Kelkan myymisen sietämätön vaikeus?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä ruupanen, 8/10/11.

  1. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Vs: Kelkan myymisen sietämätön vaikeus?

    Tuo on paras kommentti mitä olen lukenut ;D .
     
  2. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Kelkan myymisen sietämätön vaikeus?

    Tuolla rahalla kannattaa ostaa liikkeestä kelkka ja laitattaa kuntoon samaan rahaan. Itse olen saanut kahteen 5500-6500e jammuun täällä merkkiliikkeessä iskarihuollot, perushuollon (öljyt, ketjukopan öljyt, rasvaukset, tarkistukset jne) ja toiseen uudet ohjarit ja liuut kun olen sitä vaatinut.
    Se täytyy muistaa jos huollolla on aikaa (lonkan venyttelyä) ja nuo osat ja tarvikkeet ei maksa juuri mitään liikkeelle itsessään ja sen lonkan venyttelyn sijasta työtä huoltomiehille varsinkin jos nyt ostat kelkan kun aikaa osien vaihtoon on varmaan sellainen kuukausi.
    Eli johonki uusia kelkkoja myyvään liikkeeseen yhteys heti kun löydät sopivan esim kelkkapalstan kautta. Itse tuskin tulen ostamaan ikinä tuon hintaista kelkkaa nettimotosta yksityiseltä kun hinnat yksityisillä tuntuu olevan kovempia kuin liikkeessä varsinkin kun paikallisella tuntuu takuu toimivan käytetyissäkin!
     
  3. znood

    znood Guest

    Vs: Kelkan myymisen sietämätön vaikeus?

    Itse myin kelkan kesällä pois joka oli melkein vimosen päälle huollettu.
    Kyseessä oli polaris prox2 700 ja hinta oli 3000e. Ostajakin oli positiivisesti yllättynyt tullessaan paikalle ja huomatessaan että kelkka oli todella hyvä ja juuri sellainen kun olin luvannut.

    Että joskus näinpäin.
     
  4. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Kelkan myymisen sietämätön vaikeus?

    Kuulostaa aika tutulta, valitettavasti.
     
  5. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Vs: Kelkan myymisen sietämätön vaikeus?

    Jos hankkii käytetyn kelkan on varauduttava juurinkin vaihtamaan em. mainittuja asioita, ei kai yleensä kukkaan joka on myymässä kelkkaa niin työnnä siihen yhtään enempää rahaa vaan sen takia, että ostajalla olis parempi mieli.
     
  6. znood

    znood Guest

    Vs: Kelkan myymisen sietämätön vaikeus?

    No se on eri asia jos ei huolla mutta silloin on turha sanoa myyntitilanteessa että se olisi huollettu.
    Kelkasta näkee aika nopeasti paikanpäällä onko huollot tehty ja kauppiaan uskottavuudelta tippuu nopeasti pohja pois.
     
  7. M-I

    M-I Well-Known Member

    Vs: Kelkan myymisen sietämätön vaikeus?

    Juu ei työnnä ,valitettavasti :D

    Tarkotan lähinnä sitä, jos iskarit tai alusta on huolettu / purettu 4500 km sitten viimeksi, on sielä todennäköisesti kaikki laakerit,liukumuovit,rajotinemmi..jne..
    vaihtokunnossa..tai jos ketjukoteloa ei ole aukastu tai vaihettu ölyjä 4500 kilsaan, niin samalla voi hakee jo valmiiksi hyllyyn ketjut ja rattaatkin..
    Myynti ilmoituksissa tämä on myös hyvä-->" matosta puuttuu reunalta laput, ei haittaa menoa"...eikä varmaan myyjää, myymisen jälkeen :D

    Eihän tämä mitään ,jos kelkan hinta olis sitten sen mukainen, mutkun siitä omasta rakkaasta kelkasta on saatava sama hintakuin mahdollisesti ehjästä/huolletusta. Ja miksi siitä kelkasta on saatava sama hinta kuin 2 vuotta sitten ja 5000 km vähämmän ajettuna,mitä siitä on maksettu?

    Myin oman kelkan heinäkuussa, Polaris 500 xc sp vm 2004.

