Maton vaikutus

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä make72, 7/3/10.

  1. make72

    make72 Well-Known Member

    Eli oisko kokemusta, esim lyht 44mm matto...ja puolipitkä 32mm kummalla menis pareen umpisella räksästä haaveilen paremmin menevää....
     
  2. Toni__92

    Toni__92 Lynx rave 670, Forest Fox -96, Lynx 300

    Vs: Maton vaikutus

    Pitkässä matossa aina parempi pito, suurempi ala osuu lumeen. (kunhan ei ole mikään vertaa 307 ja 325)

    Minulla on itsellä 307x38x38 ja kun on tiiviimpää lunta sillä mennään paremmin kuin serkkupojan 345x38x32 matolla... Mutta kun lunta on enemmän ja se on höttöä niin ei pätkä mene. paitsi jos nyt kyseessä on joku 5 alkava lappukoko.


    Tämä oma mielipide joka perustuu omiin kokemuksiin.
     
  3. Ike

    Ike RossiMaksi

    Vs: Maton vaikutus

    Mulla nyt Warriorin alla Sokosti matto (365x38x38), eli alusta on nyt 365. Menee paljon paremmin kuin 345 pitkä. Tänään kuitenkin kulut loppui tuostakin kun lunta oli 129 cm... ::)

    Ike
     
  4. make72

    make72 Well-Known Member

    Vs: Maton vaikutus

    Tarvii ilmeisesti ne 8" vetopyörät jos laittaa 44mm maton, saaneeko lehtimäeltä 365ksi jatkavia paloja tähän 2003 räksään?
     
  5. viper123

    viper123 Yamaha SXViper

    Vs: Maton vaikutus

    Mua kiinnostai kovasti CAMOPLAST sokosti 38, ja pituutta varmaa 365/384. suosittelisitteko? ???

    Mitä ihmiset ovat olleet mieltä matosta? onko niitä eri kumiseoksia (kova/pehmeä) ?

    ja kuinkahan pitkään moisella matolla ajaa jos ei kovalla kauheen kiihyttele että laput lentelee vi****?

    olis tarkoitus ens kesänä väsätä SXViper 307-> "puuterikiituriks" :)

    (Joku sanoi tällä foorumilla et joku oli 2k km ajanu sen sokostilla ja oli ihan sileeks vissii menny mut saattoi vaikuttaa kuskin ajotapa?)
     
  6. Ike

    Ike RossiMaksi

    Vs: Maton vaikutus

    [​IMG]

    tuossa minun 365 sokosti warre.
    jos menee 2 km matkalla matto sileäksi niin ajotavassa taikka asennuksessa vika.

    307 -> 365 muutos vaatii telasto siirtämistä taakse. ei tule muuten kstämään.

    Ike
     
  7. make72

    make72 Well-Known Member

    Vs: Maton vaikutus

    Miten tämä siirto tapahtuu? Vetoakselinhan täytyy kumminki olla vakiopaikallaan.. Mistähän tuollaiset kitit löytys helpoiten ja suht hyvät?
     
  8. Ike

    Ike RossiMaksi

    Vs: Maton vaikutus

    Vetari jää omalle paikalleen mutta muuten etu- ja takapukin paikkaa pitää siirtää. Hieman samaan tapaan kuin ne tekee nuissa Revi projekteissa. Jos 307 alustan jatkaa suoraan 365 mittaan niin vipuvarsi kasvaa sen verta pitkäksi että saattaa rikkoa alustaa. Niinhän jo antiikin kreikassa sanoivat että anna tarpeeksi pitkä vipu, niin siirrän vaikka maailmaa.

    Ike
     
  9. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Maton vaikutus

    Jos luet tarkemmin niin Viper123 puhui 2000 kilometristä, ei 2 kilometristä.
     
  10. Ike

    Ike RossiMaksi

    Vs: Maton vaikutus

    Sitä kun keskellä yötä lukee niin ei sitä hoksaa (huom 3 lapsen isä puoli kymmeneltä illalla). Kuitenkin pitää maton kestää enemmän kuin 2000 km. RipSaw on varmaankin kestävin, mutta samalla huonoin pehmeällä lumella.

