Lapio kelkkaan?

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä EVS, 27/1/09.

  1. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Tätä koitin vkl vaan ei oikeen onnistunu ku mulle sattunu käet vähän jalkoja lyhemmät.. ;D

    Lapio ollu repussa reilun vuoden vaan vielä on ilman selvinny. Ohan toi pyörittely vaan hurjaa hommaa, naarmuja tulee ja kaikkia!!
     
  2. Masai

    Masai Well-Known Member

    No en tiedä, mutta juttua olen kuullut että kivet paistaa ja........... :-*
     
  3. [-mara-]

    [-mara-] Nytro 280hp -14

    v'ttu etelässä ole ees mäkiä mihin jääpi kiinni. jos jää kiinni napapiiriä etelämpänä niin son kelkka myynthin tai sitte olla hiljaa ettei lapiota tarvi ;D joo son hyvä jos kelkka heittää ympäri ja vieressä on 6m puotus niin alkaa pyöritteleen :D siinäpä sitte kaivaa käsillä 8)
     
  4. Masai

    Masai Well-Known Member

    Itse asiaan, mulla on tämmöinen kapistus renen takalaukussa.

    [​IMG]
     
  5. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Ne jotka liikkuu tuolla lumivyöryalueilla vois kyllä tommoseen sijoittaa.. Toivottavasti ei kenellekään tuu tarvetta, mutta aika iso apu olis varmasti jos kaverille käy huonosti. Kannattaa muutenkin lueskella tuolta lumivyörytopicci läpi, niin löytää uuden syyn hommata joku lapio.


    Edit: http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=2418.0
     
  6. M.M.K

    M.M.K Well-Known Member

    Lapio (bca) kulkee mukana repussa tai repun päällä tarakalla kun lunta alkaa olla enemmän. Hyvä se on olla mukana ko ei juuri mittään paina ja apua on useasti ollu yksin tai porukalla kiinni jäädessä ja nuotiopaikan luomisessa. Minusta paljon hyödyllisempi ko teleskooppimakkaratikut yms. muut välttämättömyydet. Pitkän päivän jälkeen on mukavempi väsyneenä upottaa lapio hankeen ko märät hanskat. Ja mielummin käytän/kannan lapiota tarvittaessa ko pyörittelen kelkkaa ympäri. Pörsä ei kestä.. 
     
  7. H-pux

    H-pux SBA 650

    Bca:n lapio myös repussa.

    [​IMG]
     
  8. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Älähän metsurimatti mulle laittele nuita suukkoja !

    Sielä on Masi-lumikolat tarjouksessa s-marketissa.. semmonen invahissin tarakalle
     
  9. Poikanen

    Poikanen BoonDocker DS4100 850 E-TEC -18

    Itse ostin tämmösen lapion. Tuo on sama ko ski-doon lapio, mutta ilman sahaa. Halusin tuon tuommosella valkealla tai harmaalla kuupalla ja sitä ei näköjään löytyny ko US Marine Corps snow survival kitistä ;D Aika halpaki tuo oli ko on käytetty.
     
  10. Tico

    Tico Pro RMK -19

    Minkä kokonen tuossa lapiossa on tuo kuupa osa? Varren pituus?
    Tuolla haaparannalla oli myynissä kokoon laitettava lapio, vaikutti aivan pätevälle mutta jäi hyllyyn kun oli kokonaan muovia ja vaikutti semmoselle ettei kestä pakkasta. Hintaahan sillä tais olla kokonaiset 10€ muistaakseni. Jälkeen päin miettiny että taidan käydä kuitenkin hakemassa kokeiluun tuon lapion että kestääkö mitään.
     
  11. d6r

    d6r Well-Known Member

    Biltemasta löytyy metallinen kokoontaitettava kahdeksalla eurolla.
     
  12. EVS

    EVS Well-Known Member

    Eihän biltemalla kaikki ole aivan laatutavaraa mutta itellä on tuommonen lapio hyvin kestäny.
     
  13. JariTapani

    JariTapani Guest

    No jos välttämättä haluaa sen lapion mukaansa reissuun ni hmk:llahan on kans noita lapioita. Ja saa pinkkinäki ni ei oo nii tylsän värinen. :D
     
  14. juize

    juize Assault RMK 800 155" -12

    Mulla tuommonen fiskarssin pikkunen lapio remmillä kiinni tuossa astinlauan takaosassa. Kyllähän sitä irti pääsee ilman lapiotakin mutta helpottaahan se..
     
  15. J u k k a

    J u k k a Summit 850 X

    Tuo skidoon lapio olis hyvä ko siinä on saha samassa paketissa. Monesti saha olis näppärä... Hinta vain on turhan suolanen, 95€  :eek:
     
  16. juize

    juize Assault RMK 800 155" -12

    Juu kyllähän nuo saha ja kirveskin löytyy kelkan vakiovarustuksesta..
     
  17. Porokone

    Porokone Well-Known Member

    Vs: Lapio kelkkaan?

    Nostellaan tätäkin tinkaustopiccia ylös. ;D
    Mulla on penkinalla kenttälapio ja kuormaliina, nuilla irtoaa aina.
     
  18. TomB!

    TomB! Kamera & Rev440 räppikelekka

    Vs: Lapio kelkkaan?

    Ai baaristaki?
     
  19. Porokone

    Porokone Well-Known Member

    Vs: Lapio kelkkaan?

    Ei aina ;)


    8)
     
  20. rn78

    rn78 Guest

    Vs: Lapio kelkkaan?

    Kyllähän kelkkailessa pitää olla varusteita mukana. Kirves, puukko, tulitikut yms veheet että saa kahvit keittää... ja saattaa se joskus kelkkakin jättää välille eikä kännykän toiminnasta ole täällä pohjoisessa aina takeita. Onko kukaan kokeillut kelkaan näitä halpoja sähkövinssejä? Ps. minulla ei ole kelkka jäänyt koskaan kiinni... aina se on kotia saatu viimeistään juhannuksena.
     

Suosittele tätä sivua