Lynx Racing -02 ketjukotelon purkua...

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Rubu, 10/2/07.

  1. Rubu

    Rubu Lynx Re 600 2014 Hva Te250i 2022

    Purin tuossa ketjukotelon maton vaihdon yhteydessä pois.

    Ketjukoteloöljy oli tikusta katsottuna ihan ok mutta purettuna ihan hirveetä huttua!
    Huomasin tuossa että kiristinrullanpultti oli löysällä.(varmaan kannattaa katsoa muidenkin joskus jos ei ole lukitteella)
    Paikallaan on 15 lamellinen ketju, onko vakio vai vahvempi?
    Alarattaan pultin alla oli Nord-Lock levy, onko vakiona vai laitettu myöhemmin?

    Ja mistä tietää onko liukumuovit vaihdon tarpeessa?
    Eivät ole puhki mutta etupukin luota hieman kuluneemmat kuin muualta.
     
  2. HooÄr

    HooÄr Well-Known Member

    Rubu nyt kun mulla näyttäis olevan sinun vanha reisinki niin voisitkos vähän valaista mitä sinä olet vaihdellut tähän ja mitä putsaillut ennenkö myit mulle.Tämä näyttäis olevan kakskilpinen etkä mulle puhunu mittään silloinko ostin tämän ??? :-\
     
  3. Rubu

    Rubu Lynx Re 600 2014 Hva Te250i 2022

    Sanoin silloin kun teimme kauppaa isällesi että siinä on toiset kilvet ja sanoin vielä että iso osa näistä kilpakelkoista on 2 kilpisiä.
    Mielestäni kauppat tehtiin puolin ja toisin hyvässä hengessä. Etkö ole ollut tyytyväinen kelkkaan?

    Vaihdoin silloin aikanaan uudet stefat ketjukoteloon, ketjukotelon öljyt, uudet liut, putsasin kaasarit, putsasin variaattorin, joka ajon jälkeen rasvasin nipat, laitoin uudet jarrupalat, vaihdoin paremman maton, vaihdoin ajovaloihin xenon-polttimot.

    Silloin kun ostin kelkan oli keulassa alamuovi rikki ja oikean puolen tukivarret mutkalla. Ostin uudet tukivarret, sen alamuovin ja vahvistin keulasta runkoa hitsaamalla lisälevyn pohjaan.
     
  4. HooÄr

    HooÄr Well-Known Member

    Jaa no isä ei ole siitä puhunut mitään,anteeksi väärinkäsitys ja olen kyllä ollut tyytyväinen kelkkaan, on ollut kaikinpuolin kunnossa.
     
  5. HooÄr

    HooÄr Well-Known Member

    Rubua nyt vielä vähän vaivaan eli tiedätkös onko tähän männät vaihettu koska/koskaan?
     
  6. Rubu

    Rubu Lynx Re 600 2014 Hva Te250i 2022

    Ei ainakaan minun toimesta eikä entinen omistaja osannut aikanaan minuakaan valaista asian tiimoilta.
    4000 kai ne tosimiehet niitä vaihtaa, toiset ei vaihda koskaan.
    Varmaan kannattaa käyttää kannenkopat auki ja katsoa miltä männät näyttää päältä päin.
    Osaiskohan joku sanoa onko aftermarket männissä jotain merkintöjä männänlaessa?
     
  7. HooÄr

    HooÄr Well-Known Member

    Juu, no täytyypä katsella sitten...
     
  8. lynss

    lynss Well-Known Member

    mittaat ennemmi vaan puristukset, pitäs olla kai jotain likelle 9 tässä koneessa..?? ku ei niistä männistä kyl osaa paljoa sanoa ihan männän lakea kahtomalla..
     
  9. HooÄr

    HooÄr Well-Known Member

    Juu no pittää kaivaa jostaki semmone mittari esile ja mitata..
     

Suosittele tätä sivua