    Kaikki matothan saa rikki jos kiviin kanttailee. Ajotapa vaikuttaa. Tällä hetkellä en voi kuin kehua itse Sokostia. Minun käyttöön ihan soppeli. Tietenkin jos harrastaa pelkkää umpista niin Challenger tela 44 mm harpulla paras tuossa mitassa. Ja kestää. jotkut jopa sanoo että 51 mm Challenger on kaikkein kestävin.

    Ike
     
  11. challenger

    challenger challenger

    Vs: Maton vaikutus

    Ei ole Lehtimäellä 30 cm jatkoja. Se vaatii niin paljon kelkan muokkausta, ettei niihin kaikkiin tuhanteen eri kelkkaan riitä aika ja ammattitaito. Käytä alan asiantuntijaa, jos et itse osaa!!
     
  12. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    Vs: Maton vaikutus

    Nyt kun täällä on noita matto juttuja taikinoitu, niin ajattelin kysäistä, että mahtuuko ihan heittämällä pyörimään TF Venturen alla 38mm harjalla oleva matto? Ajattelin semmoista harjakorkeutta tuon 32 mm vakio maton tilalle jos nyt tuon onnistuu jollainkonstilla ajamaan loppuun.
     
  13. Sampza

    Sampza Summit 850 expert turbo

    Vs: Maton vaikutus

    Mahtuu.
     
  14. make72

    make72 Well-Known Member

    Vs: Maton vaikutus

    Sitähän tässä koitetaan tehdä, mitä nuo huutomerkit meinaa?
     
  15. viper123

    viper123 Yamaha SXViper

    Vs: Maton vaikutus

    Jaa, mitäs luulet että mikä tulee pettämään sielt? itse en jaksa jotenki uskoa.. jatkopalat mitkä tilaan niin ei oo mtn "pilipali" lattarautaa todellakaan... vai meinaatko että kiinnikkeet repeää vai?
     
  16. Ike

    Ike RossiMaksi

    Vs: Maton vaikutus

    Itsellä nuo jatkot on 8x80mm alulattaa. Telastoa siirtämällä vipuvarsien muutoksen ongelmat saadaan aika hyvin kuriin 307 --> 365, mutta viperin etupukki ei mikään hirmu vankka ole. Sieltä arvelin että voi ratkeilla. Varsinkin jos alusta on kytketty siten että etupukin painuessa takapukkikin painuu.

    Katso se Hemmon vessapaperiteline sieltä Projektit osiosta. Siellä on muistaakseni siitä telaston siirtämisestä jotain. Mittomalla ja kokeilemallahan ne sopivat mitat löydetään. Telastoa siirtämällä myös saadaan telan kohtauskulmaa umpiseen paremmaksi.

    Mutta nämähän on vain minun ajatuksia asiasta.

    Ike
     
  17. viper123

    viper123 Yamaha SXViper

    Vs: Maton vaikutus

    Joo, tuosta mun Viperistä on vahvistettu etu- ja takapukki kylläkin... olisihan se tietenkin hyvä homma jos sen alustan sais täysin kohdilleen mutta ei välttämättä ole mahd alkaa tekeen semmosia alustan siirtämisjuttuja ku ei ole edes prkl autotallia itsellä :'(
     
  18. make72

    make72 Well-Known Member

    Vs: Maton vaikutus

    Onko näissä valmiiksi pitkissä iso joustoisissa kelkoissa vakiona nuo läpivetävät rattaat, kai se tela kirii niissäkin jonninverran heitoissa?
     
  19. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: Maton vaikutus

    Eikös se menis sitte sillain jos mittois vanhan warriorin takapukin paikan ja sitte mittoo jatkot telankanssa paikalleen.Ei pitäs kirrata pahemmin,vai? Itse en menis räksästä telastoa taaksepäin siirtään koska sen jälkeen siinä on niin tolkuttomat suksipaineet ettei sillä aja sikaerkkikään ;D Jo tuo RCG telaston vaihto lisäs mulla suksipaineita koska siinä on pidemmältä matkalta taivutetut liukurungot kun taas Jammun omat on aika jyrkästi taivutetut kärjistään.RCG:n kytkemättömyys kyllä helpottaa ajossa,eli ei tunnu niin raskaalta :)
     
  20. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    Vs: Maton vaikutus

    No sitte pitää alkaa asentelemaan niitä ohjaustehostimia, mitä on viimeaikoina mainostettu ::) (tai sitte mennä vaan kuntosalille ;))
     

Suosittele tätä sivua