lambda 2-tahtiseen

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä miikkeli, 9/3/14.

  1. miikkeli

    miikkeli Well-Known Member

    kellään kokemuksia seosmittarin asennuksesta 2-tahti kelkkaan. Lähinnä säätöä varten ja sitte reikä umpeen. Tekeekö tuommosella kapea kaistasella anturilla mitään ja kuitenkin kun jenkkilästä saa laajakaista mittarin ja lambdan ilman alvia vähän yli sataseen. Ja sitte itse anturin paikka putkessa. Anturihan tulisi kolmeriviseen jammuun, mutta yhtä anturia meinasin aina vaihtaa putkesta toiseen.
     
  2. willevil

    willevil Lynx Boostdocker

    Ehdottomasti laajakaista. Ei kapea reagoi riittävän nopeasti, eikä mielestäni ole tarkka eikä luotettava. Aikanaan mulle neuvottiin anturinpaikaksi paisarin keskikohta, mutta se ei ollut hyvä. Oli jostain syystä virheherkkä. Stinger putkessa parhaat kokemukset. Dynossa otettu jopa änkkärin jälkeen, mutta sillon pitää tietää ettei pulssi sahaa edestakaisin anturin kohdalla.

    Ville
     
  3. Migetzu

    Migetzu Well-Known Member

  4. miikkeli

    miikkeli Well-Known Member

    Vs: lambda 2-tahtiseen

    no juuri tuota tai sitte aem melko vastaavanlaista olen jo kerennyt kattomaanki. mitenkä sitte jos tuohon stingeriin laittaa niin nuilla triple putkilla stingerin halkaisija niin pieni että peittää puolet pinta alasta se anturi, niin muuttuuko lukemat jos anturia nostais sen verran että on putken "ulkopuolella".

    Kuinka tarkkoja nuo on virtapuolesta, riittääkö pelkkä tasasuunnattu 12-16v
     
  5. willevil

    willevil Lynx Boostdocker

    Mä oon käyttäny Vemsin mittareita.

    Pitää se anturi saada sinne virtaukseen. Jos on oikein pienet stingerit, tyyliin alle 28mm tai jotain niin vähän joutuu miettimään. Erilliset änkkärit? Ulostulot alas lumeen?

    Prätkässä mulla oli 25mm stingerit ja silti käytin stingerissä sitä anturia. Mutta jäi aina vähän vaivaamaan ja pelottamaan.

    Ville
     
  6. miikkeli

    miikkeli Well-Known Member

  7. antsu

    antsu Venture tfT Nytro rtxT Phazer gtT RX1 Viper MTXT

    Vs: lambda 2-tahtiseen

    Toimii ihan hyvin paisarin loppupäässä, eikä häiritse virtausta. Tavallisellakin lamdalla saa riittävän tarkan tuloksen.
     
  8. kari v

    kari v RX-1 2008

    Vs: lambda 2-tahtiseen

    Itse laitoin FMI:n seosmittarin, normaali ns.kylmän lambdan, 2-tahtiseen/ triple moottoriin, kahteen putkeen, toisen n. 15 cm päähän pytystä, toiseen putkeen n. 30 cm päähän pytystä ja hyvin toimivat. Tasaisesti ledit nousevat molemmissa, vaikka ovat eri kohdissa putkissa. Ledit rupeavat toimimaan n. 1 min.päästä käynistyksestä, kun pakolämmöt ovat n. 300 astetta. Lähempänä oleva lambda tietysti vähän ennen kuin etempänä oleva. Heti käynnistettyä syttyvät alkupään punaiset ja kun kone lämmin, muut sitten seos tarpeen mukaan. Tällä mittarilla kyllä näkee hyvin moottorin toiminnan. Itse tilasin tuolta: www.fmioy.fi
     
  9. miikkeli

    miikkeli Well-Known Member

    Vs: lambda 2-tahtiseen

    itse tilasin jo ameriikasta tuon innovate mtx:n. Hinta kaikkineen kuluineen tuli 130e. Eli samanverta mitä tuo kapeakaista kustantaa.
     
  10. Rautane

    Rautane Catti ja 600 xp-summit

    Vs: lambda 2-tahtiseen

    Nostellaampas vähän, kun on alkanut tämä aihe kiinnostaa.

    Eroaako tämä kakstahista mittaaminen jotenkin autohommista?
    Minkälaisilla AFR-arvoilla näitä kestää vedellä?
    Miten anturit kestää tuota 2t-kaasua? Joka talven jälkeen vaihtoon?

    Mukava olisi kuulla myös lisää kokemuksia eri mittareista.
     

Suosittele tätä sivua