Mxz 600 -99 kipinä häviää aina joskus

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä tape80, 20/12/06.

  1. tape80

    tape80 Guest

    Mulla muuten kelkka pelaa ihan hyvin, mutta välillä ( aika useasti) kipinä häviää, ja sitten seuraavasta nykäisystä lähtee kerralla käyntiin, ja sitten taas pelaa vähän aikaa ja sitten taas kipinä häviää, ja sitten taas pelaa jne. jne
    Eli olisko ideoita, ite luulen että olis Cdi boksi rikki?

    Sattuisko kellään olemaan käytettyä toimivaa Cdi-Boksia tiedossa???
     
  2. xc700

    xc700 600rr

    Tarkasta kaikkien johtojen liitokset aluksi ja muutenkin johtimien kunto. Kuulostaisi tuo vika siltä että on jossain liittimessä löysää. Käytä kelkkaa pimeässä kuomu auki ja katso kipinöikö se jostain liitokseta tai johtimesta. Itse olen löytänyt tuolla tavalla kahdesta kelkasta käyntihäiriön syyn. Cdi boksi menee kyllä yleensä kerralla pimeäksi.
     
  3. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    Eikös toi ole se eka vuosimalli jossa DESS? Se tapponaru piuha aiheuttaa ainakin noi jos likainen(ei saa kunnolla kosketusta) tai itse piuhassa/liittimessä murtumaa.
     
  4. PKE

    PKE Well-Known Member

    Onhan tulpat häiriösuojatut? Eli BR9ES muistaakseni... B9ES tulpilla noi DESS bombat tekee juuri tuota, mutta yleensä se kyllä pätkiin niin paljon, että sllä ei pääse kuin kilometrin kerrallaan kun sammuu. Ja sammumisen jälkeen lähtee kuitenkin taas normaalisti käyntiin.
     

Suosittele tätä sivua