Kylkimuovien pultteja RS Yamahaan

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä mikada, 5/1/10.

  1. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    Eli kun aloin vaihtamaan ensimmäistä kertaa itse öljyt tuohon TF Ventureeseen, niin huomasin että oli valtuutettu kelkkahuolto, missä olen aikaisemmin teettäny kausihuollon, syltänny pari ristipää ruuvia aika huonolle hapelle, mitkä pitävät sitä kuoman alapuolella olevaa mustaa kylkimuovia kiinni. Löytyisköhän Oulun ympäristöstä muualta uusia pultteja kuin Motormann:lta? Motormann:lla on varmastikkin noita samoja ristipää kannalla olevia ja itsellä tekis mieli vaihtaa nuo kaikki kylkimuovipultit torxi kannallisiin.
     
  2. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Vs: Kylkimuovien pultteja RS Yamahaan

    Jos tarkoitat ruuveja, joissa on ns. holkki juuressa, niin tuskimpa saa mistään muualta.
     
  3. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    Vs: Kylkimuovien pultteja RS Yamahaan

    Juuri niitä ja lyhyen hakukierroksen perusteella päädyin kuitenkin Motorman:in ruuvivalikoimaan. Tekee tuo kannan tyvessä oleva holkki siitä hankalan vaihdettavaksi mihinkään muuhun korvaavaan. Mietin tuossa jo, että onnistuisko pulttikannallista tai torx kannallista prikka viritystä tekemään, mutta hankala on saada sen jälkeen katteita istumaan kunnolla, kun niissäkään ei ole sitä holkkia ohjaamassa katetta oikeaan asentoon. Eihän nuo orkkis ristipää ruuvitkaan kalliita ollu, joten vaihdellaan niitä tiheämpään sitte kun niistä kannat murenee.
     
  4. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    Vs: Kylkimuovien pultteja RS Yamahaan

    No nyt nuo pari ongelma ruuvia osoittautui niin pahoiksi, että ei enää normi ristipää ruuvarilla lähe mihinkään. Onko muille tullu vastaavaa ongelmaa ja mikä on osoittautunu parhaaksi keinoksi aukaista ne? Itse funtsin, että porais niin isolla terällä (eli yhtä isolla kuin se juuressa oleva holkki) sen kannan pois ja yrittäisi vetää kylkimuovin holkin läpi ja sen jälkeen apinapihdillä yrittää saada siitä holkista ote ja pyörittää ruuvin tynkä pois. Jos jollain kokemusta operaatiosta niin onnistuuko vai onko parempi idea heittää kehiin? ???
     
  5. jhiljane

    jhiljane rx-warrior

    Vs: Kylkimuovien pultteja RS Yamahaan

    Minä otin just tuolleen et porasin kannan irti ja piheillä sitte pyöritin ruuvin poies.
     
  6. jusati

    jusati Guest

    Vs: Kylkimuovien pultteja RS Yamahaan

    Merkkihuollossa ovat ilmeisesti käyttäneet ph2 ristipääkärkeä mutta kun käyttää ph3 kärkeä niin alkaa säilymään pultin kanta ehjänä.
     
  7. mokomakkii

    mokomakkii Member

    Vs: Kylkimuovien pultteja RS Yamahaan

    suorapäisellä meisselillä ulkokehää vasaralla naputtaen kyllä aukee,uutta laittaessa kiristä "sormi"momenttiin.kannattaa sovitella meiseleitä uuteen kantaan ja pitää mielessä kärki,se kanta on tosi herkkä korkkaamaan väärällä päällä
     
  8. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Kylkimuovien pultteja RS Yamahaan

    Mulla meni Badboy:sta kanssa ristiura pyöreäksi, kun ei sattunut oleen sitä PH3 meisseliä käden ulottuvilla... No, ruuvi aukes kuitenkin, kun annoin ensin sen päähän pari napakkaa iskua jatkovarrella+vasaralla, ja sitten etsin sen oikean kokoisen meisselin. Kun ruuvi irtosi, niin tein siihen ISOlle talttapäiselle meisselille koko kannan levuisen uran rälläkällä ja millin laikalla. Rautasahalla saa varmaan saman tuloksen. Suhaus mustaa spräytä kantaan, niin ei juuri haittaa silmääkään.
    (Ps. lähimpään Yamaha liikkeeseen muutama kymmenen km, eli joskus pitää soveltaa...)
     
  9. rn78

    rn78 Guest

    Vs: Kylkimuovien pultteja RS Yamahaan

    Minä olen vaihtanut suosiolla nuo ristipäät rikalla varustettuun 8 kantaseen pulttiin. Ei ole ongelmia ja on katteet pysyneet matkassa useamman tuhannen kilometrin.
     
  10. znood

    znood Guest

    Vs: Kylkimuovien pultteja RS Yamahaan

    Kaks prikkaa ja sopivankokonen pultti. Sisempi prikka niin pieni että se sopii sinne koloon ja isompi niin iso että sopii peittää sen reiän.
     
  11. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    Vs: Kylkimuovien pultteja RS Yamahaan

    Kyllähän se porahommiksi meni. Ei lähteny talttameisselillä naputtelemalla kylkeen eikä auttanu ristipäämeisselilläkään vasarankanssa napauttamalla. 10mm poranterä ja porasi kohtisuoraan niin kauan, että kantapyörähti irti ja sitten ei muuta ku kylkimuovi pois ja apinapihdillä ruuvintynkä pois. Oli sitte laitettu huollossa ihan reiluun momenttiin nuo pari ruuvia, mutta öljyfiltteri olikin sitten liian pienessä momentissa kun sormenpäillä lähti auki ja oli vuotanu pikkusen jo öljyäkin tiivisteen laidasta.
     
  12. mikniemi

    mikniemi AC M8000 HC evo -18, RX-1 -06 162 PPS

    Vs: Kylkimuovien pultteja RS Yamahaan

    Mulla oli Nytrossa osa normi 10mm 6-kulma kannalla olevia "holkillisia" pultteja.
    En tiedä ovatko orkkis pultteja vai joskus vaihdettu.
     
  13. TTN

    TTN Ktm Racing

    Vs: Kylkimuovien pultteja RS Yamahaan

    Nytrossa ja Phazerissa ei oo nuita ristipääkannalla olevia ruuveja, ovat 10mm kannalla olevia "holkkiruuveja" alunperin siellä alamuovissa. Semmoset passais myös nuihin RS- ja RX-malleihin, siis jos on tarvis vaihtaa uusiin niitä ruuveja.
     
  14. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    Vs: Kylkimuovien pultteja RS Yamahaan

    No niinpä justiinsa. Eivät sitten voineen Motorman:lla ehdottaa minulle noita Nytron 6 kulmaholkkiruuveja noiden ristipää hasardeiden tilalle, kun vielä mainitsin, että eikö noita ruuveja olis millekkään muulle kannalle :mad:
     
  15. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Kylkimuovien pultteja RS Yamahaan

    Ompas. Keulapalassa on vielä kaksi ristipääruuvia. ;)
    Just pari päivää sitten kirosin niitä kun availin.
     
  16. TTN

    TTN Ktm Racing

    Vs: Kylkimuovien pultteja RS Yamahaan

    Anteeksi, valehtelin. ::) ;D
     
  17. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Kylkimuovien pultteja RS Yamahaan

    Tulipahan itekki yritettyä yhtä ruuvia meisselilläja heti kun huomasin jotta ei lähde niin dewalttiin ph3 kärki ja kone tukevasti käsiin ja ei minkäänlaisia ongelmia.
     

Suosittele tätä sivua