Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

Keskustelun 'Kesälelut' on aloittanut käyttäjä juhispahis, 17/5/08.

  1. k-kettu

    k-kettu Xrs egotykki

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Noh, en taida vielä tarpeeksi kokenut olla kisaamiseen ;D ainakaan vauhti ei ole niin kovaa ;D
    Olen 15-v mihinkähän sarjaan kuulun, enkös vielä junnu sarjassa voisi ajaa?
     
  2. kolli

    kolli Arctic Cat SNO PRO 440-05 HONDA CRF 450R -10

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    no ainakin MXJ:ssä,mut siellä mennään oikeesti kovaa ;)
     
  3. k-kettu

    k-kettu Xrs egotykki

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Pari vuotta tiukkaa reeniä kelkalla ja rossilla nii eiköhän sitä uskalla käydä jo kokeilemassa ;D
     
  4. kolli

    kolli Arctic Cat SNO PRO 440-05 HONDA CRF 450R -10

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    kyll 15v pitäisi olla jo viivalla? eikä siinä ole mitään uskoltamista,ajat omaa ajoa,niin kuin minä ;D mä olen sen ajatellut näin: jonkun pitää olla viimeinen,jos se olen mä,no mun ego kestää sen ;)
     
  5. TEPI

    TEPI Well-Known Member

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    tossa vähä mietiskelly jos tätä lajia kokeilis, niin millaista kannattas ekaks pyöräks katella? saako tonnilla vielä mitään kunnollista? 125 kuutioinen riittäs kyllä ihan ekaks ;D
     
  6. k-kettu

    k-kettu Xrs egotykki

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    No jos laitat 2000€ niin saajo jonkun laisen satapiikin ;D minä maksoin 2 vuottasitten yamaha yz 125 pyörästä 3000€joka oli 2007 mallia ;D
     
  7. TEPI

    TEPI Well-Known Member

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    no ei se tarviis noin uus olla, vai onko ne vanhemmat niin paskoja et niitä saa koko ajan olla rassaamassa? ei sillä etteikö sitä taitoa olis mut olis sillä tietysti mukava ajaakin ;D
     
  8. Mike85

    Mike85 RM-Z 250 -10

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Osta kakspökä nelitahti. Ei oo niin piruntarkka vaihteista ja jaksaa ajaa paljon pitempään kun on tasasempi veto. 07 250f yammu viimekesänä 2200€ hyvin pelitti ja rokkas.
     
  9. k-kettu

    k-kettu Xrs egotykki

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    No kaikkiahan näitä rosseja joutuu lajinsa rassaamaan ;D
     
  10. Rautane

    Rautane Alpha -22, zr -16, summit -11

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Käytetty piikki on ihan hyvä ekaksi pyöräksi. Tekniikka on yksinkertasta ja osat halpoja, jos/kun jotain hajoaa ;D
    Tonnilla voi saaha toimivan 90-lukulaisen, muttaku pistät pyörään kakstonnia, saat 10v+ uuemman vehkeen, joka ei välttämättä ole enää mikään uskomaton pommi ja ajo-ominaisuuet on varmasti aivan eri levelillä! Siihen tonnin pyörään menee äkkiä toinen tonni, jos iskarit on susia ja kone porsii.

    Nimim. 250CR vm. 02 viime kesänä 2300e, kauen ainoa remppa katkennu pakoaukonsäätimen vaijeri (~10e).
     
  11. kolli

    kolli Arctic Cat SNO PRO 440-05 HONDA CRF 450R -10

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    kyllä se vaan niin on et tonnilla saat hyvän remontti vehkeen,johon osat maksaa saman minkä uuteen,eli voi tulla todella kalliiksi,2500-3000e saat jo hyvän pyörän ,ehkä?
     
