Mäntsälän ladut?

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä moukka, 14/2/07.

  1. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Vs: Mäntsälän ladut?

    Enpä ole tässä nurkilla kurvaillu, mutta jos reittejä/opas löytyy ja ajoseuraa kaipaat, ni ilmota ihmessä ku melkee naapuris.
     
  2. Plaaf

    Plaaf Well-Known Member

    Vs: Mäntsälän ladut?

    No tänään käytiin ajamassa ladut Haarasta-P-shellille joen jäätä pitkin ja käytiin myös ajamassa noin 25km sinne ylävirtaankin.. Hiihtokeskuksen kohdalta joutuu vähän tietäpitkin oikasemaan, kun oli kisat siellä niin ei kehannut suoraan siitä pihan läpi vääntää ;D

    Kyllähän mä varmaan joka vkl ajelen tuossa niin lähe vain mukaan jos intoa löytyy joki räppäykseen.
     
  3. GT-555

    GT-555 RE E-Tec

    Vs: Mäntsälän ladut?


    ;D Mistä teitte jäljen p:ltä jäälle?
     
  4. Plaaf

    Plaaf Well-Known Member

    Vs: Mäntsälän ladut?

    Hirviaidan viertä joelle ja sitten sieltä motarin sillan alapuolelta takas jäälle. Siitähän tuo "reitti" on aina mennyt.
     
  5. pollelasa

    pollelasa Active Member

    Vs: Mäntsälän ladut?

    Se on muuten sitte ollu jo pari vuotta kielletty siitä aidan vierestä ajaminen joelle. Maanomistaja on sen kieltänyt ja olisi toivottavaa että siitä ei ajettaisi, menee muuten loputki luvat katkolle.
     
  6. Plaaf

    Plaaf Well-Known Member

    Vs: Mäntsälän ladut?

    Onko vaihtoehtoista reittiä mistään? Sieltä juustoportilta penkkoja pitkin?

    Siihen voisi tehdä kyltin missä kehotettaisiin etsimään joku toinen reitti, kun aikamoinen latuhan siitä menee tällähetkellä suoraan p-shellin pihaan. Itse kyllä vastaan omista ajeluistani, mutta kaikkien kannalta varmaan olisi hyvä jos saataisiin sinne joku korvaava reitti mistä ei tulisi sanomista.
     
  7. pollelasa

    pollelasa Active Member

    Vs: Mäntsälän ladut?

    Niin sehän olisi yksi vaihtoehto, toinen tietysti on se että kysyy luvat ensin kuntoon ennen ku lähtee jälkeä ajamaan. Itse olen 5 vuotta niitä lupia yrittäny kysellä, mutta taitaa toi villi kelkkailu viedä tältäkin asialta pohjan pois. Olisi vaan niin kiva saada tänne eteläänkin jonkunmoinen luvallinen reitti.
     
  8. Teme_p

    Teme_p 163" summit X 800 -13

    Vs: Mäntsälän ladut?

    Mahotonta.. Etelä suomalaiset on niin vitun kateellisia kusipäitä ettei näiltä mitään lupia saa, ja toiseks tääl on maajussit niin köyhiä että omistaavat sieltä täältä jonku pienen maa pläntin ja vierestä taas joku muu omistaa muutaman metrin jne...kilometrin matkalta joutuu kysymään kymmeneltä luvat, ni yritä siinä nyt sitte tehdä sadan kilometrin luvallista reittiä...
    Olishan se hienoa jos olis luvan kanssa joku reitti, mut luulen ettei se ole mahdollista ainakaan kenenkään yksityisen ihmisen toimesta, joten joutuupi kurvailemaan vähän omin luvin/valtion luvin ainakin toistaseks..
     
  9. pollelasa

    pollelasa Active Member

    Vs: Mäntsälän ladut?

    Ei se mahdotonta ole, työtä se vaatii ja aikaa. Mutta työtä vieroksuvia kelkkailijoita vaan tuntuu olevan liikaa, ajetaan kyllä mutta ei vaivauduta kysymään lupaa edes naapurin isännältä. Jos jokainen kelkkailija kysyisi luvan kymmeneltä maanomistajalta, olisi meillä kohta aika hyvät mahdollisuudet ajella oikein luvan kanssa. Ja omasta kokemuksesta tiedän että luvan kyllä saa ku ensin kysyy ja sitten ajaa, toisteppäin se on jo hankalampaa.
     
  10. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Vs: Mäntsälän ladut?

    Kysyin edellesessä talossani maaseudulla naapurin isännältä, jotta olisinko voinu kesannolla olevan peltonsa ojan reunaa ajaa läheiselle järvelle, niin vastasi ettei se oikeen ole hyvä ajatus, etten oikeen tykkää... :-X Pidä mu..ku heinäs!!! Ja näyttääpä monesti että mitä enempi omistaa maata, sitä vähempi siitä voi luopua, jotta mun kyselykierros loppu siihen. :mad:
     
  11. pollelasa

    pollelasa Active Member

    Vs: Mäntsälän ladut?

    Juu ton saman vastauksen mäkin olen saanut naapurin isännältä, mutta en siitä lannistunut vaan kävin viikonpäästä kysymässä että haluaisiko niiden lapsi hiihtää jos tekisin ladut, juu mielellään oli vastaus. Seuraavankerran kun kysyin lupaa kelkkauralle vastaus oli että enhän mä siitä pärinästä tykkää, mutta ajakaa nyt sitten ;D
     
  12. Teme_p

    Teme_p 163" summit X 800 -13

    Vs: Mäntsälän ladut?

    Mulla tulee naapuri maajussit sanomaan ihan omatoimisesti että pellolla saa ajaa...tai/jos ei saa ajaa...
     

Suosittele tätä sivua