Kytkimen liukuholkkien vaihto.

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä pirhe, 10/12/13.

  1. pirhe

    pirhe Lynx RE800 e-tec, Indy lite :)

    Kuinka moni on vaihtanut noihin TRA kytkimiin liukuholkkeja? Ja mikä niiden väljyys akseliin on normaalisti. Kelkalla ajettu nyt hieman alle 5 tonnia ja omasta mielestä aika väljän tuntuiset on nuo holkit.
    Ajattelin ne vaihtaa, mutta katselin esim lautasen holkin lukitusprikkaa ja huomasin ettei ihan normi ole sekään (puhun nyt 2012 vuoden kytkimestä).
    Toinen kysymys; miten saa helposti entisen pois?
    Saa vastata vaa eio pakko ;D
     
  2. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Vs: Kytkimen liukuholkkien vaihto.

    Muutamaan kytkimeen oon holkit vaihtanu. Täältä löytyy mittoja https://www.ibackshift.com/article/-162.asp . Sisempi holkki lähtee, ku kaivaa sen lukko renkaan pois...toisessa päässä rengasta on urassa piilossa kevennys, josta saa kammettua renkaan pois jollain terävällä piikillä/pikku meisselillä. Holkkia on sitten ainakin kahta eri versiota, toinen on metallia ulko pinnaltaan ja sisäpinnalla (teflon?)pinnoite ja sitä ku irrottelee, niin vähän lämpöä, että liima antautuu ja katkein kohan nurkasta naputtelee sen holkin ruttuun. Toinen versio on kokonaan jotain ihme avaruus ajan muovia ;D semmosta ei ole ollut tarvetta irrottaa, ku tuntuu olevan lujempi, mitä nuo teflon pintaiset holkit. Katkeimalla olevan pelti/teflon holkin oon painanu prässillä semmosten asetin holkkien kans paikalleen, ku joku on kuulema joskus lysmänny niitä asentaessa. Se koko muovinen holkki menee kyllä paljon nätimmin paikalleen, muistaakseni jopa sormin painamalla.

    Jotakin holkkia johonki ei joskus muka saanu irrallisena, vaan ne piti jostaki muusta mallista kahtoa...oliko peräti ski-doo puolelta ???

    Jousitilan kannessa olevan holkin vaihdossa pitää sitten sorvata ne lukitus lysmäykset pois, että lähtee irti...samoilla tulilla sorvaa kyllä sen koko holkin sieltä pois...muuten sekin pitää lämmittää ja irrottaa samanlain ku se sisempi holkki. Uutta prässillä sisään, ja mielellään siihenki semmoset asettimet, että tukee sisältä ja päältä...tahtoo muuten lysmätä siitä katkein kohasta lähtien...Minä oon laittanu pelkästään lukitteella tuon jousikupin holkin kiinni ja hyvin on pysyny, mutta voihan sen koittaa lukita vaikka pistepuikolla reunoista, jos epäilyttää.
     
  3. Jarno.V

    Jarno.V Skidoo -14 137" freeride

    Vs: Kytkimen liukuholkkien vaihto.

    Saisko se liikkuva lautanen lonkkasta yhtään, esim. kun kokeilee ilman keskiötä sitä heilutella akselilla?
    Omassa kylmänä tyhjäkäynnillä aikamoinen kilkatus kyllä lähti siitä, liukunastat on ehjät ja jousia niissä ei ole(eikä vissiin kuulukaan olla 2011 mallissa).
    Oisko kellään olemassa jotain maksimimittoja holkkien sisähalkaisijalle(tai uuden holkin mittoja) että voisi mittailla onko nuo liian kuluneet?
     
  4. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Vs: Kytkimen liukuholkkien vaihto.

    Tuolla mun edellisessä viestissä on mittoja niille holkeille...Kilkatus tyhjäkäynnillä yleensä kuuluu painovarsista, ku tyhjäkäynnillä keskipakois voima ei jaksa pitää rullia ramppeja vasten...ennemin on huollon tarvetta jos romina loppuu ;D varret ei sillon enää liiku tarpeeksi kepeästi.
     

Suosittele tätä sivua