Muutama kyssäri F5:sta....

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä Kapital, 13/6/08.

  1. Kapital

    Kapital F5 -05

    Palstaa nyt selanneena on käynyt selväksi, että pilot jetit kannattaa vaihtaa 35:siin. Viime talven ajoin 40:llä ja ei alhaalta oikein loikannut halutulla tavalla. Lisäksi olisin kaivannut hieman enemmän suksien nostelua... Kuinkas se onnistuisi, ilman keulimisenestopalikoiden poistoa? Ja vielä tuo tangon korotus, eli paljon kärsii korottaa vakioletkuilla? Kyseessä siis -05 F5. Kiitoksia jo etukäteen!
     
  2. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Suksia sen pitäisi nostella, jos palikat on säädetty niin kauas linkusta kuin suinkin. Asiaa voi parantaa pitävällä matolla, kytkinsarjalla ja kenties sytkäkiilakin siihen auttaisi.

    Mulla oli tangossa 6.5" pala, johon johdot yltivät ongelmitta.
     
  3. Kapital

    Kapital F5 -05

    Mitkähän ne palikat sitten muuten on? Kun on vähän tuo tekniikka vielä hakusessa?
    Ja ei Elmacolla ole enää sitä korotuspalaa? Voisin ostaa, jos löytyy
     
  4. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Korotus palikka taisi olla jotain 70€ ja ainakin F6 -05 mallissa jarruletku meni melko tiukalle tuolla 6,5 tuumasella palalla. Keulimisenestopalikat löytyy kuvasta numerolla 22

    [​IMG]
     
  5. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Palikoissa on kolme asentoa, pyörittelemällä säädellään.

    Korotuspala on nykyisessä kelkissäni kiinni.. Amerikan ihmemaasta löytyy pidempiä letkuja. Monesti letkuun saa hitusen lisää mittaa etsimällä sille lyhyemmän reitin. Polleen kävi jokin volkkarin 3:s golfin etujarruletku jatkeeksi, kenties cattiinkin löytyisi sopiva jatko..
     
  6. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Ja ainahan voi teettää sopivan mittasen jarruletkun
     
  7. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Toki sinne satulan päähän voi teettää "hauskaa jatkoa" myös jarruputkesta sen verran että vakio jarruletku yltää :)
     
  8. Kapital

    Kapital F5 -05

    Kiitoksia kaikille vastanneille! Suuttimet onkin jo kotosalla, nyt vaan muut osat etsimään ja sitten kelkkaa säätämään.
     
  9. Kapital

    Kapital F5 -05

    Perse! Sain toisen niistä pilot jeteistä lohkeamaan, kun kiinni olin laittamassa... Ei kovin lujaa kärsi kiristää. On muuten kohtuu ahdas tila se imukurkkujen ja ilmanputsarien väli, jossa kaasarit on. Aika tarkkana saa olla.

    edit: Ois kaverilla korotuspala, mikä on 2" korottava. Mikäs se on se se vakiopalan korkeus siinä 05-f5 cattilassa? Eli se 2" tulee sen vakipalan väliin. Tuntuu vaan se jarruletku olevan aika lyhyen oloinen. Ja miten teillä on korotukset toimineet omaan pituuteen verrattuna ja millä palikoilla? Itsellä on pituutta(lyhyyttä) 176cm, niin osaisi hieman verrata.
     
  10. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Alkuperäinen on 4.4".. Eli 2" pala toimii hyvin ja letkujen pitäisi riittää.. Jos saat sen pikkupalan soviteltua sinne väliin. Joissain vastaavissa se ei onnistunut.

    Itse olen jotakuinkin saman mittainen ja mun ajolla tuntuu, että on hyvä, kun tanko on n. 900mm (tai vähän yli) astinlaudasta, sihen mihkä jalka tulee. Se tosin vaatii korkeutta penkkiinkin.

    Firecatissa joutuu vähän näpertämään, että tuohon pääsee..
     
  11. Kapital

    Kapital F5 -05

    No eihän se pikkupala siihen väliin sitten mene, kun rupesin tarkemmin katsomaan. Kuinkas olette toteuttaneet noiden penkkien korotuksia? Koska sekin alkaa nyt hieman houkutella.. Perkele, se on kohta palasina koko laitos! Jotain pientä alkaa väsäämään, niin kohta on kaikki purettu ja muutettu..
     
  12. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=8948.msg243865#msg243865

    Tuossa on yksi korotettu F-catin penkki. Sama kai se on näin kesällä purkaa. Monta kuukautta vielä lumille...
     
  13. Kapital

    Kapital F5 -05

    Sitten vielä sellainen kysymys koskien F5:sta. Eli onko kukaan vaihdellut pakoputkistoa tai äänenvaimenninta? Ja jos on, niin onko äänien lisäksi ollut mitään muutosta ja onko kelkkaa täytynyt säätää uudelleen, katoaako vastapaineet jne. kaikki tieto otetaan mielellään vastaan kyseisestä operaatiosta.
     
  14. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Mulla oli toinen änkkäri kiinni, likimain ainut mihin se vaikutti, oli äänet. Jotka olikin tänne asutuksen keskelle liiankin kovat, joten änkkäri jäipi nurkkaan huilimaan. Tulpan värissä ei eroa huomannut eikä moottorin toiminnassa muutenkaan. Catin alkuperäinenkin pönttö virtaa kivasti, joten siksi vaikutus lienee vähäinen. Suurin etu on painonsäästö. Toi mun rosteripänikkä painaa n. 2.5 kg, alkuperäinen taisi olla jotain 6-8 kg..

    seiskassa on myös tarvikeanäri, mutta ei vertailukohtaa alkuperäiseen, niin siitä on huono sanoa mitään.
     
  15. Kapital

    Kapital F5 -05

    Onkos sulla vielä se vitoseen passaava mökäpönttö nurkissa lojumassa? Voisi olla kiinnostusta...
     
  16. markozoo

    markozoo Ski doo rev 880R summit open mod

    täältä löytyy alkuperäinen änkkäri hinta 50 ekii
     
  17. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Löytyy alkuperäinen sekä meluversio.
     
  18. Kapital

    Kapital F5 -05

    Tuo meluversio kiinnostaa ja laitoinkin sulle ElMaco yv:llä viestiä asiasta.
     
  19. Kapital

    Kapital F5 -05

    Laitas ElMaco mulle privaa viestiä siitä joutilaasta mökäpöntöstä, niin eiköhän tehdä kaupat siitä..
     
  20. robo

    robo Arctic cat f5

    Onko kukaan laittanu korkeempaa ku 2" koropalaa tankoon vakion päälle, ja jos on nii riittääkö jarru ja kaasu letku vai pitääkö ostaa jatko palaa. ;D
     

Suosittele tätä sivua