lynxin jengat tippuu.. Apua!

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä damaul, 23/3/09.

  1. damaul

    damaul Yamaha ei pamahda??

    Eli mikäköhän hiivattia ny tohon "ikiliikkujaan" tuli..? Viikonlopun aikana veli hiukan suditteli keuli ja muutenkin räppäili. Tuli takas ja ilmoitti et toisen broidin ac600 pesee huipuissa mun big pipe x:n!
    Ei ikimaailmassa ilmoitin koska AINA olen menny lentämällä ohi. Mutmut oikeassa oli, vaivalla menee yli 130 ja kierrokset tippuu 7000 tonniin yli 100 vauhdeissa. Tuntuu selvästi et ny hyytyy yli satkussa ja meno on tosi niihkeätä. Alussa jengat nousee karvan verran yli 8000 niin kuin aina (en ole varma voi olla että lähteekin hiukan laiskemmin) mut kun vauhtia kerääntyy lisää niin ei kierrä ei.. :(
    Hihna tuntuu olevan ok ja leveyskin about vakio. Muuten kone toimi mielestäni kuten ennen. Lähtee hyvin käyntiin yhdellä vedolla olkoon kylmä tai lämmin..
    Mikäköhän vois olla vikana vai kaikkiko?? Auttakee mestarit miestä mäessä!! 
    Kiitokset!!
     
  2. Saren

    Saren 700cc

    Onko kytkin ja vari koska putsattu? aloitahan siitä. ???
     
  3. unppi

    unppi Yamaha

    Lisäks tarkista kytkimen jousi
     
  4. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    Kytkimen ja 2-varin putsaus kunnolla sekä vaihtasin kyllä jo uudet jouset suosiolla kumpaankin ku miettii kelkan ikää kilometreistä huolimatta..!

    Linjauksen tarkistus ja koneen kumityynyjen tarkistus/vaihto!

    Uusi hihna paikoilleen!

    Puristus paineiden tarkistus pytyistä!

    Eiköhä nuilla ruppee vika löytyyn/korjaantuun!  :p
     
  5. damaul

    damaul Yamaha ei pamahda??

    Kiitokset vastauksista! Kakkosen putsasin viime syksynä. Jotain tuommoista savottaa epäilinkin, kumma vaan et vika tuli yhtäkkiä! siis oli broidilla alle puol tuntia.. :(
    Ei kait muu auta kun huomenna hommiin..
     
  6. znood

    znood Guest

    kakkosvarin jousi kuoleentunut tai kytkimessä jotain häikkää ...
     
  7. Toni__92

    Toni__92 Lynx rave 670, Forest Fox -96, Lynx 300

    Jaa sulla tuli tämmönen ropleema ;D Mulla olis kans saman tapanen ongelma, Tuo rave ottaa nihkeästi mittariin 100 ja kiekat huilii 6500 silloin ja kiertää melkein 9000 asti mutta vauhti ei kasva kuin maksimissaan 130km/h?
    EDIT:

    Niin ja viikon loppuna vaihoin uuen hihnan eikä vaikuttanu mitään....

    Onko jousi kuoleentunnu vaiko vähän jännissä sääjöissä?
     
  8. ViRi

    ViRi Well-Known Member

    Melko äkäinen kuoleentuminen :eek: :eek:

    Eikös nuita jousia ole joskus menny poikkikkin?
     
  9. damaul

    damaul Yamaha ei pamahda??

