Kalamiehen päiväkirja... Kaikki kalastuksesta tänne...

Keskustelun 'Kesälelut' on aloittanut käyttäjä THA, 5/6/08.

  1. THA

    THA AC M8

    Missä päin Näätämöä se JariTapani on käyny? Onko toi yks kuva Jänispäältä sevettijärveä kohti?
     
  2. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Siinä olis Jänispään hännässä ollu mökkiki koesaunottavaksi JariTapani.
     
  3. JariTapani

    JariTapani Guest

    Oltiin tuolla ylänäätämöjoella ja käytii sieltä tunturi järviä kierteleen ja sieltä opukaskönkäälle ja sieltä kontinpaistaman kautta kotio! ja tuo yks kuva on juurikin sevettijärvi jänispään maston liepeiltä kuvattuna!
    Oi tuonko ois tienny nii sinne oisin suunnistanu. Oli meinaan sen verta iso kerros sääskimyrkkyä päällä.
     
  4. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Soittelin ylämaihin eilispäivänä.. Eipä tullu sukuun kuninkaallisia ;D
     
  5. Ismo

    Ismo M1100T Summit800

    Tuommosen saima isän kans aamula. Painoa oli 12 kg.
    [​IMG]
     
  6. THA

    THA AC M8

    Komia on kala!
     
  7. wolle

    wolle Speedot '15

    No perhaha, olis Tenolla mökki viikoksi, veneet+mootorit ja tilaa vielä helposti kahdelle kalamiehelle! Eli reissuun tuli kalenterimuutos ja kaks kamraattia joutu perumaan, kun lomia ei voinu siirtää :-\

    Ei olis ainakaan tyyris juttu, joten jos intoa/lohestus vermeet löytyy, niin tässä olis oiva tilaisuus hypätä messiin. Mökki on varattu ajalle 19.7-27.7, tulla ja mennä saa periaatteessa kuitenkin ihan vapaasti.

    Tuossa yks reipas foorumilainen (viri) selvittelee olkapään kuntoa fysioterapeutin kanssa keskiviikkona, notta pääseekö mies mukaan, mutta muuten 2 paikkaa olisi siis auki.

    YV:llä tai suoraan soittamalla saa tarkempaa infoa! 040 8113567, Janne
     
  8. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Tulipa käytyä kalassa, olipa se vain mukavaa.
    Muutama makustelutaimen ja uus vavan kärki poikki.
    Aamusella kauppaan ostamaan uus kärki ja liimaa perrään ja menokkaaksi.
     
  9. rts

    rts mitähän sitä sit keksis...

    Sullahan on samoja oireita ku mulla, oli niin iso kala että män vapa poikki 8) ( ....tai sit oli karahka)
     
  10. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Noo, mulla se oli kalakaveri, joka polkasi uuden vavan kären poikki.
     
  11. THA

    THA AC M8

    Onko se Fiiberi paennu pohjoiseen kalaan?? Vai Rollon huudeilla pyörii??
     
  12. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Rollossa ollaan...
     
  13. täälä lapissa on nyt tullut oltua kalssa viikon verran ;D ja vuojärveltä joki suusta tuli 1.4 kg säynävä virvelillä ja naapuri oli saanut vielä isomman mutta tyhmänä ei punninnu ;) ja sitten haukia ja ahvenaa on tullut :) raudanjoella tulikäytä riipintien kohdalla mutta sieltä ei mitään vissiin tulvan takia. ??? :D
     
  14. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Yks syötävä kalalaji ja loput roskaa siis...
     
  15. joukaha1nen

    joukaha1nen Well-Known Member

    Äsken kävin hakkeen Daiwan triforce-makkaratikun ja sen kylkeen goldcast120-siimasäiliön. Sormet syyhyäis jo kokeilemaan joen varteen :) Perjantaina Ivalonperälle testireissulle sitten. Pittää yrittää muistaa ottaa mukkaan kaljojen lisäksi kalavehkeetki :p
     
  16. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Ja kelahan on tunnetusti se paras mahdollinen. Itsellä ollu GC120 jo 20 vuotta ja hyvin rokkaa... tosin olen aika aktiivisesti sitä huoltanut.
     
  17. Golfster

    Golfster BD3900ds 2019, Iron Doggi, FIII CK3

    6 tunnin päästä alkaa 700km:n taival kohti Pohjois-Norjaa...vaihtuu tämä toimistomaisema viikoksi hieman rentouttavampaan näkymään. Viikon päästä sitten saaliskuvia...
     
  18. Jake_MX-Z

    Jake_MX-Z Well-Known Member

    Tulipa eilen illasta käytyä jänkätorpedoita ja ahvenia kiusaamassa, vaan eipä illasta oikein syönti ollut kohillaan, vaikka keli oli erittäin hyvä. Saaliiksi tuli hauki noin reilun kilon ja ahven 860g suolistettuna(Mepsin punanen vilkkuna), harmi ettei saanut tuolle kaveria, mutta kyllähän tuossa jo savustamaan pääsee :) Jos muutaman päivän päästä lähtisi samaiselle järvelle(kelistä riippuen) pyytämään oikein veneen kanssa ja puolenpäivän tienoilla, niin eiköhän sieltä affeniaki ala nouseen hieman enemmänki.
     
  19. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Niin,

    Kaksi asiaa kalastuksesta. Joet on aina tulvassa kun kalaa ei tule ja suurin kala pääsee karkuun... Mikähän se on että mun kohdalle sattuu aina tulvaisia jokia ja isoimmat kalat ei pysy koukussa huonostikkaan. Olen aina tienny olevani älyttömän huonotuurinen kalamies, mutta tämä kesä vetää kyllä pohjat. Yhden tammukan olen saanu ja sekään ei ollu tarttunu suusta. Eli jonku tammukkarievun päiväunet meni pilalle ku mun velticci tuli viereen porskuttaan ja nappas kyljestä kiini...
    Ainahan sanotaan että ei saalis ole pääasia, mutta kyllähän se vituttaa kulkea tyhjään joella. Nimittäin tyhjän saa pyytämättäkin... Tämä huono kalaonni on kyllä seurannut minua läpi elämän. Ennen kuljettiin kaveriporukalla kalassa ja kaikilla oli samanlaiset vehkeet, samanlaiset perhot jne. Mutta silti minä sain huomattavasti vähemmän kalaa kuin kaverini, että soi miestä. No silti en ole lannistunu, olen vaan totutellu suomään pienempiä kaloja.
     
  20. JusPi

    JusPi Sir.

    Laitetaas muutama kuva viime viikonlopun kala kapinoista. Harria nous ihan kivasti ja nuita 30 cm ja pikkasen päälle sen verran, että savustuspönttö piti laittaa tulille.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Siikaa tuntu olevan myös ihan hyvin liikkeellä. Piti käydä kattelemassa kun serkkupoika niitä lipolla nosteli ja samalla nykästä itte pari harria lisää.

    [​IMG]
     

Suosittele tätä sivua