männät 670 rotaxsiin

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä miika, 25/11/06.

  1. miika

    miika lynx g-type 670

    eli mitä mäntiä olette käyttäneet kelkoissanne ylipäätänsä. ite tilasin visecot ku sanoivat ettei kannata ottaa mitään tarvike mäntiä ku ei muka kestä.
     
  2. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Visecokin on tarvikemerkki :-\
     
  3. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    Joillakin Wisecot lauenneet heti käsiin ja alkuperäisillä männillä saanut vasta kestämään koneen remontin jälkeen.

    Wisecoita myös pitää lämmitellä paljon enemmän ennen ajoon lähtöä etteivät kylmäleikkaa.
    .. tai siis itseasiassa lämmitellä konetta eli tasata mäntien lämpöä kauemmin...
     
  4. miika

    miika lynx g-type 670

    ku ei tahtonut suaha alkuperäisiä mäntiä kun se on porattu niin isoksi.muuten oisin ottanu orkkikset mut lähinnä tarkotan näitä halpa merkkejä.? ja wisekot pittää kuulema porata pikkusen väljäks et kestää. eipä kyl ole kokemuksia vielä
     
  5. pj

    pj Well-Known Member

    Tuo kyllä kuullostaa enemmän koneistamon osaamattomuudelta kuin wisecojen huonoudelta. Sillä wisecoissa pitää olla erinlaiset välykset kuin orggis valumötiköissä, eli koneistettu liian tiukaksi. Wisecothan laajenee paljon enemmän lämpimänä kuin orggis valumännät.

    Itellä on ainakin toiminut tuossa 670:ssä nuo wisecot aivan hyvin, ja ainakin lämpömittarin mukaan kone on hieman viileämpi kuin orggiksilla. Otat vaan mäntäsarjan koneistamolle mukaan, kun siinä lukee soi oikea välys mikä niillä pitää olla. Kylmänä hieman pitempi lämmitys on varmaankin suotavaa, mutta kunhan ei vaan lähde heti ajamaan kaasu pohjassa, niin ei ole ainakaan itellä kylmäleikannu vielä.

    Muutenkin ihmettelen, miten ihmiset aina haukkuu takomäntiä, ettei ne kestä. Suurimassa osassa kilpa-autojakin käytetään takomäntiä, kun ne tahtoo olla alkuperäisiä keveämpiä ja aika korkeaviritteisiä nekin on.

    Oma mielipide on ainakin, että wisecot kestää yhtä hyvin kuin orggiksetkin ellei paremminkin. Ne hajotetaan yleensä koneistamon ammattitaidottomuudesta tai käyttäjävirheestä.
     
  6. frosty

    frosty Well-Known Member

    Ei kukaan hauku takomäntiä, ne vaan haukkuu Wisecoita. Ainakin Catin Fiirecat-runkosissa on kaikissa alkuperäisenä jo takomännät, eikä ne Wisecot silti kestä niissä.
     
  7. CAT F6

    CAT F6 Guest

    Yli Kolmetuhatta kilometriä jo takana kovaa ajoa myös ääri olosuhteissa eikä mitään vikaa ole ollut.
     
  8. frosty

    frosty Well-Known Member

    Saattaa kestää, mutta totta se vaan on että Wisecoilla ovat lauenneet yleisesti herkemmin.
     
  9. kalju 550

    kalju 550 Active Member

    testi alkaa lumien saavuttua,wisecot asennettu. edellinen sarja,alkuperäiset 9700km asti sitten kytkimen puolelle wiseko,ja nyt 11700kmmolemmat uudet wisecot ,kun orkkikset ei näköjään kestä kilometreja! ;D ;D
     
  10. frosty

    frosty Well-Known Member

    Kukin ajaa tietysti millä haluaa, mutta näin se asia vaan on.
     
  11. kalju 550

    kalju 550 Active Member

    NOINTiukka mielipide vaatii tiukkoja perusteluja ;)
     
  12. CAT F6

    CAT F6 Guest

    Laukeamista odotellessa, toivottavasti pian nimittäin olis kiva jo ostaa uusi ;)
     
  13. frosty

    frosty Well-Known Member

    Kaikki ne minulla kunnostetut koneet joihin olen vaihtanut lauenneiden Wisecoiden tilalle lkuperäiset. Laukeilee ne kaikilla männillä, mutta mun korjattavana on ollut useammin Wisecoilla ajettuja. Tiedä sitten miten on omistajat niillä ajelleet.
    Minä siis puhun nyt vaan Cateista, kun en korjaile muita kovinkaan paljoa.
     
  14. kalju 550

    kalju 550 Active Member

    no catillahan sitä minäkin--pitää varmaan ottaa tosissaan lämmityskäyttö!
     
  15. frosty

    frosty Well-Known Member

    No se ainakin kannattaa. Kaikessa rauhassa sen 5-10 minuuttia käyttelee, niin pitenee koneen ikä huomattavasti. Tietystikkään sitä ei pidä kuumaleikkauttaa liian pitkällä käytöllä. ;)
     
  16. JH79

    JH79 Well-Known Member

    Johtuukohan siitäkin että "viri" männät laitetaan kun tiedetään että kone joutuu kovemmalle ajolle. Wisecoilla on kuiten hyvä maine yleisesti. Harvempi kuitenkaan normireitti ajoon alkaa mitään Wisecoita vaihtamaan.
     
  17. frosty

    frosty Well-Known Member

    No kyllä Wisecoita laitetaan myös sen takia että joissain tapauksissa se on halvempi kuin alkuperäinen.
     
  18. miika

    miika lynx g-type 670

    mulle ainakin tulee wisecot ensi viikol ja sit eiku lumia oottelemaan :) voisko tuo hajoaminen monella johtua esim siitä ku laitetaan alkuperäiseen reikään wiseko, että se olisi liian tiukka. paljon on välyksen ero wisekolla ja alkuperäis männällä onko kellään tietoa? ja jos jollain ois tietoa paljon väljäks se reikä pitäs wisekolle tehhä? muuten onko kukaan viritellyt tota 670 rotaxsia? ite meinasin pari kymmenystä kantta laskea.
     
  19. Pomppa

    Pomppa Well-Known Member

    tietenkin Wisecoja laukea muita tarvikemäntiä enemmän koska niitä myös KÄYTETÄÄNkin enemmän...
     
  20. LöPö

    LöPö Well-Known Member

    Viime talvi tuli ajeltua Wisecoilla ja ihan hyvin pelitti. ei oo moitetta ainakaan mulla noista "tarvike" männistä
    tosin itse käytin koneen operoitavana ja sille annettiin samalla reissulla poraa jolloin välyksetkin saatiin sopivaksi.
     

Suosittele tätä sivua