    Kesäkuussa purin alustan vaihdoin kaikki rikkinäiset laakerit,tsekkasin liukumuovit,hitsautin pari soikeata reikää liukurungoista,vahvistin etu ja takapukin,
    huollatin iskarit J.haaralalla, ruuvasin uuden pohjapanssarin kelkkaan,vaihdoin uudet ohjain rauat, ,tsekkasin ketjukotelon ja vaihdoin öjyt,katoin että kaikki pelaa, PESIN kelkan ja vahasin, otin hyvät kuvat ja laitoin myyntiin.

    Pyynti oli 2560€, ilmoitin ostajalle, että vaihda männät, minä en ole kerenny, hyvitän sen hinnassa, myin lekan 2200€..kaikki oli onnellisia :)

    Remotti makso mulle noin 300€ ,mutta mitä sitten, minä opin laittaa vähän kelkkaa ja myynti oli helppoa, sekä osaan nyt katsoa ostaessani noita kelkkojen
    vika/heikkoja paikkoja...ehkä oon tullu liian tarkaksikin..?

    -Matti
     
  8. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: Kelkan myymisen sietämätön vaikeus?

    Ostan ennemmin ite sellasen johon se edellinen omistaja ei oo juuri tehny mitään isompaa. Toki tän pitää olla hinnassa huomioitu. Varsinkaan sellasta konetta johon on vasta vaihettu männät tms niin kartan kyllä aika pitkälti. Ne joutuu kuitenki ite purkaan ja tarkastaan/tekeen uusiksi.
     
  9. Porokone

    Porokone Well-Known Member

    Vs: Kelkan myymisen sietämätön vaikeus?

    Ite allekirjoitan tuon kans, kaveri osti kelkan "kaikki laakerit vaihdettu" ja kas kas, vetarin laakerin sisäkehä jäljellä ;D
    Kone oli myös purettu ja toisesta ravesta oli jousi huollon yhteydessä hukkunut ;D
     
  10. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Vs: Kelkan myymisen sietämätön vaikeus?

    Sehän se ajaa myymään niitä vehkeitä kaikki kulutus osat lopussa ja remontit edessä, kun ostajille tuntuu yleensä kelpaavan paremmin karvalakki mallin kelkka X joka maksaa vaikkapa 4000€ jossa kaikki mahdolliset kulutus osat on loppu, männillä ajettu 9999km jne

    Kelkka Y taas puolestaan on aina huollettu ajallaan, uudet kampuran laakerit, männät, tiivisteet, kampura oikaistu, uusi ketju, uudet liu'ut, uudet ohjainraudat, iskarit juuri huollettu, alustassa uudet laakerit, matto priima ajettu 1000km ja plussana vielä lisävarusteita---> hinta 5000€...

    Se on aivan varma asia, että tuo kelkka X on myyty ennemmin mitä kelkka Y !!! :eek:

    Itse olen muutaman hyvä kuntoisen myynyt ja hieman reippaammalla hinnalla, mitä hinnan polkijoiden räpsy pommit. Myynti ehkä kestää pitempään (useita kuukausia), mutta jos olen onnistunut saamaan jonkun tulemaan kelkkaa katsomaan, niin aina on kaupat syntyneet heti!

    Halvin ei YLEENSÄKKÄÄN ole loppupeleissä se halvin...
     
  11. damaul

    damaul Yamaha ei pamahda??

    Vs: Kelkan myymisen sietämätön vaikeus?

    Jokaikinen kelkka mitä olen ostanut on myyjien huolto vakuutteluista huolimatta ollut täynnä korjattavaa. EI väliä onko ollut parin tonnin lyne vai 5 tonnin jammu.. Varit halki, alusta murusina, runko vääntynyt ym ym. Liikkeestä ostettuun voi tosin laittaa myyjän vastuusseen.

    Sit vastaavasti jos koetat olla rehellinen ja sanot suoraan mitä vikaa siinä on ja kun koetat vakuuttaa että OIKEASTI sen on muuten huollettu, putsattu ym hyvässä kunnossa niin mitä? Sitähän ei tietysti uskota vaan kuvitellaan et yritetään kusettaa niinkuin useimmat muut.. :(
     
  12. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Vs: Kelkan myymisen sietämätön vaikeus?

    Onko kukaan kokeillut myydä kelkkaa Ruottin blocketissa? Nykysellä vahvalla kruunulla vois mennäkki kaupan :)
     
  13. ITP

    ITP Well-Known Member

    Vs: Kelkan myymisen sietämätön vaikeus?

