Kelkan puunaus

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä tommi, 18/11/08.

  1. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Nyt kun tuota vettä tuntuu tulevan ja mittari pitkästi plussan puolella ja jokapaikka on jo huollettu/tarkastettu useampaan kertaan ja kelkan päällä on tullut päristeltyä jo kyllästymiseen asti, niin ois hyvää aikaa puunata ja hinkata.

    Millä lähtee penkistä tuo monta vuotta vanha pakokaasu kanahka turvallisesti? Entä ala katteesta (polypropeeni)?

    Maalipinnoista lähti kanahka nätisti wurthin pineline rasvanpoistaja nimisellä litkulla jolla puunasin konehuoneen ja likasimmat kohat rungosta. Ala katteesta ei sillä kyllä mitään saanu irti...
    Erään kelkan alakatteen kerran putsasin jarrujen puhdistus aineella :-* puhdasta tuli... mutta sen jälkeen muovi oli niin haprasta, että ei paljon osumia kestänyt...

    Penkkiin ei ole tehonnut mäntysuopa, auto shampoo, auton nahka/keinonahka pinnoille tarkoitettu puhdistus vaahto eikä tiskiaine. Pitäs varmaan siirtyä kovempiin aineisiin, mutta mikä ei sulata/haprastuta tuota nahkaa?
     
  2. The way out

    The way out myyty

    Ite oon penkin putsannu fairilla ja ihan hyvin lähti puhtaaks vaikka monen vuoden kököt siinä oli. Meinaan vaan jos et oo vielä koittanut.
     
  3. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Astianpesu ainetta oon kokeillu , mutta ei saa tuota punasta osaa silläkään puhtaaksi.
     
  4. znood

    znood Guest

    katiskan vihreeestä alakatteesta nailoniharjalla ja tärpätillä, penkkiä oon pitäny puhtaana eka pesemällä auton pesuliukkarilla ja sitten satulasaippuaa päälle että ei paikat kuivu
     
  5. Vilho

    Vilho freeride

    Mikä asetooniko se nyt oli millä saa nahkan puhtaaksi, vai miten se oli?
     
  6. TuomasV

    TuomasV Well-Known Member

    Asetoonilla lähtee logot ja kaikki veke...
     
  7. Antza

    Antza 800 etykki

    Itse olen käyttänyt monitoimipesuaineena tuota wurthin tehopesua http://www.wurth.fi/site/media/pdf/tuoteselosteet/pineline/TEHOPESU.pdf

    Irroittaa yllättävän hyvin kaikenlaista likaa.
     
  8. lynss

    lynss Well-Known Member

    PataPataa,Jarrujenpuhdistus spraytä ja lasinpesu spraytä.. lähti paska penkistä ainakin omasta nuilla eväillä.
     
  9. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Sitten kun olette saaneet sen penkin puhtaaksi suihkuttakaan siihen silikonia niin tulee hieno eikä lika tartu ja lähtee perseen alta kuin hauki rannasta :)
     
  10. biscinen

    biscinen Guest

    White Board Cleaner, elikkä aine millä pyyhitään tussitaulut luentosaleissa puhtaaksi, tuolla kestää tarrat ja logot paikallaan, eikä keinonohkasta tule "viruva" niikun esim. asetooni käsittelyn jälkeen tuppaa olemaa...
     
  11. Kallone_

    Kallone_ Well-Known Member

    Ootat vaa lunta ja sit ku sitä on tarpeeks nii jossai puuteri ojia pitki nii että lumi lentää nii kyllä lähtee paskat lumen mukaan ;D
     
  12. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    No lähtihän se penkki puhtaaksi tuolla laimentamattomalla wurth rasvanpoistajalla, ku jakso vaan hinkata ja hinkata...nyt vaatis vaan jonku hyvän hoito/suoja aineen päälle. Katteeseen kokeilin jo varovasti tinneriäkin :-* saattas lähtä ku antaumuksella hinkkaa, mutta taitaa tuo muovi ottaa itteensä :-\
     
  13. @stro

    @stro Polaris 800 RMK Assault -12

    Minä olen käyttänyt muoviosien puhdistukseen ihan normaalia auton puhdistavaa vahaa. Hyvä tulee. :)
     
  14. migge

    migge Ski-Doo X-RS

    minä oon käyttänyt muoviosie puhdistukseen akryylikliineriä,aikas hyvin lähtee.Sen jälkeen jotakin muovin hoitoainetta.
     
  15. Jaska

    Jaska Ski-Doo MXZ 600 X SDI -04

    Onkos joku saanu revistä pakoputken puolelta puhtaaksi katteen alaosan, ainakin mulla on aivan mustana pakokaasuista. Kokelin tänään wurthin tehopesua ja kahta eri rasvan poistajaa ja aivan tyhjän kanssa oli noi aineet, sen verran lähti, et sieni mustu, mut katteessa en huomannu mitään muutoksia.
     
  16. Snowing

    Snowing Lynx RC 550F

    ostin kerran k-kaupasta Swifferin puhdistustyynyjä :eek: :eek: ,oli nimittäin sama probleema itselläkin tuollaisen keltuaisen kanssa aikoinaan ::) ::).
    lähti yllättävän hyvin..
     
  17. RK

    RK Well-Known Member

    Bräckleenillä ja karkealla hyttyssienellä olen joskus puhdistellut lynxin punaista alapohjamuovia pakoputken kohdilta. Kohtalainen puhdistustulos kovalla hinkaamisella.
     
  18. Jaska

    Jaska Ski-Doo MXZ 600 X SDI -04

    Täytyy varmaa sit vuolla puukolla millin siivu poies, saa puhtaaks.
     
  19. simppa80

    simppa80 Lynx GLX 5900 LTS. Ex. 600 SDI Rev -04 X (MYYTY)

    Saitko puhtaaks millään muulla kuin puukolla? ;D
     
  20. julli82

    julli82 Well-Known Member

    Bensalla oon ite puhistanu nuita revin katteita,hyvin irtoaa kökkö. Nuilla jarrunpuhdistus aineilla ei tee v****kaan tuossa hommassa.
     

Suosittele tätä sivua