Lynen nytkytys :)

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä henkka494, 30/12/05.

  1. henkka494

    henkka494 Member

    Kelkka: Lynen gtype enska 500 97...

    Oon aika kädetön näitten kelkkojen kanssa joten, sallikaa lievää ymmärystä osakseni :) .
    Kasailin tossa telaston paikolleen ja kaikki näytti päällepäin olevan ok. Kuitenkin kun ajaa
    hiljaa pulkalla eteenpäin niin kelkka tavallaan nytkyttää, eli ei liiku silleen tasaisen
    sutjakkaasti ;D Mikäs vois olla vikana?

    -matto liian kireällä ?
    -paska varinremmi ? (ei kyllä ennen remppaa nytkyttäny)..

    tank juu...
     
  2. A. Le Cog

    A. Le Cog Guest

    Onko variaattorin lautaset puhtaat? Ei saa olla rasvaa niissä, muuten luistaa ja nytkyttää juuri noin. Matto tiukalla/linjaus vinossa? Taka-akselilta n. 30cm eteenpäin jos mahtuu sormet maton ja liukurungon väliin helposti, niin se on sopiva. Varin hihna päällisin puolin kunnossa? Ei ole paloja irti ja ei ole kulunut reunoista epätasaisesti? Siinä nyt muutama tarkistuksen aihe...
     
  3. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Kuulostaapi siltä että selviät remminvaihdolla.
     
  4. Zetärrä

    Zetärrä Lynx Enduro 494 -97

    Ettei vaan matto kulje niin vinossa, että telaston pyörät nousevat niitten maton nappuloitten päälle?
     
  5. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Variaattorin hihna on voinut kulua yhdestä kohtaa enemmän kuin muualta.
    Onko variaattori lyönyt huttaa silloin on voinut kuluttaa hihnan kapeammaksi yhdestä kohtaa.
    Itse ajoin kelkan kippikärryyn kylmiltään ei oikein nousut annoin kaasua jolloin hihna löi tyhjää ja se oli sen hihnan menoa.
    Todella helposti meni hihna pilalle ja alkoi nytkyttämään hiljaisessa ajossa.Uusi hihna tilalle ja pelaa taas.
    Oli kallis kymmenen metrin ajo.
     
  6. henkka494

    henkka494 Member

    Kiitoksia neuvoista. En oo vielä ehtinyt kiireiltäni koklaan, että missä vika piilee. Thanks ;)
     
  7. jakkis

    jakkis Lynx Safari 400 & Cobra enduro

    Itelläni lynxi alko nytkyttämään kun variaatorin levy oli vääntyny, tai onhan se vieläkin vääntynyt. En meinaa edes korjata, toimii niin kauan kun toimii.
     
  8. I_me

    I_me Paljon osia, mut ei enään yhtään kelkkaa...

    Laakerit joutuvat aika lujille ja voipi tulla joku kaunispäivä silmille se lautanen sieltä.
     
  9. jakkis

    jakkis Lynx Safari 400 & Cobra enduro

    Ne variaatorin levyt on peltiä, juu ei ihan uusin kelkka. ;D
    Menipähän aikaa ennenkun kirjotin vastauksen tänne.
     
  10. miika

    miika lynx g-type 670

    mulla ainakin johtu ku hihna oli kulunut yhestä kohtaa enempi ja sitä ei ees silmälä huomannu. kantsii kokeilla toista remmiä.
     
  11. Loppasuu

    Loppasuu AC Bearcat 570xt -12

    mullaki oli 494 sama homma nytkytti hiljasessa vauhdissa. linjaa kytkin ja 2-vari, ja uusi remmi niin homma ok!
    näin ainaki mulla tuli kuntoon. 8)
     

Suosittele tätä sivua