oo alurunko..? Viime talvena tuli ajettu pelkkää erkkaa tangon ympärillä(4 kiekkaa) muutama reissu. Oli muuten parempi ku toi FX-1
     
  11. Pollari

    Pollari Guest

    Moottoripärrässä oli Scotin geelikahvakumit. Hyvät oli, sellaset laittasin kelkkaanki jos ei olisi päätykoukkuja ::)
     
  12. V-max Mään

    V-max Mään 660r, F7

    sepä se mullaki ottaa vastaan...
     
  13. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    onko kellään tietoa onko nuita pitkiä gymmejä muita kun nuo SnoPro:n, jotka löytyy Duellin luettelosta 6€ hintaan? Kun ei haittais vaikka olis semmoset missä o vähän isommasti tuota kuviota kun on noi käyrät tangossa niin siitä mutkan kohalta kuluu niin pirkuleen nopeeta se kumi.
     
  14. Höttis

    Höttis ei lunta, ei kelkkaa...

    Mites porukka on noita kumeja laittanu noihin käppyräsarvisiin? Ite en ainakaan saanu menee pelkällä paineilmalla perinteisesti. Piti käyttää kuumailma puhallinta ja tippa öljyä siihen kurviin. Silti siihen sisä kurviin jäi semmosia ryppyjä. Ilmeisesti siihen on joku parempi konsti mitä ei älynny...?
     
  15. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Mulla on ainakin irrotettavat käppyrät :p
     
  16. G-T

    G-T Ei kelkkaa enää

    Noi arieten kumit on myös aika hyvät. Ainakin ittellä on noilla tupilla ja nykysillä hanskoilla tautinen pito.
     
  17. cooper

    cooper zr 580 efi

    nuo kahvakumit menee kätevästi silleen että uittaa vaikka sitä kahvaa vesi/fairy liuoksessa. seos-suhde tippa fairyä puoleen mukiin vettä.
    tuo fairy kun kuivuu niin se piettää sitä. ei vain toimi vissiin jos on ´kahvan lämppärit siinä tangon ympärillä.
     
  18. Doonari

    Doonari Active Member

    Tuleekojan noiden SLP Anti Slip:ien mukana nuo tulpat sinne päähän? Ainakin firman kotisivuilla näyttävät myyvän niitä erikseen.
     
  19. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    No jos ei ne tulpat tule mukana, niin lähimmästiä muovimafiasta (Etola), tai vastaavasta tulpat :)
     
  20. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Fillarin tupeista puheenollen.
    Näytti olevan messuilla siinä Ahmasalon kelkassa Odin Ruffianit, ja vielä pitkän mallisena kun riitti sen koukunkin päälle.
    Mistäköhän tommosia sais? Itellä fillarissa Ruffianit jotka joskus ostin ChainReactionCyclesilta, muttei siellä näkynyt tota pidempää mallia :F
     

Suosittele tätä sivua