    Joo, nyt lyöty atomiksi. Ainakin kytkimen molemmat puslat aaivan loppu, toinen lisäksi säpäleinä siellä. Oli kivannäköinen, paskainen kun mikä ja metallisilppua siitä puslasta. Pusla itse asiassa irti. Sit ihmettelen kun oli puna/sininen jousi siel vaik ohjekirja mukaan pitäis olla violetti/keltainen? Tietääkö ViRi jotain tuosta?
    Mut sit ihmettelin pientä kolinaa kampuraa pyörittäessäni, noh ei muuta kun pytyt auki ja mitäs paljaistukaan? Männäntapit vaihtoon + laakerit menee uusiksi. Mäntä piru vieköön liikkui painettaessa, sylinterissä, keinuen vaikka männänrenkaat paikallaan. Hiukan ylivuotoa oli, männänhelmat mustat osittain. Ihmeellistä kun kone on aina laulanut tosi nätisti ja terävästi ja lähtenyt AINA viimeistään toisella (useimmiten ekalla) käyntiin. Olematonta pientä naarmua toisen männän helmoissa, toisessa ei mitään.
    Niin ja mitä hiivattia noissa männäntapin laakereissa ei ollut sitä kehää ollenkaan, pelkät neulat ja metallirenkaat niitten vieressä???????? Varaosaluettelon mukaan pitäisi ollä neulalaakeri kehällä...?? Onpa taas v***n kivaa kasata.. :(
    Pytyt olivat kuin uudet, hoonasujälkikin näkyy selvästi. 2 vari oli ok, nyt kun vaan muistais missä asennossa tuo jousi oli, c-6??
    Nyt mietiskelen mitä tehdä, riittääkö männänrenkaiden vaihto (ja tietty noi männäntapit ja laakerit) vai pitäiskö männätkin laittaa, vai peräti porauttaa? Ja vakiomännät ( olivat Elkot ja 22.25 oli stanssattu päällä) vai Wisekot?
    Mitäs mieltä raati??
    Syy kulun loppuun oli varmaankin tuo kytkimen puslien kunto en usko et koneesta yhtäkkiä olisi paukku noin paljon loppunut. Hihnan leveys oli 33.5 kun uuden 34.90.
     
  10. Saren

    Saren 700cc

    Oliko ne puristukset minkä moiset?
     
  11. ViRi

    ViRi Well-Known Member

    En, mutta olisko 440:n jousi? Välitykset ainakin oli siitä peräisin.

    Meinaakko että männän tappi on kulunut mutta mäntä ei :eek: Onko tuo laakeri sellainen irtomalli josta neulat varisee kun tapin irroittaa? Laske ainakin että kaikki neulat on tallella ennen kuin kasaat.

    Tyhjää kai tuommoisia pyttyjä porailee.
     
  12. damaul

    damaul Yamaha ei pamahda??

    Kait se mäntäkin on tiensä päässä.. Nyt näyttää kuitenkin siitä et tohon tulee wisecot, on ne sen verran halvemmat ja vissiin ihan laatutavaraa.. ja tietty uudet tapit ja laakerit. Ehkä vielä pikku hoonaus. Katsotaan jahka budjetti sallii. Joo kyl molemmista on 28 "neulaa" jäljellä, uskoisin et jopa kaikki säilyi toistaiseksi tallella.
    Ihme et on toiminut noin hyvin vaikka suoraan sanottuna tuntui väljältä kun mäntää painiskeli paikallaan.. keinui selvästi kolossaan. Ja molemmat männät. Noh ens talveksi jo muutakin projektia mielessä..
    Tuossahan on 24/43 välitykset jotka ihan toimivat mun käyttöön. Nyt lähtee vähänkin pitävämmällä alustalla se eka 100metriä sukset ilmassa ja huippuja sain kelattua aikaisemmin 167km/t gpsiin jolloinka mittari näytti noin 175.. eli todellakin riitävästi mulle. Suoraan sanottuna pelotti jo tuo vauhti..
     
  13. Toni__92

    Toni__92 Lynx rave 670, Forest Fox -96, Lynx 300

    heei Eikö kellään ole mitään vastausta tuohon minun onkelmaan? Ei mulla kulje ko häävisti 120 6500 kiekalla ja loppu kaasu nostaa kiekat 9000 eikä auhti kasva :p

    Hihna uusi ja 2 vari melko vasta putsattu aivan kuin se ei vaihtai ollenkaan?
     
  14. damaul

    damaul Yamaha ei pamahda??

    NOh jos räjäyttäisit ton ykkösen eli kytkimen auki eka ja kato puslien kunto. Syy mun kulun loppuun oli tod. näk. noi puslat. Sit putsaat sen kokonaan ja kokeilet. Piirrä tussilla viivat molempiin vareihin ja sit täyskaasua pitkän suoran verran ja kato miten ylös hihna nousee..
     

Suosittele tätä sivua