Kuva-albumin pohjalta

Keskustelun 'Aikojen takaa' on aloittanut käyttäjä machz, 21/12/05.

  1. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    todellinen helmi vuodelta -82! :D

    [​IMG]

    ja sukset, lapio, kirves ym. rojua pitää olla, jos sattuu jättämään matkalle;D

    [​IMG]
     
  2. AJV

    AJV Indy 500 SP EFI -92 & RMK 800 -14

    Oman kuvaa-albumin pohjalta löyty muutamia skannattavia kuvia.

    Lähtöön liikkeelle vuodesta 1990.  ;D
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Jokunen vuos myöhemmin sai sit oman Makkosen alle, muutama kuva väliltä Pudasjärvi-Hossa-Pudasjärvi. Helvetillinen sohjokeli ja ite olin kiinni kelkan kans suurinpiirtein joka 50:s kilometri.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kuva Iinatin crossikisoista vuodelta "en muista".
    [​IMG]

    Ja luntaki syötteellä on aina ollu rutkasti.
    [​IMG]

    ps. Muistakaa kaikki pitää huoli siitä että nyt digikameroilla otetut kuvat säilyy. Ainoa varma tapa taitaa olla että parhaista kuvista tekis paperiversioita niin meillä kaikilla ois jotain kateltavaa taas 15-20 vuoden päästäkin.
     
  3. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Mäkelän Juha numerolla 10 etualalla Iinatin kisakuvassa.
     
  4. AJV

    AJV Indy 500 SP EFI -92 & RMK 800 -14

    Oisko muute vuosi -93?

    Edit. -Täytyy se olla muute tuoreempi ku -93.
     
  5. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vois olla -93, täsmäisi ainakin siihen että asuin siihen aikaan Oulussa ja yhdet kisat kuvasinkin 8 mm nauhalle joissa oli mm. Juha ajamassa.
    EDITH: Jos sinä aikana kun minä asuin Oulun seudulla niin välillä 91 - 96 täytyy ajoittua ja siihen haarukkaan menee pakostakin?
     
  6. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    Kauan aikaa sitten mummolan lynssillä. Minä takana ja veli ohjaksissa.

    [​IMG]
     
  7. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    No niin, laitetaanpa noita vuosia sitten scannattuja muistoja jakoon, eivät ole sitten missään järjestyksessä.
    [​IMG] 84 vai 85 Plussa, kaverin kelkka joka tuli käymään reissussa muutaman tunnin. Taustalla näkyy Finlandia, rekiä bensaa yms tarpeellista nyt jo jyrättyjen Riekkomajojen ja tilalle tulleiden "Alppimajojen" pihassa. Tuolloin ajokkina itsellä oli 3900 -83 ja reissussa oltiin abt. viikko.
    [​IMG]
    Tämä on sitten vuodelta -92, kaveri löysi Prowlerilla kannon "reitiltä" ja sitä sitten oiottiin reissun päällä.
    [​IMG]
    Edelleen vuosi -92 ja Legendoja Kumputunturissa, -91? Mach 1 XTC (Kivireki), -92 Wildcat, -83 V-Max 540 LC ja "pitkä" Ovation jossa muuten oli mekaaninen pakokaasu lämpömittari ;)
    [​IMG]
    Tässä vasta mennään reissuun jossa kanto löytyi.
    [​IMG]
    Ja tässä ollaan jossain Sodankylän ja Kittilän välillä.
    [​IMG]
    Joskus Kitisellä kaverin kanssa, Exciter oli "paperia" Maxin rinnalla.
    [​IMG]
    Tuosta ehkä saa kuvaa miten pieni tuo Maxi on fyysisesti, Jeesiö joella.
    [​IMG]
    Tämä taas on Sodankylä Syväjärvi väliltä.
    [​IMG]
    Tuo Evinrude saattais olla joskus saatavilla.
    [​IMG]
    2 kpl vuosiensa tehokkainta/nopeinta rinnakkain.
    [​IMG]
    Siinä Maxin konehuone.
    [​IMG]
    Ja siinähän minä poseeraan Sno-Prince XL-300 -71 sarvissa mistä kaikki alkoi, taustalla muuten Polski-Fiat 1500 -73 :)

    [​IMG]
    Nämä loput menee Hemmolle, joskus vuonna miekka ja kypärä jossain oli jaossa ja ihastui, -83 1100 Super Bol'dor
    [​IMG]
    Vuosi -87 ja Pyörä aikansa Tykki GSX-1100-R -86, oi niitä aikoja!
     