  12. Åkerman

    Åkerman Sledless

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Itsellä viime keväänä oli ensin budjettina 2000€, mutta jokseenkin surkeita vehkeitä oli siihen hintaan tyrkyllä.
    Sitten hulluttelin ja nostin budjetin 2500€, mutta silläkään ei mieleistä tahtonut löytyä.
    2800€:stä eteenpäin alkoi sitten olemaan jo OK kuntoisia ja huollettuja vehkeitä tyrkyllä. Ja lopulta kuukauden kyttäilyn jälkeen löytyi -07 250F Kawa 2700€:lla. Ei ollut ainakaan paska ostos, ainoita normaali öljy ja suodatin huoltojen lisäksi mitä joutui laittamaan oli takarengas ja etupumppujen stefat ja taisi siinä muutama hullu kymmenen litraa bensaa mennä.
    Kaatuilujen seuraksena hajonneita katteita ja jarru/kytkin kahvoja nauratti hakea, kun satasella sai hakea laatikko kaupalla osia kaupasta.
     
  13. A-J

    A-J -22 155" Matryx Slash world on fire

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Eipä yleistetä ;)
    Ite ostin viime kesänä 1995 125cc Kawasaki KX:n johon oli huollot ja osat vaihdettu ajallaan.
    Ei kunnoltaan häviä yhtään 10v uudemmalle, mutta tämä onkin hyvin tapauskohtainen.
    Loppu kesän ja syksyn aikana tuli ajotunteja 16h ja remppaa tuli tämän verran:
    -jarrupalat
    -laatikon öljytx3
    -staattori(magneeton pultti oli löystynyt ja kiila pääsi kampiakselin päästä irti tuhoten käämit)
    yht. n 150e+bensat


    Tuo mun KX kaipais hyvää kotia ;D Itelle ois isompi kattelussa. (kuva löytyy muutama sivu taempaa tästä topikista)
     
  14. k-kettu

    k-kettu Xrs egotykki

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Minua alkanut kiinnostamaan rossi mönkijä ;D lieeköhän ajettavuudeltaan lähellä kellaa. anteeksi kun kirjoitan rossi pyörä topikkiin ;D
     
  15. mik_ko

    mik_ko Well-Known Member

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Kolmisen vuotta sitten myin rossin pois kun tulin mopokortti ikään. Joku vuosi sitä enne tuli pärrättyä.
    Nyt viime syksynä tuli kelkka vaihdettua tuommoseen honda cr 125 -02 pyörään. Eikait se auta kun rueta rossailemaan. pientä huoltoa pikkuhiljaa alkaa tekemään tässä. Mitähän tuommosesta kannatais katella ennen kesää?

    Ajovarusteetkin pitäsi hommata...
    Alkais niin jo poltella päästä ajamaan, että sulais nyt nuot lumet pois :D
     
  16. makimikkko

    makimikkko Yamaha nytro rtx

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Saako 1000eurolla hyvän kelkan? Ei! Saako 1000eurolla hyvän crossin? ei!
     
  17. samu88

    samu88 rm-z 450

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    miksi ei saisi? ei nyt aivan viimeistä huutoa mutta varmasti hyvän pelin saa.
     
  18. makimikkko

    makimikkko Yamaha nytro rtx

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista


    Mun oma mielipide. 1000e kelkka oli ensi kelkkana ja toista ei tuu. Crossin voi saada hyvän joltain tutulta tohon hintaan. mut ennemmin säästää toisen tonnin ja ostaa n.2000euron pyörän. Koska kyl noista vanhemmista rupee olee kaikki paikat jo niin väsyneitä. esim vaihteisto. vaikka siihen laittaa ton kaks tonnia ni silti melkein nee varusteet on kalliimmat.

    Mut jokainen tekee mitä lystää. Mut kannattaa oikeesti miettiä hiukan ja tutkia pyörä tarkkaan ennen ku ostaa. Voi meinaan innostus loppua crossiin aika äkkiä jos jonkun pommin ostaa.
     
  19. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    NO NIIN, ens viikonloppuna eli LA 16.4 aukeaa 95% varmuudella raahen motocrossrata joten kaikki testaamaan toiko uudet tarrat vauhtia lisää talven aikana!
    parhaiten tiedon saa -> http://steelcross.com/
     
  20. kolli

    kolli Arctic Cat SNO PRO 440-05 HONDA CRF 450R -10

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    vähän on matkaa, ja klo 12,00 on sovittu treffit baariin,alkaa kaukkis-saunailta ;D
     

Suosittele tätä sivua