    Mitä vaikiaa siinä kelkan myymisessä on? pistää hinnan KOHALLEEN niin kaupaks menee että kolahtaa.

    vai pitääkö näistä retuista saaha voittoa, tä?
     
  14. Rexi

    Rexi Rave RE 600 -22

    Vs: Kelkan myymisen sietämätön vaikeus?

    Jos kattoo tän hetkisiä hintoja nettimotos ni huh huh..kaikki haluaa tehä tiliä notta retkuilla voittoa, tä ;D

    Eiköhän markkinatalous hoida hinnat oikeiksi, aikanaan, viimestään ku iskee 2 perättäistä loskapaskatalvea etelään ni johan kelekat myydään halavalla pohjoseen ku sieltä ne on nyt parin vuoden aikana valunu eteläm hemmoille, eikös :p
     
  15. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Vs: Kelkan myymisen sietämätön vaikeus?

    Jeps, peiliin se on vain katottava kun ei tuo oma Edge kaupaksi mene. Sanokaas millä hintaa tuo sitten menis?

    Edit: penkin ostajia kyllä riittäs, mut eiköhän nuo nekin tekis ohimarssit jos kävisin irroittaa ja ilmoittasin sen myyväni :D
     
  16. siemens

    siemens Well-Known Member

    Vs: Kelkan myymisen sietämätön vaikeus?

    talven ajetuista pyydetään kovaa hintaa, moni kalliimpia mitä suoralla ostolla uutena.. ::)
     
  17. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: Kelkan myymisen sietämätön vaikeus?

    Jos 500 edgen meinaa saaha kaupaksi aikalailal nyt niin alle 1500e on kyllä se hinta mallattava.
     
  18. Juhi

    Juhi Active Member

    Vs: Kelkan myymisen sietämätön vaikeus?

    Tuossa näyttäis olevan sun kriteereihin sopiva kampe(ainakin ilmon perusteella) http://www.nettimoto.com/lynx/rave/1217060 Oma on ihan samanlainen, ajomäärää myöten, mutta en tuohon hintaan luopuisi, koska vastaavan kuntoisia ei saa kuin uutena kaupasta ;)
     
  19. M-I

    M-I Well-Known Member

    Vs: Kelkan myymisen sietämätön vaikeus?

    Taitaa vaan olla reilu tonni liikaa hintaa ajateltuun budjettiin...
    Ja muutenkaan mitään järkee, kun alkaa oleen enää muutaman satasen hinta ero enää vm 09-10 600ss raveen,
    joka on jo helvetisti uudemman olonen kelkka, tämä siis mun mielipide..


    Ruupanen, odota, kyllä se ostaja sieltä tulee, mun mielestä sulla hinta ihan ok, taitaa sulla olla kuitenkin huollettu peli.
    Ja tuo parempi penkki, tuo vakio penkki on täysi susi..ja kuitenkin takaiskari lisäsäiliöllä, sekin on etu..


    Ja sitten muuta, jos näissä kelkoissa on jo talvi hinnat, niin taitaa olla sama ostaa sit talvella, pääsee testaamaankin..
     
  20. Nipademu

    Nipademu Lynx RE-23, XTRIM STD 600ACE 2020

    Vs: Kelkan myymisen sietämätön vaikeus?

    Niin näissä näkyy jo olevan. Tarkoituksena oli lähteä katsomaan yhtä kelkkaa viikonloppuna, mutta hinta olikin noussut. Lisäksi oli vielä lisätty tekstiin "Hinta laitettu kohdalleen käteisostoa ajatellen" ;D

    Itselläni toinen käsitys tuosta suorasta käteiskaupasta... Noo ootellaanhan lumia. Näissä kun on kuitenkin ostajan markkinat aika pitkälti. Kun kuitenkin käytetyn ostajana aina joutuu varautumaan huoltoihin ja rassaamisiin, niin se on nyt loppujen lopuksi meikäläiselle sama onko ne alustan laakerit vaihettu joka kaudelle vai vain kerran :) Uudet on asia erikseen. Sama pätee myös autoihin, niidenkin rassaus loppu ku siirty uuteen.
     

Suosittele tätä sivua