  8. AJV

    AJV Indy 500 SP EFI -92 & RMK 800 -14

    Meleko monenlaisia kelkkoja tässä topicissa alkaa olemaan   :)

    Jos oli Maxi pienen näkönen luonnossa nii ei se isolta tuo Ovationikaan näyttäny.

    [​IMG]
     
  9. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    No tuohan onkin Pätkä Ovation ;D, minun kuvissa oli "XTC LT" Ovation ja "normi" Maxi. Asiaan, kyllä nuo kelkat entis vanhaan olivat fyysisesti huomattavasti pienempiä kuin nykyiset.
    EDITH:
    Tässä kun jaksan/muistan/viitsin voisin kaivaa Service manuaalista mittoja Maxiin ;) Eikös jokaisella ole tallessa kaikkien omistamiensa harvinaisempien laitteiden manuskat edelleen jossain muodossa?
     
  10. machz

    machz Guest

    scannasimpa muutaman otoksen lisää...

    [​IMG]
    Harriselkää Kaldoaivissa

    [​IMG]
    matkan varrella, huomaa kevyt rinkkavarustus!

    [​IMG]
    Jossain leikkimässä

    [​IMG]
    Huikkimajoen kämppä Kaldoaivista

    [​IMG]
    no, niitä vesileikkejä
    [​IMG]
    kotirannassa
     
  11. Axi

    Axi AC ZR 600 APV ja projekteja

    Tuo 10-Lynx on muuten kokenut muodonmuutoksen. 396 pitkä matto muistaakseni 32 harjalla, tavarateline ja rungon jatkokappale ja keulaa kavennettu.
    Ja käyttökin on muuttunut; nyt sillä mennään Kersilön nurkilla porojen kanssa kilpaa. Pitää näpätä kuva, kun taas kohdalle sattuu.
     
  12. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Mäkelän Juha siinä 10-Lynen päällä ihmettelee, takana Yammun selässä Korhosen Rami. Neonpinkissä puvussa seisoo Lakkalan Matti.
     
  13. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    [​IMG]

    Lainiolla Ylläksellä joskus back at the eighties....
     
  14. Axi

    Axi AC ZR 600 APV ja projekteja

    Tuostako vihreä kelkan väri on sullakin saanut alkunsa? 54 vai 52?
     
  15. HasseB

    HasseB Guest

    Etsin yhtä kuvaa, mutta löysin toisen. Vuosi on ilmeisesti 1994, kelkka on Yamaha, kuski on "Flying Finn" Haikosen Toni ennen evakkoa amerikkaan, paikka on Kairijoki Lapissa.
    [​IMG]
     
  16. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Ilmeisesti samalta "Yamahan" ponsorireissulta kun porkkasivat kairasta reitit leveiksi.
    ( Oli muutama kauppiaskin mukana ja kaikilla halu näyttää) Kasas Veikon kanssa jouduttiin koluamaan jalenpohjia Tuluppioon...
     
  17. HasseB

    HasseB Guest

    Ei ihan. Paikalla oli Sukolan Reiska, Isä Haikonen, Toni ja mie. Oltiin testaamassa paria jammua ja lyneä ja viulut maksoi Kelkkalehti ja Snowmobile missä silloin itse olin hommissa.
     
  18. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Tuosta se on varmaan vähintääkin alitajuntaan iskostunut. Nuo oli nimittäin ekat kelkkakokemukset ikinä. Mallia en sen tarkemmin muista kun tutun kelkka oli. Noista vähän paremmista paperikuvista näkyy että kuomussa on tarra Winha Reindeer, olettaisin kuitenkin ulkonäon perusteella että 52.
     
  19. Juke

    Juke Member

    Kuva-albumista löytyy yhtä ja toista, ensimmäinen kuva on eka kelkka, eli Formula Plus vm. 85

    [​IMG]

    Kuulin kerran että samassa kerhossa on myynnissä Mach 1 -X, se oli pakko saada, tuplaputket, 44 Mikunit, takomännät, FOX/Engans alusta.

    [​IMG]

    Jossain vaiheessa sekin meni vaihtoon ja tilalle tuli RAVE 670, mutta kulkupuolella se oli valovuoden jäljessä vanhaa X:ää.... RAVE oli hyvä peli ajaa, vielä kun ois pysynyt alusta nipussa....

    [​IMG]

    Lisää seuraavassa numerossa...
     
  20. HasseB

    HasseB Guest

    Olen ajanut elämässäni kaksi kelkkakisaa. Ensimmäinen oli tämä enduro Tärnabyssä. En voittanut - mutta en tullut viimeiseksikään vaikka välillä olin reitin varrella valokuvaamassa kanssakilpailijoita. Ihan OK työkeikka.
    [​IMG]
     

Suosittele tätä sivua