mineraali ja synteettinen

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä asetukset, 3/2/07.

  1. asetukset

    asetukset Member

    eli voiko mineraali ja synteettistä 2-t öljyä sekottaa?
     
  2. james-x11

    james-x11 Well-Known Member

    Ainakin Lynx RE 600 ohjekirja kieltää sotkemasta mineraali ja synteetisiä öljyä keskenään, mutta sallii kuitenkin molemmat öljyt.
     
  3. mikaa

    mikaa Well-Known Member

    Kyllä niitä kestää laittaa sekaisin, olen tehnyt niin monesti kun synteettinen on loppunut ja hätävaraksi laittanut mineraalia. En tosin ole sekoittanut suuria määriä sekaisin. Rave-venttiilit menevät vain helpommin likaisiksi.
     
  4. Leader Dog

    Leader Dog ROTAX 440x-06 +R8 -63+R8 -64+912-ULS

    Voihan niitä sotkea keskenään,mutta vastaavasti kun jatkat konjakkia kaljalla tulos lienee kohtalaisen sama = ei hyvä.
     
  5. YT

    YT Well-Known Member

    Jotkut öljyt on sotkettu keskenään jo tehtaalla.
     
  6. Pekka

    Pekka Noviisi

    Sekasinhan ne menee kuitenkin...

    Huolenaiheena ilmeisesti kuitenkin sakkaaminen, eli se mitä varoitellaan eri öljymerkkienkin sekoittamisessa, eli ölppä "hyytyisi" ja ei enää tekisi tehtäväänsä.

    Kohtaloa uhmaten on usein tullut sekoiteltua eri valmistajien öljyjä (ja laatuja) ja koskaan ei sen takia ole ongelmia ollut.

    Ja mitään takuutahan tälläiselle kommentille ei uskalla antaa... ja eri ominaisuudet voiteluun toki synteettisillä ja mineraaleilla on, siitä ei liene tässä ollut kysymys.
     
  7. Leader Dog

    Leader Dog ROTAX 440x-06 +R8 -63+R8 -64+912-ULS

    Jep,se nyt on pientä jos öljyt joutuu sekoontumaan keskenään mutta ittekki sekoontuu omiin askelmerkkeihinsä jatkuvasti.
    Kaippa tuo öljyjen sekottelu pelottelu tulee pääasiassa ko. kelkan valmistajan suusta,jos et käytä tätä niin emme voi taata sitä ja tätä ja eväthän he pysty täkaamaan oman merkkinsä purkkiensa esilläoloa joka liikenne myymälässä  ja alan kaupassa sekä jokamerkin oljy on kuitenkin parempaa kuin toisen merkin öljy.
    Itse olen ajanut Pennzoil:lla vuodesta 1997 - 2005 ja siitä eteen päin Gulf:lla -07 asti......
    Joskus on joutunut ostamaa Raattaman kaupasta jtn. öljyä jatkoksi ja matka on jatkunut moitteettömasti.

    Käyttääkös tällä kukaan Redlinen liemiä?

    ps.teräketjuöljyä ei oo vielä tarvinnu kokeilla mutta ehkä joskus sitäkin täytyy koittaa.
     

Suosittele tätä sivua