Kokemuksia 2005 Enduro Sportista?

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Keeloppi, 16/1/06.

  1. Keeloppi

    Keeloppi Well-Known Member

    Eli tuommonen olisi tarjolla ja kokemuksia moisesta kaivataan.
     
  2. Jälli-Eeti

    Jälli-Eeti Lynx Re 600 Etec -12

    mitä sitä tuli ajettua muutama kymmenen kilsaa nii ko istu penkille oli olo ku kuninkaalla valtaistuimella. ;D iha tehokas kone oli ja ei oikeen saanu tuntumaa nuin lyhyellä matkalla. hyvin se kulki.
     
  3. äxsä

    äxsä Ei enää kelekaton

    Minä laitoin semmosen alkutalvesta ylivuotisena, pieniruokainen 18l/100km reippaassa ajossa on kuluttanut. Alusta ei siedä kovaa patikkoa, nyt 500km huolto ja alustaa tiukemmaksi. Muttereita saa kiriä nyt yksi jo tipahti, talvi näyttää onko pollen veroinen, mutta lisää kun kilometrejä kertyy.
     
  4. Keeloppi

    Keeloppi Well-Known Member

    Dodiin, aika vähän tuli kokemuksia mutta tuommonen tuli vaihettua. Pulkkaan oli takuupäivitykset tehty ja kilometrejä takana noin 3500. Ensi viikolla vasta saan kelkaan kotiiin mutta eipä näillä pakkasilla ajella kehtaiskaan.
     
  5. Jartsa

    Jartsa Lynx Enduro Sport -05

    Ensi viikolla ekahuoltoon, lisäpenkki ja takajousi vaihdettu jäykempään. Alkuun raskaan tuntuinen ajettava mutta kun vauhtia lisää niin menee hyvin. Ei ainakaan minulla ole pohjaillut 70 kiloo elopainoo+varusteet. Keventää keulaa mutta enää ei edes huomaa mitään, alkuun tuntui 500:sen jälkeen oudolta. Ihan hyvä peli laskee ja vähäruokainenkin 18-25 l/100km kelistä ja ajotyylistä kinni. Suksia jotkut moittii, minulla ainakin kääntyy erittäin hyvin eikä puske pehmeälläkään. Ja parhaat ajokelit vasta tulossa, en kyllä valita tätäkään aurinkoista viikonloppua.
     
  6. Keeloppi

    Keeloppi Well-Known Member

    No nyt on muutama sata kilometriä takana ja laitanpa omia kokemuksiaki tänne. Eli pulkka tuntuu kaikinpuolin hyvältä. Alusta on ehkä kovempaan ajoon liian löysä mutta omaan vauhtiin just passeli. Kahvanlämppärit oli mykät jo ostaessa (kelkka oli käytetty) ja ne korjataan tämän viikon lopulla takuuseen. Kone ei juurikaan tehoiltaan vanhasta viisisatasesta eroa. Kahdestaan ajaessakin vielä ihan hyvä ajettava ja tyttäreni kehui tuota lisäpenkkiä hyväksi istua. Takapukin jousi saisi ehkä olla hiukan jäykempi kaksistaan ajamiseen. Mutta ensi kokemukset ihan kivoja eli suu messingillä patikossa mennään ;D
     
  7. äxsä

    äxsä Ei enää kelekaton

    JUU.  :)
    Tänään 500km huolto ja alustan iskarien simmitys 06 rc 600 mukaan. Tehtaansimmitys päivityksen mukaan (Tero Lehtoranta antoi säätöarvot) ja takapukkiin jäykempi jousi. Viikonloppuna kokeilemaan pelaako. On ollut pikkuruokainen n.17-20 ajo miten ajo. Mutta lisää kun kilometrejä lisää alla. ::)
     
  8. Keeloppi

    Keeloppi Well-Known Member

    Sattuisko sulla noita simmitys arvoja oleen ihan jakoon asti ;)
     
  9. äxsä

    äxsä Ei enää kelekaton

    Minulla omalla koneella pdf tiedosto simmikartasta, en vain osaa laittaa tähän sitä näkyville, mutta laita sp-osoite privana niin laitan sinne.
     
  10. äxsä

    äxsä Ei enää kelekaton

    Juu, ja saa ne muutkin samat simmitiedot jos kiinnostaa, ei nämä mitään salaisuuksia ole, hyvä vain jos saadaan kelkat pelamaan. ;)
     
  11. Ilvesmies

    Ilvesmies Kelkkaharrastusta vuodesta -93

    Ihan hyvä kelkka jos hieman alustaa shimmaa. Raskas, ja tehoton 600cc kelkaksi. Vakiona ei kestä kovaa ajoa. Muuten kätevä yleiskelkka.
     
  12. äxsä

    äxsä Ei enää kelekaton

    Joo, ei ihan niin raisu kuin nyky 600 ho:t ja muut sdi, jne. Mutta senhän tietää jo ostaessakin, minä ainakin. Alusta on vakiona löysä reikäpää ajoon, miekin simmasin, lauantaina kokeilemaan. Ja hinta puhui puolestaan kun vaihdoin sen ylivuotisena, 2000e halvempi kuin tämän vuoden vastaava malli. ;D. Saa nähdä onko pitemmän päälle entisen xc 600 sp X pollen veroinen. ;)
     

Suosittele tätä sivua