Kankaanpää-Jämi

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä Jakke, 7/1/08.

  1. Jakke

    Jakke Well-Known Member

    Joo siellä kankaalla menee crossi pyöriä ja mönkkäreitä kun viimistä päivää,olen kuullut että siellä käy sitä ajelu porukkaa ihan 100km päästä .Olen sitä mieltä että sinne pitäisi saada niille mönkkäri kuskeille oma pieni reitti mitä sais ajaa ,niin se homma ei olisi kuin villin lännen touhua ja kelkka reitin pohjat säilyisi kunnossa.
    Metsähallitus tekee parhaillaan siitä koko hämeenkangaasta ja sielä olevasta toiminnasta suunnitelmaa.
     
  2. znood

    znood Guest

    joo, sinne vois kerhon toimesta kiikuttaa kiellot sinne kelkkareiteille.... ainakin suoaluiden lähistölle

    vai onko liikaa vaadittu ?
     
  3. Jakke

    Jakke Well-Known Member

    Nyt kun itse olen kerhon hallituksessa voin asiaan vaikuttaa ,pitää järkätä kyltit sinne ja tulevalle ajokaudelle parantaa merkkejä ja opasteita.
    Tänään muuten asiasta keskustelin kaverin kanssa joka oli siellä käynyt ,niin hän oli sitä mieltä että siellä oli ajanut myös joku vähä isompi mönkijä ,puolustusvoimien pasi tai masi.
     
  4. znood

    znood Guest

    kyllä sielä vielä nyt talvena oli merkkejä pystys... mutta paikkapaikoin aika pitkällä välillä

    muistaakseni vois olla myös seuraavaa(jos näistä on ees apua):
    -silta puuttuu kankaanpää-jämi (ei siis niinisalo)-reitiltä pienemmän linjan alta.. kuva taitaa olla tuolla jossain aiemmilla sivuilla
    -ennen kankaanpäätä ratapiha on todella tiheä
    -sähköpaimen(merkkaamaton metallilanka) oli viimetalvena unohtunut reitille

    toivottavasti tulis nyt lunta talveks taas vaihteeks ettei tarvis pohjoseen aina ajella ::) ...
     
  5. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Eikös se ole hyvä että vähän möyhitään.Tulee kunnon pattia sinnekin suunnalle ;)
     
  6. znood

    znood Guest

    patit on väärään suuntaan kun mönkijällä ajetaan reitillä..

    äläkä unohda että aito patikko on lunta ei jäätynyttä maata/kiviä
     
  7. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Elä ny.Kuluu sukset vähempi ku pitää ne siellä mökijän urassa ja antaa telan vain pyöriä.Ei tarvi ohjaillakaan niin paljoa ;D ;D
     
  8. znood

    znood Guest

    mä tuun ajamaan kuruun ens talvena mönkijällä piruuttani sitten ;) kun se kerran on noin mukavaa ajella niissä spooreissa
     
  9. migge

    migge Ski-Doo X-RS

    No niin täällähän on täysi sota käynnissä vaiks ei olla ku syksyssä vasta.Ei kyl oo kiva ajaa mönkkärin jäljissä mut katotaan nyt ees et tuleeko jämille ees lunta niin paljon et vois kelkkailla.Sitähän kylläkin toivotaan mutta omat pienet epäilyt kyl on...katsotaan
     
  10. znood

    znood Guest

    ei mulla ees oo mönkijää ::)
     
  11. znood

    znood Guest

    Otahan Teamracer tuo mönkijä/krossiasia puheeksi kun hallituksessakin olet ? Voisit myös kirjotella infoa siitä mitkä urat on luvallisia jne. Jos vaikka sattuskin lumitalvi niin olis kiva saada noita uria enempikin auki kun toi jäminkierros ja kankaanpäähän...

    Samalla vois tiedustella ja kertoa tänne, että meinaatteko tehä jotain tuon reitin kunnostamiseks, on se paikoin aika huonos kunnos vaikka tulis puoli metriä lunta.. :(
     
  12. znood

    znood Guest

    Pääsee ajamaan kankaalla jo hajottamatta vehkeitään: suot on vesirossia ja kolisee kyllä vielä mutta kyllä mä kahteen tuntiin jämin kiekan ajoin makkaranpaistoineen.
    Lunta on 10-15cm, tosin todella vaihtelevasti tuiskutuksen takia. Paikoin on yli 20cm, paikoin ei ole juuri yhtään.
    Mönkijät on tehny tuhojaan pohjoispuolen pohjalle. On sitä vähemmilläkin lumilla ajettu  ::)
    Joku oli näemmä polttanu kuninkaanlähteen kodan kun meinasin makkaraa mennä paistamaan :(

    Aika hurjia paikkoja on eteläpuolen suolla kun nyt on satanu koko syksyn. Samoin pohjoispuolella on 30m upposuota siinä missä on se lautalaverisilta.
    Onneks kissa osas vasten tapaansa hyvin uida, eikä pelänny suovettä.
    Suot muuttunu järviks ja 15cm lunta päällä. Vähän alle puolet oli jonkinsortin rähjäystä, loput ihan ok baanaa :)

    55km tuli

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    "mönkkärireitti" ... olis oikeesti hyvä saada ne kiellot tonne

    [​IMG]

    Noh saipa ainakin pahimmat ajohimot pois eikä vehkeetkään hajonnu, suksia ja rautoja saa kaupasta ;)
     
  13. kyllähän siellä näköjään jo ajaan pystyy. ;) aina se taitaa olla znood joka tonki reitin korkkaa ;D
     
  14. znood

    znood Guest

    kyllä sielä rähjäystäkin on osan matkaa, mutta kyllä nyt oli parempi keli kun viime tammikuussa

    niin ja mä ajan sentään kärryn kanssa 90km/suuntaansa aina ::)
     
  15. sit saa jo kyll hattua nostaa   ;) 8)


    E: taidat olla myös viimenen joka reitillä ajaa ;D
     
  16. znood

    znood Guest

    en mä viimetalvena tuola ajanu kun jonkun 4 kertaa
    tuola olis tosi hyvät reitit jos niitä ei rällättäis mönkijällä aina pasnaks ja opasteet olis paremmat
     
  17. Lynxyttäjä

    Lynxyttäjä Well-Known Member

    Mikä on lumitilanne tällä seudulla ja reittien kunto?
     
  18. Athene

    Athene MXZ X-RS 600R E-TEC Competition

    Ei pahemmin lunta. Kankaalla saattaa päästä ajamaan jo. Mutta veikkaan että melkein kaljua on.
     
  19. znood

    znood Guest

    joo epäilen että kilin kolin kuuluu vielä pitkää, sitten kun pärähtää kunnon lumisade(10-15cm)  niin voi jo mennä avaamaan reittejä :)

    jos on pakko mennä niin epäilen et kankaalla pääsee kolistelee testiajot mut eipä sielä kiva ole ajella..
     
  20. Jakke

    Jakke Well-Known Member

    tänään tuli pari senttiä ,eli tällä tahdilla ei ajeta tälläkään kaudella.
     

Suosittele tätä sivua